Placinta cu dovleac si scortisoara

Altceva am visat ca desert pentru astazi, dar cum socoteala de-acasa si cea din targ nu se pupa intotdeauna, am schimbat planul si am avut pe masa traditionala placinta cu dovleac ce indulceste postul Craciunului unui numar mare de oameni care postesc in perioada aceasta, ce bine de ei! Stiu ca e un desert simplu si nesofisticat, daca mai ai si foi cumparate, ca mine, intr-un sfert de ora ai si bagat placinta la cuptor! Dar tocmai pentru asta o iubesc, e simpla si buna.

Ingrediente:

Un pachet de foi de placinta, eu am avut bulgaresti
1 kg de dovleac curatat, poate fi si mai putin, depinde cat de mult vreti sa umpleti foile
100 gr. zahar tos, in functie si de cat de dulce e dovleacul
0 lingurita cu varf scortisoara
2 linguri de ulei de floarea soarelui+ pentru uns foile

Mod de preparare:
Se curata dovleacul de coaja, se rade si se pune intr-o cratita cu doua linguri de ulei. Deasupra se presara zaharul si scortisoara.

Se aseaza cratita pe foc moderat si se caleste continutul pana se evapora apa din dovleac, al meu a fost tare malaios, dar aromat si dulce! Cand operatia aceasta este gata, se ia cratita de pe foc si se da la rece. Se pregatesc foile. Se intind pe o planseta si se pensuleaza cu putin ulei fiecare foaie. Se lucreaza in strat de cate doua, ar fi prea fragila placinta facuta cu o singura foaie, nu am incercat asa niciodata!

Dupa pensulare se intinde strat subtire de dovleac pe toata suprafata foii si se ruleaza de la un capat.

Rulourile formate se aseaza in tava pregatita cu hartie de copt.

Se  pensuleaza placinta cu ulei pe  deasupra si se da la cuptor preincalzit, la 160 de grade, 30/35 de minute. Se scoate din cuptor cand este usor rumenita, sa nu o lasati mult pentru  ca foile acestea sunt foarte fragile! Apoi se serveste  cu pofta si dispare din farfurie neinchipuit de repede. Cu greu am reusit sa fac poza produsului final, efectiv a fost devorata!

Pofta buna, dragilor si weekend placut!

6 thoughts on “Placinta cu dovleac si scortisoara

Lasă un răspuns

