Rulada de porc cu garnitura de mere umplute

M-am uitat in calendar si am realizat ce putin timp ne-a mai ramas pana la sarbatorile de iarna. Aproape ca am intrat in panica si am inceput sa rasfoiesc prin arhive, fiindca va trebui sa-mi incropesc o schita de meniu, woww, ce greu va fi sa ma hotarasc, am incercat si ne-au placut asa de multe preparate in timp! Tot cautand,  am dat peste aceasta reteta care s-a bucurat de mult succes la vremea primei incercari, motiv pentru care s-a tot repetat si fiindca am gasit suficiente poze, m-am hotarat sa o postez, sa fie arhivata aici, altfel voi uita de ea si nu se cade! Inspiratia pentru rulada de porc e de la Any, iar pentru mere am tras cu ochiul la Laura Sava, pe amandoua le iubesc si le respect la fel de mult si le „vizitez” cu drag, ori de cate ori mi se face pofta de ceva bun! Cum istoricul s-a terminat, trecem la ingredientele de care am avea nevoie in prezent pentru a pregati reteta.

Pentru rulada:

O bucata de muschi de porc, depinde cate portii vreti, cam 1,5 kg a avut a mea.                 100 grame salam uscat
150 grame nuci tocate marunt
100 grame fistic prajit
15 smochine uscate tocate                                                                                                                   10 caise uscate
2 cepe
2 morcovi                                                                                                                                                 2 catei de usturoi,                                                                                                                           piper, oregano, sare-dupa gust                                                                                                             2 foi de dafin                                                                                                                                            5 linguri de ulei de masline                                                                                                                  o cana de vin  (eu am pus rosu)                                                                                                           2 lingurite cimbru uscat

Pentru mere umplute:   

5 mere frumoase, imbujorate                                                                                                          500 grame de varza alba, tocata                                                                                                     500 ml vin rosu                                                                                                                              piper, sare, cimbru-dupa gust                                                                                                              4 linguri de ulei de masline                                                                                                                500 ml. vin rosu

Mod de preparare:  

Se pregateste muschiul pentru rulada desfacandu-se cu un cutit  pe jumatate si batandu-se carnea cu ciocanelul de snitele. Salamul se toaca marunt, la fel smochinele, fisticul caisele si nucile. Toate acestea se amesteca bine intr-un castron. Se presara peste muschi sare, piper, oregano, cimbru si apoi se imprastie umplutura pe toata suprafata sa.

  Se ruleaza strans si se leaga, eu am folosit si cativa scobituri fiindca mi se rupsese putin.

Muschiul se va rumeni putin intr-o tava in care s-a pus la incins ulei de masline.Trebuie doar sa prinda  culoare si sa se” stranga” putin pentru a se stabiliza bine umplutura. In timp ce muschiul se parpaleste, pregatim tava pentru cuptor in care am pus ceapa si morcovul taiate dupa cum dorim. Muschiul usor rumenit se aseaza pe patul de legume, se toarna  vinul si se va introduce la cuptor pentru cca. 50 minute, timp in care se mai intoarce si se stropeste cu lichidul din tava.

In timp ce muschiul sfaraie la cuptor ne ocupam de mere. Le spalam, le taiem un capac si le scobim de miez.

Se toaca varza fideluta si se pune la calit intr-o tigaie antiaderenta cateva minute. Peste mere se pune vin fiert si se lasa  sa se inmoaie vreme de cateva minute.

Intre timp varza s-a calit si vom umple cu ea merele noastre frumos mirositoare… vin si mar, stiti ce rezulta din combinatia asta, da?

Se pune capacul fiecarui mar si varza ramasa constituie patul pe care stau merele in tava si se dau si dansele la cuptor, fiindca muschiul e deja gata rumenit!

Il lasam sa-si traga sufletul si asteptam sa se faca merele…din cuptor razbate intre timp un miros imbietor. Asteptarea nu e in zadar, vom scoate niste frumuseti d’astea…

Nu ne mai ramane decat sa ne asezam la masa si sa ne pregatim papilele pentru o intalnire de neuitat.

Cineva  a  vrut si piure, s-a facut, ca doar nu-i greu! A fost o incantare sa servim toate astea si abia astept sa le fac de sarbatori, vi le recomand!

Cum gusturile nu se disputa, cred ca fiecare poate combina si servi rulada aceasta dupa pofta ce-o pofteste, e buna oricum, sunt sigura!
Pofta buna!

7 gânduri despre „Rulada de porc cu garnitura de mere umplute

  1. Gela esti fantastica! Extrem de bine arata si rulada si merele. Bravo, bravo, bravo, esti o gospodina desavarsita, cred ca mereu ii faci fericiti pe ai tai cu tot ce pregatesti si cu tot ceea ce iese din mainile tale.
    Pe maine am si eu in plan rulada dar de iepure si tot cu fistic si eu! Te puuuuuup!

    1. Any, prezenta ta pe blog imi face o bucurie asa de mare, cum nici nu iti inchipui!
      Ma bucur ca-ti place cum a iesit si rulada mea, eu zic asa, ca daca pui dragoste si pasiune in ceea ce faci nu are cum sa nu iasa!
      Spor la ruladit, abia astept sa vad ceminunatie ti-a iesit!

Lasă un răspuns

