Ardei umpluti altfel (cu ciuperci, cascaval si piept de pui)

Nu prea imi place sa cumpar iarna legume crescute pe alte meleaguri, dar astazi, pur si simplu mi-au facut cu ochiul niste ardei rosii, nu neaparat fiindca erau frumosi, dar mi s-au parut foarte proaspeti si mi i-am dorit in cosul meu. I-am cumparat cu gandul de a-i consuma in stare cruda, cu branzeturi, dar ajunsa acasa, dupa ce i-am asezat pe masa, m-au napadit „gandurile transformatoare” . Mi-am intocmit   mental o lista de ingrediente si am purces sa pregatesc ceva ce nu am mai facut si nici nu am vazut, asadar, tineti-va bine, va prezint inventia care ne-a incantat papilele in seara asta intr-un grad suficient de inalt ca sa fie determinant in impartasirea retetei mele facute pe genunchi…

Ingrediente:

4 ardei mari rosii
250 gr.piept de pui fiert
200 gr. cascaval
o mana de patrunjel verde
250 gr. ciuperci proaspete
3 fire de praz
sare, piper, cimbru, oregano
2 linguri de ulei de masline                                                                                                                 3 catei mari de usturoi
unt pentru uns tava

Mod de preparare:

Se toaca marunt pieptul de pui fiert. Se curata ciupercile. Apoi se taie rondele prazul si se pune la sotat intr-o tigaie incapatoare. Dupa ce s-a inmuiat  se adauga si usturoiul, apoi ciupercile.

Picture 305

Picture 306Se adauga piperul, oregano, sarea, cimbrul si patrunjelul. Se lasa sa se soteze pana se evapora apa din ciuperci. Se ia compozitia de pe foc  lasandu-se la  racorit. In acest timp se rade cascavalul intr-un castron. Se adauga peste compozitia racorita si se omogenizeaza totul. Eu am mai adaugat si patrunjel, fiindca ne place foarte mult si e sanatos, precum si un morcov ramas de la o salata, pentru a nu-l arunca.

Picture 311Se amesteca foarte bine totul, se potriveste  de sare si se purcede la umplerea ardeilor( curatati de cotor in timp ce se racea umplutura) .

Picture 318Se dau la cuptor preaincalzit la 200 de grade, pentru 30 de minute. M-am felicitat pentru minunatia „clocita” la ceas de seara!🙂

Picture 319

Picture 327 Asta nu e mancare, e nebunie  culinara premeditata, credeti-ma! :)  Cascavalul se revarsa peste pieptul de pui invaluit in praz si usturoi, sunt pe acolo si ciupercile… O suita de gusturi aromate te invadeaza de-a dreptul! Imi pare rau ca am pierdut momentul optim pentru o sectiune cu revarsare de cascaval, dar nu era cazul de altceva cand poftele te cotropisera, ducandu-te in lumea savorii. Am pozat sectiunea dupa ce mi-am implinit pofta ce-am poftit, dar e cazul sa ma credeti pe cuvant.(Dati clik pe fotografie si veti vedea ce contine ardeiul asta…) Eu de-asta notez reteta, ca sa nu uit experienta pe care o voi repeta mult si bine! Daca v-ati pus si voi in gand, nu faceti rau, pofta buna!

Picture 344

4 thoughts on “Ardei umpluti altfel (cu ciuperci, cascaval si piept de pui)

    1. Eu n-am simtit nevoia, fiindca tocmai de aceea i-am si numit „umpluti altfel”am dorit sa fie light, dar se poate face si un sos cu o ceapa mica sotata putin, doua linguri de sos de rosii, 4 linguri de apa si un catel de usturoi. Pofta buna!

Lasă un răspuns

