Trufe de ciocolata

Pe langa faptul ca am de indeplinit o promisiune de a posta reteta acestor trufe,  va mai spun si ca sunt minunate si incep sa depan reteta fiindca vreau sa  va indulcesc, mi-era asa dor de „indulceala” asta pe care am aflat-o de la Stella de pe arta culinara!  Gata vorba, trecem la dulcegarii!🙂

Ingrediente:
400 gr de ciocolata neagra                                                                                                               100 gr unt nesarat                                                                                                                                un galbenus de ou                                                                                                                                50 gr. cacao neagra                                                                                                                              25 ml lichior de cacao sau rom                                                                                           optional:nuci, migdale, alune

Mod de preparare:                                                                                                                      Se pune la topit pe Bain Marie ciocolata, se adauga si untul. Se amesteca cu grija pentru omogenizarea compozitiei si cand s-au topit bine cele doua ingredinte se adauga si galbenusul, se amesteca din nou. Ce poza intunecata a iesit sub hota…

Picture 033Picture 037

Fac o paranteza pentru a va spune ca eu am facut si  cu si fara galbenus si mi-au iesit la fel de bune, acestea din urma avand si o durata de pastrare mai mare. Din momentul acesta puteti adauga si nuca macinata, migdale, alune, 25 ml de lichior bun, eu am pus rom si compozitia de trufe este gata. Se da la rece cam o ora pentru a se intari compozitia. Asa arata cand este gata de prelucrat, se vede ca eu am pus si niste alune.

Picture 046

Se ia din compozitie cu o lingurita si se portioneaza atat cat sa facem niste gogoloaie  rotunde,  mai mari, mai mici, depinde de forme, hartiute si alte alea, dupa care se tavalesc bine prin cacao neagra, sau nuca macinata,  cocos, pralin, asta depinde de gust, noua ne plac pudrate bine cu cacao.

Picture 049Picture 050Picture 045Picture 055

De aici incolo se indeplineste apoi rolul lor de a indulci pe toata lumea si de a smulge mmm-uri si yami-ur isi wowww-uri de la toti degustatorii, fiindca nu a existat exceptie de la regula”sa placa la nebunie”! :))   Poftiti de va convingeti, se mananca si din priviri!

Picture 306Picture 1191Pofta buna si nu uitati sa fiti dulci!

Picture 1194

11 thoughts on “Trufe de ciocolata

  1. La mine-s nelipsite de la sarbatori si alte ocazii si suntem topiti dupa ele.
    Numai ca eu pun o cescuta de cafea in loc de lichior. O sa incerc si cu lichior.

    1. Stiu ce bine arata si ale tale!
      De postat, eu le-am postat abia acum, dar le fac de vreo doi ani si in tot acest timp le-am facut ba cu lichior, ba si cu o cescuta de cafea, tot de la stella auzit pontul cu cafeaua, mai demult. Au fost bune in toate variantele si reteta a ajuns in multe locuri, traiasca trufele si stella!
      Si toata lumea care le iubeste! :))

    2. Stiu ce bine arata si ale tale!
      De postat, eu le-am postat abia acum, dar le fac de vreo doi ani si in tot acest timp le-am facut ba cu lichior, ba si cu o cescuta de cafea, tot de la stella auzit pontul cu cafeaua, mai demult. Au fost bune in toate variantele si reteta a ajuns in multe locuri, traiasca trufele si stella!
      Si toata lumea care le iubeste! :))

    1. La multi ani, Oana!
      De gatit am mai gatit, dar de postat, prea putin, nu pot tine pasul sa postez tot ce gatesc…deci, m-am oprit!
      E bine ca voi o tineti lant si vazandu-ti pozele de pe anul asta, as zice ca radiezi, deci e bine!🙂
      Te pup si eu cu mult dor!

    1. Daca o notezi, sigur va fi usor sa o si faci, nu necesita coacere iar efectul indulcitor este invers proportional cu timpul de pregatire si sigur sigur o sa vina singure la tine si mmm-urile si yami-urile, eu o sa le aud de aici!:)

Lasă un răspuns

