La multi ani , maicuta mea iubita!

Mereu v-am spus ca adversarul meu cel mai de temut este timpul, ca-l simt  cum imi sufla-n ceafa, ca vreau sa-l inving si nu pot… Macar ma amagesc cu gandul ca nu e un adversar violent, ci unul care matura, aseaza, depune. Parca niciodata nu m-am gandit mai mult la el ca astazi, cand maicuta mea a implinit venerabila varsta de 80 de ani. Si sa-i numar mi-e greu, cand ma gandesc  la vicisitudinile traite de mama mea ca si refugiat din Basarabia, apoi deportat, stramutat, legat de glie in Baragan cu domiciliu obligatoriu!  Bineinteles ca am pregatit cate ceva (impreuna cu ai mei) si am sarbatorit-o cum se cuvine pe „eroaia” noastra! S-a facut  gratar cu carnati proaspeti, pulpe dezosate, mici si pulpa de porc. Sora mea a fost responsabil cu grataritul!

In cuptor sfaraiau rulouri cu sunca si cascaval.

Dar si pachetele cu gem de caise, reteta lui Any, miroaseau bine cand le-am scos din cuptor…

Le statea bine si pe masa…

Pentru ca ginerasii sa aiba dupa ce bea cu pofta un pahar de vin la ziua soacrei, m-am gandit ca ar merge si niste saratele, le-am facut in diverse forme, au avut mare cautare.

Si nu a lipsit tortul, am facut unul cu greutate: blat de cacao, crema de migdale in interior, de ciocolata in exterior si multe fructe uscate, nu s-a prea pozat fiindca toata lumea era cu lingurita in pozitia”atac”!🙂

Cuvantul rostit la final de feliuta a fost in unanimitate”delicios”…motiv pentru care promit o postare separata dedicata retetei. De la sarbatoare nu a lipsit vioara sotului care i-a interpretat maicutei cantece vechi „O batrana intr-o gara”, „Tarancuta, tarancuta”, „De la crama-acuma vin”. Bineinteles ca si noi am cantat si ne-am bucurat de prezenta plina de viata a sarbatoritei careia ii uram azi cu dragoste si din tot sufletul”La multi ani, maicuta!” Sa traiesti cel putin 100 de ani fara reparatii capitale! :))

P.S.

La multi ani tuturor celor care poarta numele sfintilor sarbatoriti astazi!

8 thoughts on “La multi ani , maicuta mea iubita!

  1. Gela draga, La multi ani maicutei tale, sanatosi si frumosi!
    Ati pregatit bucate bune, pot spune ca responsabila cu grataritul s-a descurcat onorabil, iar de tort ce sa zic, cred c-a fost delicios!
    Ce frumos ii canta ginerele soacrei, iar Savoy te unge la suflet!
    Te pup Gela!

  2. Sa stii ca amintirile acestea raman dulce amar in memorie! Imi amintesc si acum aniversarea mamei …Implinea 80 de ani, iar eu si fratele meu nu dadeam niciun semn ca ne-am fi amintit.Modesta, mama si-a inchipuit ca am uitat, luati cu treburile…Mare i-a fost surpriza sa ne vada la poarta cu flori, tort, bucate si nepoti…A fost cea mai mare bucurie sa ne vada inca o data reuniti acasa.
    Sa-ti traiasca maicuta si sa sarbatoriti mereu intalnirile cu ea! Sa fiti sanatosi cu totii si sa umpleti cufarul vietii cu bucurii!
    Cu mare drag de tine, imbratisari!

    1. Am vrut neaparat sa-i pun o poza aici, chiar daca nu era la tol festiv, tocmai fiindca nici mama nu se astepta, nu-ti spun cat am pacalit-o cu gratarul si cu toate cele…aproape ca nu puteam orna tortul, fiindca ma prindea in fapt! :))
      Exact asa cum spui a ramas muta in fata surprizei, dar apoi si-a revenit si cantat cu noi toata seara si a fost plina de verva. Am sa-i arat si dansei ce ai scris.
      Si eu te imbratisez cu multa caldura!

  3. La multi ani si multa sanatate maicutei tale!
    Desi a trecut deja, cred ca niciodata nu este tarziu pentru urari de bine si din suflet.
    Frumos tot ce i-ati pregatit, i-ati bucurat sigur inima cat pentru un an intreg, pana la urmatoarea aniversare🙂

    1. Niciodata nu este tarziu sa primesti si sa te bucuri de un gand bun si o urare, multumesc!
      Bucuria mamei a fost fara margini.
      Cred ca de sarbatori e urmatoarea surpriza, ca e prea mult pana la anul!

  4. N-am mai trecut de mult timp pe aici si am fost incantata sa gasesc atatea lucruri frumoase si gustoase la tine. M-am umplut de pofte, ce ma fac acum?
    La multi ani mamei tale si din partea mea!

    1. Miruna, ma bucur sa aflu ca ai trecut pe aici, multumesc pentru urari!
      Pai, eu zic sa nu-ti pui pofta-n cui ci sa prepari si tu cate ceva din ceea ce ai vazut/placut pe aici, ca nu-i greu! :))

Lasă un răspuns

