Placinta cu praz, masline si capere

Mi se intampla de multe ori ca dupa un rond al gradinii  sa ma intorc in bucatarie cu ceva proaspat cules, din care sa-mi doresc sa pregatesc repede ceva…asa s-a intamplat cu placinta aceasta, am facut-o de dragul firului de praz pe care l-am smuls pentru a vedea cat de mare a crescut ( e tinerel foc) .🙂 Am adunat repede ingredintele pentru o placinta sarata. Daca tot am deschis frigiderul am dat si de masline, cateva capere si m-am apucat de treaba, va spun imediat cum…

Ingrediente:
un pachet foi de placinta
250 gr. branza telemea de vaci
un iaurt mic
4 oua
un fir de praz
100 gr. masline fara samburi
50 gr. capere (optional)
1 ceapa rosie mare
2 linguri ulei masline+ pentru uns foile
miez de floarea soarelui(optional)
condimente pentru branza

Mod de preparare:

Se toaca prazul si ceapa, la fel si maslinele, sa fie pregatite pentru umplutura.

Prazul si ceapa se pun la sotat in 2 linguri de ulei de masline,  numai putin, pana sticlesc.

Se ia cratita de pe foc si se scurge prazul de ulei, lasandu-se in asteptare. Intre timp se bat cu furculita cele patru oua, se adauga iaurtul, apoi branza rasa.

Se amesteca bine compozitia si apoi se adauga prazul, maslinele, caperele si niste condimente pentru branza, se omogenizeaza totul si se trece la asamblarea placintei.

Se unge fiecare foaie si se aseaza intr-o tava cu hartie de copt un grup de patru foi, se toarna compozitie de branza, iarasi un rand de patru foi unse pe rand, iarasi o tura de branza si la final se acopera cu restul de foi ramase, unse, de asemenea,  pe rand si asezate suprapus.

Se unge cu lapte dulce, eu am presarat si mieji de floarea soarelui fiindca ne plac foarte mult semintele si le punem peste orice cocarie atunci cand se poate, am considerat ca si aici se poate, am mai ras putina branza ca sa se lipeasca bine miejii.

Se coace la cuptor preincalzit la 180 de grade cam 30 de minute, pana se rumeneste frumos. Asa arata cand am scos-o eu de la cuptor.

Este  buna si calda si rece, merge cu tulburel, cu bere, se mananca, va asigur, cu multa placere! As indrazni sa cred ca, taiata cuburele frumoase poate sta si alaturi de antreuri la o masa festiva.

E frumoasa foc si gustoasa rau!

De acum incolo, o s-o fac mereu!

Pofta buna si voua, daca aveti chef de placinte, inainte!🙂

6 thoughts on “Placinta cu praz, masline si capere

    1. Am retinut, atunci, de cate ori fac eu trimit si la tine!
      Dar tin cont si de faptul ca tu ai ajutor de bucatar si cand si-o intra in mana, o sa vedem noi ce iese din mana echipei tale!

    1. Bun venit pe blogul meu, Poliana!
      Este cu adevarat o combinatie reusita.Facand de mai multe ori placinta asta am ajuns la concluzia ca impusti doi iepuri: ai un aperitiv gata pregatit, sau „acel ceva” dupa care prietenii se pot cinsti cu o bere, un vin:)
      Daca ai in casa asa ceva, tine loc de „ceva bun” si nu te mai gandesti si la ceva dulce…

Lasă un răspuns

