Cornulete fragede cu bors(de post)

Picture 1117

Picture 1117

Desi am pregatit in perioada aceasta multe dulciuri de post, aparatul foto prea rar mi s-a legat de mana si mi s-a parut nedrept, mi-am zis in gand „Pur si simplu asta e discriminare!” si pentru a indrepta lucrurile m-am invrednicit si cu pozatul, nu numai cu facutul( daca eu nu ma laud, atunci cine)  :)) ! Cornuletele acestea le stiu din vechime, am incercat variatiuni la cantitati de-a lungul timpului, dar rezultatele nu au fost diferite de la caz la caz, insa de data asta mi-a venit ideea sa schimb un pic  procedeul de lucru al aluatului si-mi pare bine ca am facut asta, rezultatul a fost peste asteptari. Incep cu ingredientele si veti afla tot secretul pe parcursul derularii etapelor de lucru. Avem nevoie de:
240 ml. bors

250 ml. ulei de floarea soarelui

faina cat cuprinde/peste 1kg.

30 gr. drojdie proaspata

coaja de lamaie

un praf de sare

2 linguri cu miere de albine

o lingura cu otet
Pentru umplut:

200 gr. rahat sau gem gros, marmelada, ce poftiti…                                     zahar farin vanilat pentru pudrat

Mod de preparare:

Mentionez ca eu am facut cantitate dubla. Uleiul se freaca impreuna cu 250 gr. faina si se lasa deoparte.

Picture 1001

In alt castron se freaca bine drojdia impreuna cu mierea de albine ( daca nu aveti miere, merge si zahar) apoi se adauga lingura de otet, se omogenizeaza amestecul acesta.Picture 1006

Peste drojdie se adauga borsul caldut. Apoi incepe sa se toarne faina in ploaie si se amesteca usor cu o lingura, pana se ingroasa compozitia, dupa care se framanta cu mana si se adauga faina pana obtinem o coca tare, dar elastica.Picture 1010

Aceasta coca se intinde pe planseta in strat de 1 cm. si peste ea se distribuie compozitia faina/ulei lasata in asteptare.

Picture 1013

Se impatureste dupa tehnica descrisa  si in postarea de  aici . Aceasta este si noutatea introdusa de mine in tehnica prepararii cornuletelor, de data asta.

Picture 1016

Se lasa la odihna aluatul o jumatate de ora la frigider, dupa care se intinde foaie pe planseta, se taie triunghiuri ascutite echilaterale, se umplu cu bucatele de rahat sau cu gem, eu le-am umplut cu rahat, dar si cu gutui caramelizate, ce nebunie!Picture 1028

Se ruleaza incepand cu latura opusa varfului triunghiului si se da forma cornuletului curbandu-l putin. Se aseaza in tava, pe hartie de copt si se lasa la crescut un sfert de ora, dupa care se da tava la cuptor preincalzit la 170 de grade aproximativ 15 minute, depinde de cuptor.

Picture 1022

Se pudreaza calde si se papa cu mare pofta fiindca sunt irezistibile cornuletele astea, nu glumesc, priviti-le!

Picture 1151Fragede, sanatoase( mmm, cu bors home made!) si aromate de la umplutura, coaja de lamaie si vanilia din zaharul pudra…un de-li-ciu!

Picture 1090Exista o diferenta  considerabila intre cornuletele cu bors pe care le framantam obisnuit si acestea si de acum incolo le voi face numai si numai asa, ca merita!

Picture 1121Picture 1102

Pofta buna, dragilor si spor la fursecarit!

2 thoughts on “Cornulete fragede cu bors(de post)

Lasă un răspuns

