Tort cu fructe uscate si crema de migdale

Acest tort a fost deliciul serii de ieri si cum reteta o aveam doar scrisa de mana in carnetelul cu retete vechi, am decis sa o scriu si aici pentru a usura accesul la prepararea ei a doritorilor, Teo, draga, sigur iti va placea si tie, stiu ca doreai ceva ciocolatos! Daca ar fi sa descriu cu un singur ” cuvant cheie” acest tort nu as reusi, fiindca e si cremos si ciocolatos si o explozie de fructe uscate si delicios! :))
Sa vedem si de ce este asa…

Ingrediente:

Pentru blat:

6 oua
250 gr. zahar
200 gr. faina
50 gr. cacao
2 linguri de ulei

Pentru crema de unt cu migdale:

2 pachete de unt 400 gr.
300 gr. zahar pudra
300 gr. migdale sau samburi de caise
3 galbenusuri de ou
vanilie dupa gust
esenta de migdale, sau de rom, dupa gust
5 linguri de lapte dulce
 Pentru crema de ciocolata: (care poate fi inlocuita cu orice glazura sau crema dupa dorinta fiecaruia):

2 oua
125 gr. zahar
50 gr. cacao
200 gr. unt
50 gr. ciocolata 75% cacao
5 linguri de lapte
Pentru sirop:

250 ml. apa, 5 linguri de zahar, sau dupa gust, esenta de rom
fructe uscate:

300 gr. migdale sau samburi de caise
50 gr. merisoare uscate
100 gr. curmale
100 gr. stafide

Mod de preparare:
Blatul se pregateste simplu, mixand ouale intregi cu zaharul intr-un castron asezat in alt vas cu apa fiarta ( metoda mea despre care v-am povestit altadata, pe la „rulade”).  Voi puteti sa il faceti dupa metoda voastra cu reusita garantata. Dupa ce-si tripleaza volumul se adauga uleiul si apoi, dupa ce se mai mixeaza putin, se toarna in ploaie faina (cernuta in prealabil impreuna cu cacaua). Se coace intr-o tava captusita cu hartie de copt. Tava mea a avut diametrul de 30cm.


In timp ce blatul este la cuptor se pregateste prima crema.
Se freaca mai intai untul cu zaharul. Se macina migdalele si se oparesc cu aprox. 5 linguri de lapte dulce. Se amesteca compozitia de unt cu migadalele oparite iar apoi se adauga pe rand galbenusurile de ou. Se poate si fara galbenusuri daca aveti alergici prin preajma.


Crema a doua, de deasupra este una de ciocolata.
Se pun la fiert intr-un vas antiaderent ouale batute putin cu zaharul si laptele si cand se ingroasa compozitia ca si o ciulama se adauga cacaua, se amesteca energic, apoi se adauga untul taiat cubulete mici si cand s-a topit se stinge focul si se pune si ciocolata razuita, amestecand pentru a se topi repede. Atentie, cacaua trebuie sa fie cernuta de doua /trei ori pentru a iesi o crema cat mai fina. La final se adauga esenta de rom.
Siropul se prepara caramelizand putin o lingura de zahar, peste care se pune apa si restul de zahar si esenta de rom. Eram in mare intarziere si nu am avut ajutor la pozat in desfasurarea acestei etape, dar se face totul usor.
Dupa ce toate acestea sunt gata se taie blatul in trei si se asambleaza tortul dupa metoda binecunoscuta.
Blat usor insiropat, strat generos de crema cu migdale, multe fructe uscate taiate peste crema.
In poza aceasta se vede mai bine consistenta cremei cu migdale…

Dupa ce se intinde crema uniform peste blat, peste ea se aseaza fructe uscate, vedeti ce generoasa am fost!  :))

Mai departe se procedeaza la fel, blat, strat de crema, fructe uscate si se pune”capacul” tortului usor insiropat. De aici inainte intra in scena fantezia la ornat a fiecaruia dintre noi. Eu am pus si pe marginea tortului un strat foarte subtire de crema de migdale si am presarat migdale tocate marunt la cutit, iar deasupra crema de ciocolata pe care o putem intinde si nu ne intra toata, dar nu este lucioasa. Am asezat-o valurit fiindca ma prindea sarbatorita cu tortul neornat si am “inflorit” intr-o graba de nedescris trei trandafirasi din martipan, voi sunt sigura ca debordati de idei. Putem renunta la crema de deasupra in favoarea unei glazuri preferate, sau ungem si capacul cu un strat subtire de crema cu migdale si merge acoperit tortul cu  pasta de zahar sau de lapte praf. Eu am ales sa folosesc cele doua creme in tort fiindca retetele sunt mostenire de la mama si am dorit sa fie acest lucru un motiv in plus de bucurie la aniversarea dansei.


E foarte, foarte delicios, dar recunosc, o adevarata bomba calorica ce ne explodeaza in gura si ne face papilele sa sara in aer de atata savoare si placere.

Mamica mea a meritat cel mai dulce tort din lume si eu m-am straduit asa sa-l fac!

Sa va fie viata dulce si voua, iar torturile pe care le veti face sa fie dulci torturi! :))

Pofta buna!

6 thoughts on “Tort cu fructe uscate si crema de migdale

    1. Asa ceva nu refuz niciodata…azi am facut saratele si in afara de fructe nu am avut nimic dulce, offf, numai dulciuri home made am vazut in fata ochilor!
      Dar la sfarsit de sapatamana ma revansez fiindca e ziua fiului meu!

Lasă un răspuns

