Retrospectiva pregatirilor pentru Craciunul 2012

Picture 117

Nu-mi place sa plec in deplasare de Craciun si daca stau acasa ma gandesc la tot ce inseamna  Craciunul acasa…  Asta inseamna ca trebuie, printre multele lucruri pe care le am de facut, sa ma pregatesc sufleteste pentru taiatul porcului. Da, taiatul, nu asomatul, fiindca suntem conservatori si tributari traditiilor romanesti pomenite acasa si cum sa renunti la ceva legat de „acasa”?
Anul acesta am ratat Ignatul,  fiindca s-a pus pe viscol in Baragan si vreme de cateva zile aproape ca nu mai credeam in taiatul porcului pana la Craciun, asa de rea a fost vremea! Dar cum ea e schimbatoare, ne-a zambit la un moment dat sugubeata, soptindu-ne parca printre ultimele rafale de viscol :”Sambata e bine de taiat porcul, pregatiti-va!”
Asa am facut si am facut bine, asadar Ghita si-a gasit obstescul sfarsit ajungand bucata cu bucata, pe o masa mare.

Picture 011S-a transat frumusel, treaba de macelar!

Picture 015Prima treaba bine rezolvata a fost pomana porcului, nu avea cum sa lipseasca din peisaj!

Picture 027Picture 030Picture 028

S-a fiert si tuica, nu s-a pozat, pacat, ma luase o tuse de la aburii aceea, woww, dar am baut putina pana la urma, nu m-am lasat! :))  Si dupa toate astea m-a luat un chef de treaba, nici nu stiu cand au ajuns intr-un ceaun mare toate cele necesare tobei: inima, rinichi, limba, splina, carne, bucati cu  sorici de pe capatana si neaparat urechile . Le-am imprietenit cu niscai piper, ienibahar, foi de dafin, cimbru,  vreo doua cepe aruncate in apa in care fierbeau toate cele si le-am uitat acolo, dar nu de tot, din cand in cand mai bagam la foc si ma mai afumam si eu un pic, nu se poate sa tai porcul si sa nu ai parte si de inhalatii de genul asta, asa-i la noi!🙂
Pana si poza  asta-i afumata…

Picture 023Dar a mers repede si in curand marunataiele noastre erau gata de tocat pentru mult visata toba.

Picture 038Intre timp am mai facut cate ceva…am tocat grasimea pentru jumari.

Picture 014

Gata facute…

purcelul4

Am selectat carne de tocat pentru carnati, asta nu-i toata!

Picture 018Am tocat-o, am amestecat-o cu usturoi, sare, cimbru piper oregano si nucsoara, am lasat-o sa se odihneasca ( era inca multa treaba pe afara) si noaptea tarziu, s-au nascut si carnatii nostri, ce greu a fost sa nu prajim unul de proba/pofta…

Picture 075

A doua zi am inceput cu umplerea muschiuletilor, numai la fistic mi-era gandul, asa ca, asta a fost umplutura de baza pentru cei doi muschiuleti.

Picture 051I-am rulat, legat fedeles si la sauna cu ei! :)  Ba… chiar i-am si imbatat!

Picture 054Si dupa sauna aratau cam iamyyyy…

Picture 066Dar am trecut pe langa ei si ne-am vazut de treaba, adica infasurat sarmale multe, multe, (nu doar eu, ssst, am fata buna de maritat🙂 ) trebuie sa si impartim din ele.  Dar pana una alta, le-am pus bulion homme made, foi de dafin si le-am palpait in voie, abia a doua zi avea sa vina Craciunul!

Picture 071

Am avut grija sa-mi opresc de la sarmale niste compozitie pe care am folosit-o la umplerea caltabosului, nu se poate fara, domnule!

Picture 125Urmatoarea pe lista a fost piftia, nu am facut multa, fiindca ai mei copii nu se prea omoara cu asa ceva. E drept ca ea s-a fiert singura si doar la final a fost un pic de zarva cu adaugat usturoi, vanturat, asezat in tavi, aici e aici, daca vreti o piftie aspectuoasa trebuie sa aveti rabdare, sa nu o puneti oricum in vas, mie imi place sa „dea bine” cand o servim, cam asa arata piftia mea.

Picture 107Printe picaturi, am pregatit cele neceasare salatei rusesti shuba si am purces la asamblarea ei…In stadiul pozat aici e doar terminata si neornata, va semana cu un peste la final, doar asta e ingredientul cheie al shubei!🙂

Picture 109Picture 110

Intre timp, au venit copiii…frumos! Dar m-au anuntat ca nu vor sta acasa prea mult timp dupa Craciun, asa ca,  gandul mi-a zburat la pachetele lor si am purces la umplut alti muschi; doi cu ciuperci si migdale tocate, alti doi cu carnati, gogosari si castraveti acri…cred ca i-am legat in timp record, nici nu mai aveam cu ce, dar am improvizat si nelegati nu i-am lasat, iata-i fedeles, gata de imbatat!🙂

Picture 082Orele erau numarate de-acum, se cam sifonase bucataria dupa toate astea si mi-era greu sa ma hotarasc, mai fac ceva, au ba! „O tarta cu ciuperci si carnati ( mi-a soptit un gand interior) ar da bine pe masa de Craciun!” Zis si facut…au fost doua gemene de fapt, una de dus!

Picture 089Picture 091

Toate amanuntele despre minunata asta o sa le primiti intr-o postare viitoare, e buna rau, s-a cerut reteta, asa ca o dam! :)  Am continuat cu niste minipizza umplute cu sunca, masline si cascaval, am folosit foietaj cumparat ca sa mearga repede, restul metoda de aici . Pozele sunt facute imediat ce au fost scoase pe hartie absorbanta, foietajul e mai gras un pic!

Picture 117A ramas foietaj, am rasucit repede niste saratele dupa ce am dat cu galbenus de ou si am presarat mult cascaval, doar e luna cadourilor, am fost darnica!

Picture 098Umbland cu aluatul asta mi-a venit ideea vol-au-venturilor pe care mi-am propus sa le umplu cu vinete si pasta de peste. Zis si imediat facut, nu era timp de pierdut. De umplut, le-am umplut putin mai tarziu, trebuia sa termin de copt pana nu ma prindea Craciunul forjand cuptoarele!🙂

Picture 114Ultimul aflat pe lista pentru copt, care a avut si misiunea sa raspandeasca prin casa mirosul de vanilie si scortisoara a fost un estonian kringel, un altfel de cozonac, ce frumos a iesit in realitate, in pozele noctambule nu prea…

Picture 121

Picture 144Au urmat apoi lucruri de amanunt, ornat, pregatit ornamentele…apropos, au fost si unele hand/home/ made…sa le mananci, nu alta!🙂

Picture 184

Picture 189

Picture 163

Acestea au fost doar in mare pregatirile mele pentru acest Craciun, pregatiri facute in timp record. Privind retrospectiv, nu-mi vine sa cred ca le-am terminat! Nu va spun ce greu a fost sa depozitez totul, ajunsesem la concluzia ca ne mai trebuie un frigider! Dar a fost atat de placut sa fac toate astea, nu va pot explica, de Craciun mi-e dor de acasa, chiar daca sunt acasa!!!
Sunt sigura ca si voi ati facut multe lucruri minunate si ati avut Craciun de poveste, asa cum vi-l doresc eu pe mai departe!

Picture 183

P.S.Pozele din aceasta postare nu surprind intotdeauna si „finalul”preparatelor, sper sa revin cu cateva completari.

6 thoughts on “Retrospectiva pregatirilor pentru Craciunul 2012

  1. Numai bunatati, Gela!
    Imi imaginez ca n-ai stat o clipa. Bravo, imiimaginez ce fericiti au fost toti aitai, iar copiii au plecat cu tolba plina. Sarbatori fericite in continuare, multa sanatate si tot ce-ti doresti tu!
    Te pup.

    1. Multumesc pentru frumoasele cuvinte. Copiii nu au luat prea multe, fiindca pleaca in vacanta, asa ca azi, le-am impartit si bine am facut, am adus mici bucurii si celor care le au mai rar!
      Si eu te pup si-ti doresc sa petreci pe mai departe sarbatorile cu bine, in pace si liniste cu ai tai!

Lasă un răspuns

