Fursecuri fragede cu fulgi de cocos

Weekendul acesta l-am decretat ca fiind un „weekend de foc” deorece am fursecarit cu motoarele turate din dorinta de a termina cu „maruntisurile” dulci si a trece la cele porcesti de saptamana viitoare, e atat de aproape Craciunul si mi-e atat de dor sa fim acasa toti! Cu gandul la frumusetea clipelor ce vor veni, am pregatit astazi fursecurile acestea cu mult drag, reteta de pe blogul La Lena.ro.

Ingrediente:

250 gr. zahar tos
250 gr. unt
375 gr. faina
2 oua mari
120 gr. nuca de cocos
un plic praf de copt(7 gr.)
esenta de portocale
vanilie dupa gust
optional, pentru ornat: fulgi de cocos, glazura de zahar pudra, ciocolata topita…

Mod de preparare:Untul se inmoaie  cateva minute la cuptorul caldut, eu scosesem painea si am introdus castronul in care pusesem  untul si zaharul cinci minute in cuptor, dar fara foc!

Picture 897Se adauga apoi  ouale, faina si cocosul.

Picture 898

Se ameseca la inceput cu lingura de lemn, apoi se framanta cu mana pana se aduna aluatul, mie mi-a mai intrat o mana buna de faina, cam 100 de grame, altfel nu se lega aluatul, nu avea consistenta unui aluat bun de lucrat. Dupa ce am procedat asa mi-a iesit o biluta frumoasa, aluatul s-a curatat bine si de pe maini si de pe castron, era numai bun de impachetat si dat la rece pentru o ora!

Picture 900Cat a stat aluatul la rece mi-am facut glazura de zahar farin: am frecat bine 200 grame zahar pudra cu trei linguri de zeama de lamaie si o vanilie pana s-a ingrosat ca o smantana. Apoi, dupa expirarea timpului de stat la racoare, a venit vremea lucrarii aluatului dupa pohta ce-am pohtit…Cum se face? Simplu! Se intinde foaie de 3 mm grosime, se taie cu formele dorite, se aseaza  in tava usor distantate.

Picture 913

Picture 911Se coc la cuptor preincalzit aproximativ 10 minute, temperatura de 180 de grade. Se lasa in tava cateva minute dupa ce se scot, altfel se rup cand se iau de pe tava, sunt foarte fragede, asa cum imi place mie sa fie fursecurile! :)) Dupa ce se racesc se pot orna, ori ba, eu am ales varianta „da”, par mai vesele asa si voi putea face aranjamente pe masa de sarbatori, daca am sansa sa pastrez cateva.
Ornate dupa cum mi-a fost cheful, in culori vesele…Picture 920Sunt delicate, bune la gust si fragede rau, ti se topesc in gura!

Picture 927

A fost o placere sa le dau aspect de sarbatoare, mi-a parut rau cand l-am terminat pe ultimul…

Picture 948Daca v-am molipsit, va veti convinge ca am dreptate, daca nu, poftiti la o portie, va servesc cu drag!

Picture 929Pofta buna!

4 thoughts on “Fursecuri fragede cu fulgi de cocos

    1. La asta m-am gandit si eu .Si am foslosit culori naturale, rozul de la afine, ceaiul verde la colorarea zaharului si doar un strop de gel verde de la Wilton la braduti, deci e Ok si pentru Mos si pentru copiii care se vor bucura sa le primeasca.

Lasă un răspuns

