Tort cu mousse de dovleac

Toamna, dupa ce culegem dovlecii, este o adevarata placere sa  pregatesc ceva dulce cu dovleac. Cum maine e Sf. Andrei , m-am gandit la acest tort minunat si desi nu am avut aparatul foto acasa, am gasit in arhivele culinare cateva poze relevante si iatama-s pe baricadele blogului, gata sa va impartasesc reteta, ca e vremea ei!

Ingrediente: Pentru blat:
4 oua mici
4 linguri de zahar
4 linguri de faina
coaja de portocala
sucul unei portocale medii pentru insiropat

pentru mousse si restul:                                                                                                                      6 linguri dulceata de gutui                                                                                                               500 grame dovleac curatat de coaja                                                                                                  250 ml smantana pentru frisca                                                                                                         bobite din pastaia de vanilie
scortisoara, cuisoare, vanilie dupa gust
250 grame zahar, puteti reduce daca dovleacul e prea dulce
7 gr. gelatina granule

Mod de preparare:

Se prepara blatul conform tehnicii descrise la prepararea blatului ruladei de visine de aici  In timp ce blatul e la copt, se pregateste moussul. Mai intai se introduce dovleacul curatat la cuptor, pe hartie de copt Pe fiecare felie de dovleac se presara scortisoara. Cuisoarele se infig in pulpa dovleacului, mai multe, mai putine, dupa cum va place gustul lor. Se bate frisca si se pune la rece, in frigider. Dupa ce se coace dovleacul se lasa sa se raceasca, se scot cuisoarele apoi se mixeaza, eu l-am maruntit cu stikul pana s-a facut piure. E randul gelatinei sa intre in scena, la inceput discret, fiind pusa la inmuiat in trei linguri de zeama de portocala, apoi se incalzeste la Bain Marie pana se lichefiaza. Se lasa la racit. Cand s-a racit suficient, se amesteca gelatina cu piureul de dovleac, e nevoie de miscari energige pentru incorporarea rapida a gelatinei in toata masa dovleacului. Se aduce frisca rece si se toarna peste dovleac lingura cu lingura, amestecandu-se bine de fiecare data. Se adauga scortisoara, vanilia si cand s-a omogenizat foarte bine totul se da la rece pentru cateva minute. In acest timp se insiropeaza blatul( am uitat sa va spun ca l-am copt in forma cu diametrul de 32 cm) foarte putin, cu restul de suc de portocala( am adaugat si la inmuierea gelatinei trei linguri). Peste blat se intinde dulceta de gutui, d’asta, home-made, fiindca noi nu mancam altfel de dulceata!

Peste stratul de dulceata eu am avut si cateva bucatele de dovleac copt pastrate, le-am pus si apoi se intinde moussul de dovleac. Veti face cunostinta cu mireasma sa inca de cand il intindeti, si da, da, da, e imposibil sa te abtii… de la ce? De la linsul pe degete !: ))  Se orneaza dupa pofta si chef, in functie de ocazie s.a.md. si se da la rece macar doua ore inainte de servire.

La noi nu a existat  o ocazie speciala, o sarbatoare crestineasca si placerea de a avea pe masa ceva bun, neaparat cu dovleac. Asa ca nu l-am bibilit prea mult, stiam ca are viata scurta. :))

Dar, asta-i viata tortului, bine ca e si nu oricum, bun, bun!

Doar daca-l gusti iti poti da seama de valentele sale ce tin de aroma, savoare si sigur n-ai sa poti numara mmm-urile degustatorilor…dovleac si scortisoara, dulceata de gutui=yami pentru noi. Pofta buna!

P.S. Eu n-am in familie niciun Andrei, dar dedic acest tort facut cu multa dragoste tuturor persoanelor ce poarta acest nume, sau un nume derivat din acesta, in special celor pe care-i cunosc si iubesc.                                                                                                                                George Mihai, daca era mai aproape Andreuta ta, ii faceam un tort mare cat inima mea!

La multi ani, dragilor!

6 thoughts on “Tort cu mousse de dovleac

    1. Arcadia, ma bucur sa cunosc pe zi ce trece din ce in ce mai multi iubitori de dovleac, multumesc frumos pentru vizita si pentru cuvintele frumoase. Tortul se face usor si sunt sigura, sigura ca o sa-ti placa, te astept cu impresii si nu numai!

    1. Any, ce surpriza placuta, mi-ai inghetat cuvintele pe buze, nu pentru ca-i prima zi de iarna, ci fiindca e primul cadou primit de sarbatorile care tocmai incep azi, te pup si-ti multumesc mult!

      1. adnnia, daca l-ai descoperit, sunt sigura ca de fiecare data cand vei prepara cate ceva cu dovleac ii vei desoperi valente noi si vei avea parte de multe surprize culinare placute si dulci si sarate.Nu stiu cat de mult ai rascolit prin cufarul meu, dar retetele pe care am reusit sa le postez sunt chiar de vis si necostisitoare, sper sa le incerci!
        https://cufarulcubucurii.wordpress.com/2012/03/28/vol-au-vent-cu-dovleac-si-sos-de-fructe-de-padur/

        https://cufarulcubucurii.wordpress.com/2012/03/27/dovleac-in-sirop-de-apa-de-flori/
        Multa bafta!

Lasă un răspuns

