Islere

Am vazut ca le-a facut multa lume in perioada aceasta, e normal, sunt asa de bune si cine nu vrea sa faca de Craciun ce-i mai bun pentru cei dragi… Imi doream demult sa le fac si eu, asteptam doar un prilej sa fie acasa si copiii mei care adora dulciurile cu nuca multa si iata ca-s gata sa-i astept si cu islere ( ca nici eu nu cred ca mai stiu cu ce ii astept)!🙂 Am ales reteta Andradei, de la ea am aflat si istoria acestor fursecuri si sunt mandra ca pot sa pregatesc si eu acest dulce minunat specific patiseriei austro-ungare care a stat pe masa imparatului Francisc Iosif. Drept la ingrediente, si mai departe, drept la tinta, adica islere!

Ingrediente:
280 g faina
280 g unt
150 g nuca macinata
140 g zahar pudra
un praf de  sare
vanilie sau  rom, dupa gust
Pentru umplutura: gem (de zmeura, prune, caise) sau o crema de ciocolata                  Pentru glazurare 200 gr. ciocolata topita

Mod de preparare:

Se incepe prin a freca spuma untul cu zaharul.

Picture 865Se adauga apoi nuca macinata, sau daca doriti migdale, faina, vanilia, romul, un varf de cutit de sare.Picture 867Se omogenizeaza bine totul si se framanta cu mana pana se aduna aluatul intr-o bila.Picture 871Coca se impacheteaza in folie alimentara si se da la frigider cel putin o ora. Se lucreaza apoi intinzandu-se foaie de 3/3,5 mm care se taie cu forme rotunde.

Picture 877Discurile obtinute se aseaza in tava pregatita cu hartie de copt si se coc la cuptor preincalzit la 180 de grade. Atentie, nu trebuie sa se rumeneasca, raman nerumenite la obraji🙂

Picture 882

Iata cum aratau gata coapte, aliniate, rondelele viitoarelor mele islere…

Picture 885Dupa ce se racesc, jumatate din rondele se ung cu gem( eu cu dulceata de capsune) si se imperecheaza cate doua.

Picture 896Se lasa cateva ore sa traga dulceata si sa se fixeze bine perechile, dupa care se glazureaza cu ciocolata topita si se savureaza cu pofta.

Picture 977

Credeti ca imparatul avea gusturi proaste…sunt asa de bune si nuca le da o savoare pe care poti sa o simti  doar gustandu-le! Iaca si cateva impopotonate cu migdale !

Picture 988

Eu fara islere de sarbatori, dupa ce le-am aflat gustul, nici c-o sa mai stau vreodata!

Picture 1186Voi, nu stiu daca o sa puteti fara, eu va spun totusi , pofta buna!

Picture 1169
 

11 thoughts on “Islere

  1. imi pare rau ca nu mai sunt oamenii si nici macar bunicile de altadata,
    Ajungi sa te prosteasca copii ca iti aduc panetone de craciun, ca sa nu mai framanti tu, oua cu sclipici in loc de coji de ceapa si asa mai departe.
    Ma bucur ca mai sunt oameni ce duc traditia mai departe, felicitari🙂

    1. Cuvinte;le tale m-au miscat profund…Sunt multe persoane in preajma mea care-mi spun chestii de genul”de ce sa -m,i fac mizerie in bucatarie, acum, cand se gasesc toate cele la supermarchet?” Pentru noi sarbatorile inca mai au farmec si datorita faptului ca eu pregatesc acasa toate cele si copiii vin cu drag acasa la toate sarbatorile din an, chiar daca locuiesc in buricul capitalei! Am adoptat mult si din bucataria internationala, am schimbat vasele traditionale cu altele de generatie noua, dar sarmalele tot mai bune sunt in vasele de lut!

      1. Asa este, lutul are farmecul lui, mancarurile noastre preferate au ramas tot cele traditionale, dar din comoditate, adoptam tot felul de preparate artificiale.
        Felicitari pentru incapatanarea de a pastra traditiile si mult spor la toate!

      2. Multumesc din suflet, nu ma las de traditii, m-am intors la lucrurile simple, sanatoase si gradinaresc din dorinta de a manca sanatos si pentru asta trebuie sa ma intorc la radacini; prin radacinile mele nu au curs EURI! Si daca par demodata, nu-i bai! Nu din conservatorism, sunt o fire deschisa la nou, dar atenta la sanatatea alimentatiei celor pe care-i iubesc nespus pe lumea asta! Si asta inseamna grija fata de semeni si iubire nemarginita, nu intepenire in tipare!

  2. cu mare placere fi felicitari.
    Oricum dupa cate se vede, vremurile se intorc, tinerii sunt atarsi de natura, printre aletele si de agricultura, deci se prea poate ca nepotii dvs sa gateasca retele dvs peste 10, 20 de ani🙂

Lasă un răspuns

