Saratele cu cascaval si seminte de tot felul

Bine v-am regasit, dragilor! Va marturisesc faptul ca mi se face dor de voi si de ceva bun dulce/sarat din ce in ce mai des. Asa ca, o sa-mi fac program, sa nu-mi mai lipsiti si sa nu-mi lipseasca ceva bunul din preajma…cine ma cunoaste stie ce drag imi este sa impart si cu cei din jurul meu ceea ce pregatesc cu dragoste si pasiune pentru culinarit, fara de care, n-as mai fi pe aici, cu sigurata!
Azi am copt multe saratele, fiindca s-a asezat binisor vinul din via noastra si ca sa curga bine prin instalatie, am ajuns la concluzia ca e ideal sa ai saratele prin preajma! :))
Reteta de saratele este in carnetul meu ingalbenit de ani de foarte multa vreme…poate semana cu altele scrise prin alte parti, dar ar fi doar o coincidenta, eu am reteta de la doamna Lenuta, nasa unei vecine.  Nu mai stau la povesti, lumea vrea saratele pe banda, asa ca trec la fapte…

Ingrediente:

3 oua, din care unul pentru uns
200 grame unt sau margarina
o cana(de  250 ml.) plina cu  untura
o cana(de  250 ml.) cu iaurt, lapte acru sau ceva inrudit                                                              25 gr. drojdie proaspata
o lingura cu vraf de sare grunjoasa
150 gr. cascaval sau branza bine scursa
seminte de mac, susan, chimen, in, dupa plac
faina- cat  inghite amestecul ingredientelor de mai sus…
o lingurita rasa de zahar

Mod de preparare:

Mentionez ca eu am framantat doua compozitii, sa fie!                                                              Se faramiteaza drojdia amestecandu-se cu zaharul ( care are rolul sa o activeze).

Apoi se adauga laptele acru/iaurtul si se amesteca usor.

Compozitia din castronul cu drojdie se amesteca apoi cu ouale, untul, untura, sarea.

Dupa ce s-au amestecat  aceste ingrediente, se incepe turnarea fainii in ploaie, mestecand cu lingura de lemn.( Fiind compozitie multa nu am folosit robotul.)

Se adauga faina in compozitie pana cand se ingroasa bine, dupa care o framantam cu mana pana se desprinde singura si se curata castronul de coca, la fel si mainile, iar aluatul se strange singur intr-o bila nelipicioasa. Aici este compozitie dubla, sa nu uitam!

Se ia cate o bucata de coca, se intinde pe planseta de lucru intr-un strat de 0,5 cm, se taie forme sau betisoare, dupa pofta si dorinte.

Se ung cu ou, se presara cascaval ras, sau branza bine scursa, ce doriti si seminte de mac, susan, chimen etc. Eu niciodata nu le fac doar cu un fel de seminte,  fiindca preferintele membrilor familiei si ale prietenilor sunt diferite. Se aseaza apoi in tava pe hartie de copt si se dau la cuptor preincalzit pentru 10-15 minute, depinde de cuptor…eu coc doua tavi deodata si atunci creste putin durata, dar le urmaresc prin geamul cuptorului si cand s-au rumenit frumos, le scot ca-mi dau roata pofticiosii! :))

Rumenite arata asa, am facut diverse forme, ca doar traim intr-o lume a diversitatii! :))

Sunt foarte fragede si foarte bune, noi le rotaim in toate momentele zilei cu multa placere, dar mai ales seara, cand stam la televizor sau la o bere/ un vin cu prietenii. E o placere pentru mine sa le fac, am o groaza de poze cu saraticile de toate felurile facute in timp, pentru ca trebuie sa va marturisesc faptul ca le execut si din aluatul de aici, dar de departe, adevaratul aluat special pentru saratele este acesta. Ma mandresc peste tot cu betele, covrigii si alte forme  facute din acest aluat si il recomand cu drag tuturor amatorilor de ceva sarat.

Pofta buna si nu uitati, dupa saratele trebuie sa aveti grija si de instalatie!

 

12 thoughts on “Saratele cu cascaval si seminte de tot felul

  1. Le voi face si eu Gela. Stii ceva? Vroiam sa te intreb de reteta, dar am zis sa nu ma fac de ras, ca sigur ai postat-o deja, asa ca am cautat-o intai si binenteles ca nu am dat de ea.
    O sa le fac cu siguranta. Nu stiu cand, dar le pun pe lista.

    1. Any, am atat de multe retete din caietel de pus pe blog…incet incet, le vine randul, dupa cum vezi. Abia astept sa vad saratelele mele intr-o prezentare caracteristica tie.Am facut in timp multe retete, cu branza in compozitie, nu numai pe deasupra…s-au mancat, s-a baut cu pofta un vin fiert, dupa…dar bune ca acestea dupa reteta doamnei Lenuta, nu au fost niciunele! Se comporta exelent in timp, raman la fel de fragede si dupa o saptamana.Astept cu nerabdare sa-mi spui ca le-ai facut si ti-au placut!

  2. d-na Gela…le-am executat!! ce sa spun…decit ca …au iesit grozav de bune!!! Va multumesc !!!…cu siguranta voi mai cotrobai prin cufarul cu bucurii!
    Cu mult drag,
    Mariana

  3. vreau sa le fac pe acestea dar in reteta nu ati scris gramaju la drojdie saratelele cu cascaval va multumesc mult si pentru primire

    1. Nu stiu ce s-a intamplat ca a fugit in partea dreapta gramajul e in extrema, daca va uitati mai atenta, o sa editez, un cub mic dedrojdie, de 25 de grame, sau o nuca, asa cum se zice in popor! Va doresc sedere placuta la rascolit prin cufar!

Lasă un răspuns

