Salata de sfecla rosie

Ne plac salatele in general si ne adaptam intotdeauna sezonului in care ne aflam pentru a profita de roadele naturale pe care ni le ofera gradina de langa casa, asa, sa fim noi siguri ca ceea ce mancam a crescut pe glia mosilor nostri! Da, am devenit conservatori cand e vorba de ceea ce punem pe masa, stiti si voi de ce…
Pentru astazi, daca tot s-a incins jarul pentru un gratar, am zis sa fie totul trecut prin parjolul sau si garnitura fripturilor si sfecla pentru salata…
Fripturile au fost de doua feluri: de pui si pastrama de batal, am asezat langa ele cartofi noi copti tot pe jar…despre ele ce sa va spun, le-am fripturit si gata!🙂 Nu eu am fost grataragiul de serviciu si nu am poze cu gratarul, din pacate, iar grataragiul aflat pe post nu cocheteaza cu pozatul preparatelor culinare si gata!
Despre salata de sfecla rosie am tinut sa scriu, totusi…poate invata si copiii mei sa o faca deoarece avem materie prima si e si delicioasa , pe deasupra!🙂
Ingrediente:
2 sfecle medii
2 linguri ulei de masline
o bucata hrean
Sare, piper, otet, dupa gust

Mod de preparare:                                                                                                                             
Se spala bine de pamant sfecla si coace  la cuptor sau pe gratar( depinde de situatie)  pana se inmoaie suficient. Se incearca cu o furculita si daca se strapunge usor inseamna ca este gata. Se curata usor coaja si apoi se rade pe razatoarea mare. Se lasa in castron. Se spala hreanul, se rade pe razatoarea mica, de lamaie si apoi se freaca cu o lingura de ulei si putina sare. Se amesteca cele doua compozitii de sfecla rasa si hrean, se sareaza dupa gust, se pipereaza si apoi se adauga otet, restul de ulei, dupa preferinta. Iese o salata delicioasa in stare sa tina companie celei mai sofisticate fripturi, dupa parerea mea. Noi o pregatim destul de des, mai ales in sezoanele reci, cand putem sta fara probleme pe langa cuptorul in care se coace.
Prea multe poze nu am facut azi, era nor, doar cateva, blitzuite, ca sa vedeti salata mea frumoasa alaturi de fripturile pe care le-acompaniaza!🙂
Si daca vreti sa-i aflati  gustul, nu mai asteptati, ca merita si nu iesiti in pierdere, va garantez!

Exista si variante de salata cu sfecla fiarta si apoi rasa…o singura data am incercat si nu mi-a placut, am ramas fidela celei coapte.

Pofta buna la gratare cu salate asortate!

P.S. N-am zis nimic de instalatie, da, da, trebuie si ea intretinuta, mai ales dupa gratare d’astea cu pastrama, dar eu sunt in tratament si am inghitit in sec, voi insa, aveti grija si de instalatie!

4 thoughts on “Salata de sfecla rosie

Lasă un răspuns

