Rulada aperitiv cu pateu de ficat (home made) si ciuperci

S-a intamplat sa-mi ceara cineva reteta acestei rulade  pe care o gustase la mine cu mare satisfactie asta  primavara si aproape ca m-a luat cu fierbinteli cautand prin caietele, foite si foldere…nu mai las nicio zi sa treaca si purced la postarea minunatei retete, fiindca ar fi cu adevarat o pierdere ratacirea sa. Stiu ca mi-a suras din prima ideea acestui aperitiv, care este de fapt un „mix” intre blatul lui Lory si pateul de ficat  de pui home made vazut la Lily. Haideti sa vedem lista ingredientelor!

Pentru blat:                                                                                                                                              8 oua
6 linguri de faina
2 linguri ulei
un praf de sare
piper si oregano- am pus eu

Pentru pateul de ficat:                                                                                                                       600 gr. ficat de pasare
50 gr unt
2 linguri ulei
o cescuta micuta de cognac
2 cepe mari
un mar                                                                                                                                                       5 boabe de ienupar, nucsoara, piper,o foaie de dafin, sare dupa gust                                       Mai trebuie si o cutie mica, de 380 gr. de ciuperci conservate, daca vrem sa  umplem  rulada si cu cu ciuperci, asa cum am facut eu!

Mod de preparare:

Se incepe cu prepararea pateului de ficat. Se spala ficatul se pune la scurs, se curata ceapa, se toaca. Marul se curata de coaja si se taie cuburi.Intr-o tigaie incapatoare se pune la sotat ceapa, apoi se adauga marul.

Picture 262Se adauga ficatul, boabele de ienupar, foaia de dafin, piperul si se lasa sa se imprieteneasca la foc potrivit.Eu am pus si putin maghiran uscat, da bine cu ficatul.

Picture 265Se adauga cognacul.

Picture 270Cand ficatul este bine facut se opreste focul si se lasa sa se racoreasca. Atentie-se scot bobitele de ienupar! Se adauga untul moale, se mixeaza bine si voila, gata pateul!

Picture 278Se lasa sa se odihneasca,  fiindca a trecut prin multe cazne si l-o fi doborat cognacul cela!  :)   Se pregateste blatul ruladei astfel: se separa albusul de galbenus.

Picture 243Se mixeaza energic galbenusurile cu uleiul pana se albesc.Eu am adaugat si mirodenii, chiar daca se vad picatele, iubim picantul! Si am apelat la tel pentru omogenizarea mirodeniilor, fiindca mixerul zburase galbenusurile pe pereti de atata energie!🙂

Picture 246Se bate si albusul spuma impreuna cu praful de sare.Picture 247Peste galbenusuri am pus alternativ faina si albus, am mestecat usor de jos in sus si am turnat compozitia in tava aragazului pregatita cu hartie de copt. Se coace la cuptor preincalzit la 180 de grade cam 20 de minute. Se scoate, se ruleaza calda cu prosopul(eu m-am smecherit si rulez cu hartie de copt ca sa nu mai implic si prosopul) :)  se lasa sa se raceasca.

Picture 256Intre timp, pana adunam si spalam castroanele, blatul s-a racit…se desface frumusel, se intinde peste blat pateu in strat generos, avem suficient si deasupra se pun ciupercute din conserva, scurse bine in prealabil.

Picture 280Se ruleaza strans, se impacheteaza in folie de care aveti, eu am facut economie si am recurs  la aceeasi hartie de copt folosita la prima rulare, asa, ca sa stiti si se da la rece macar o ora inainte de servire. Se taie usor si te uiti cu drag si pofta la ceea ce ramane in urma lamei cutitului si incepi cu mmm…

Picture 373Povestea pare lunga, dar se face totul repede si ce iese, iese bun!

Picture 398Picture 378E de efect si completeaza in mod fericit alte platouri cu aperitive la o masa festiva. Toti degustatorii l-au apreciat si apoi si-au dorit sa-l faca intr-o zi. Unii l-au facut deja, eu l-am repetat si acum sunt si mai impacata ca l-am si postat sa ramana la dosar.Multumesc Lily, multumesc Lory, asemeni voua, am dat mai departe!

Picture 397Picture 414Spor la „ruladit” si pofta buna!

16 thoughts on “Rulada aperitiv cu pateu de ficat (home made) si ciuperci

    1. Tot in primavara trecuta am preparat-o si eu prima data, dar de buna ce a fost am recidivat!🙂
      Stiu ce frumoasa a iesit si a ta, tot ce faci tu e minunat!
      Eu ma gandesc deja sa incerc blatul si cu alte umpluturi, am idei, nu am insa timp si nici stare de spirit pentru „acte de creatie”)🙂
      Referitor la aprecieri,daca nu era apreciata, nu ajungeam sa o postez, parol! Si daca mai pui ca am ficatei de la cocoseii mei, iti vine sa tot ruladesti! :))))))))

    1. eli, nu stiu ce vezi tu cand citesti, dar eu am verificat si scrie 8 oua, lista ingredientelor pentru blat incepe chiar cu oua, parol!
      Intotdeauna dupa ce postez, citesc sa vad ce se afiseaza, dar la mine se afiseaza cu oua cu tot!🙂
      Sa dau sfoara-n tara sa vad alta lume ce vede cand citeste…

  1. scuze nu am observat buc de oua era mai incolo scuze inca odata reteta este minunata si am descoperit din gresala blogu tau ai retete minunate succes

    1. Ma bucur ca te-ai „luminat”. Ti-am spus ca de fiecare data, la finalul postarii verific daca nu s-a omis ceva si daca este cazul, editez…dar nu ar fi exclus sa existe o omisiune candva, cumva, doar suntem oameni si greseile sunt omenesti, insa acum nu a fost cazul…sper ca intamplarea descoperirii blogulu sa fie una fericita, ma bucur daca ti-a placut sa cotrobai prin cufar si sper sa ai motive sa revii.

    1. Adnia, ma bucur sa stiu ca ti-am oferit motive sa revii pe blog. Rulada, este cu adevarat foarte buna si merita sa o faci, chiar si cu pateu cumparat. Etapele sunt usoare si daca respecti pasii ajungi usor la un rezultat bun.

Lasă un răspuns

