Friptura de pasare cu sos de ceapa

Nu stiu daca vi se intampla si voua, asa cum mi se intampla mie cateodata, sa aveti pofta sa mancati o friptura buna, dar sa nu aveti timp de marinat carnea s.c.l. actiuni  culinare necesare unei fripturi reusite si totusi sa va incapatanati sa pregatiti friptura…nu cunosc cum va descurcati voi intr-o situatie de genul celei amintite de mine, dar eu am sa va povestesc in aceasta postare despre friptura pe care o pregatesc eu in cateva minute si de care raspunde apoi, pana sa fie gata de savurat, Maria Sa-Cuptorul !

Ingrediente:

pulpe de pui, cate doriti…
o cana de vin alb
4 linguri de ulei, preferabil de masline                                                                                              4 cepe mari                                                                                                                                               o lingurita sare                                                                                                                                piper, oregano, dupa gust                                                                                                               fulgi de chili, dupa gust, pot sa si lipseasca                                                                                       2 foi mari de dafin                                                                                                                                  2 catei mari de usturoi

Mod de preparare:

Este totul atat de simplu…Se spala pulpele(daca doriti alte parti ale pasarii, nimeni nu va opreste) si se aseaza intr-o tava potrivita numarului si marimii lor. Se sareaza, se pipereaza, se adauga si celelalte mirodenii enumerate la ingredinte, sau inlocuite cu altele preferate de dumneavoastra. Ceapa se taie in patru, noua ne place sa ramana bucatile mari alaturi de friptura, daca doriti altfel, nu e nicio problema, gustul va fi la fel!

Se aduga ceapa taiata si usturoiul alaturi de pulpe in tava, distribuindu-se peste tot pe unde se gaseste un loc liber.

Tava pregatita astfel, se da la cuptorul preincalzit la 180 de grade, timp de 40 de minute. Eu am avut pulpe de pui de curte, care necesita un timp mai mare pentru a se patrunde bine carnea, trebuie verificat de doua/ trei ori, ocazie cu care se mai si toarna lichid din tava peste carne pentru a nu se usca deasupra, eu am si intors o data pulpele. Cand consideram ca sunt gata, verificam cu furculita sau o tepusa de friptura si daca intra cu usurinta in carne, e gata fripturica!

Cu greu am rezistat pana a fost gata fripturica noastra, din cuptor razbatea un miros…Gata, am pus repede in farfurii si ne-am pregatit de atacul frontal…

Carnea capata un gust greu de descris, bun, bun, bun…

Sper sa va placa si voua, daca va veti incumeta sa o incercati, pentru noi ramane oricum o incantare! Pofta buna!

6 thoughts on “Friptura de pasare cu sos de ceapa

    1. Te si vad alergand dupa cocos, la noi este un adevarat spectacol momentul asta, mai luam si cazaturi, dar cand mancam cocosul uitam aventurile anterioare, ca e prea bun, prea apetisant…:))

Lasă un răspuns

