Chifle pufoase cu branza

Daca n-as fi participat astazi la o discutie pe tema cornurilor dulci/sarate sau chiflelor de orice fel nu m-as fi grabit sa postez vreo reteta de genul acesta, in ciuda faptului ca execut asa ceva de doua-trei ori pe saptamana. Imi fac mea culpa si incerc sa-mi spal rusinea postand reteta chiflelor  facute saptamana asta si cu acest prilej imi implinesc si o promisiune, atentie, vin cu ingredientele!

600 gr. faina                                                                                                                                   300 ml. lapte indoit cu apa, jumatate, jumatate, puteti sa puneti doar lapte, eu nu am avut
30 gr. miere de albine sau zahar, eu am pus miere
o lingurita sare
150 gr. telemea proaspata de vaca                                                                                                  5 linguri ulei de masline                                                                                                                   30 gr. drojdie proaspata  sau 12 gr. drojdie granulata                                                        pentru uns-un galbenus  + o lingurita de smantana sau lapte si seminte daca doriti

Mod de preparare:

Exista doua posibilitati sa pregatiti aluatul: la masina de paine pe programul de framantat si dospit, sau sa-l lucrati manual. La masina de paine e simplu, se seteaza masina pe programul respectiv dupa ce s-au asezat ingredientele in cuva in ordinea stiuta, conform instructiunilor masinii. Daca folositi drojdie proaspata,  se freaca putin drojdia (cu o furculita) impreuna cu mierea sau zaharul si apoi se amesteca bine cu laptele/apa si se toarna in cuva masinii, se pun restul ingredientelor in ordinea conforma masinii pe care o detineti. Eu asa am procedat si a fost tare bine. Daca pregatiti manual aluatul, procedati asa: amestecati drojdia cu mierea pana la completa dizolvare a drojdiei, amestecati cu o ceasca de lapte/apa si 4 linguri rase  de faina si lasati cinci minute sa inceapa sa faca basici. Din momentul in care drojdia face basici, adica s-a activat,  se adauga faina, sarea si doua linguri de ulei. Se framanta bine, iese un aluat moale, nelipicios. Se lasa la crescut, intr-un loc destul de cald, aproximativ o jumatate de ora, pana isi dubleaza volumul. Din acest moment, fie ca este lucrat la masina sau manual,  se procedeaza la fel cu aluatul. Se imparte in doua parti egale.

Picture 097Se ia o parte, se intinde cu mana sub forma de cerc, in strat gros de aproximativ 6 mm. Se unge cu o lingura de ulei de masline si se presara apoi cu branza framantata.

Picture 100Se intinde si a doua parte de aluat, avem grija sa obtinem un cerc aproape la fel de mare ca primul si il suprapunem peste el, il ungem cu uleiul ramas. Se presara iarasi branza framantata si se taie sub forma de raze, obtinandu-se 12 bucati.

Picture 101

Picture 102Se ia fiecare triunghi obtinut si se infasoara ca o sfoara. Apoi se roteste sulul obtinut sub forma de melc pentru a-i da foarma de chifla, puteti sa-i spuneti si  colac.

Picture 104De data asta am vrut sa le coc in formele de briose (unse cu ulei) , sa fie mai sic! 🙂

Picture 107

Se ung cu galbenus amestecat cu lapte, sau smantana, sau iaurt sau simplu…se presara cu semintele preferate sau nu, asta e chestie de gust , pofta sau moft! 🙂 Eu am vrut sa le savurez fara, de data asta si nu le-am presarat cu nimic. Se coc la cuptor preincalzit la 170 de grade cam 40 de minute. Iata ce a iesit din cuptor!

Picture 128Sunt extraordinar de pufoase si foarte, foarte gustoase. Nu mai spun cat de frumoase, ca se vede… 🙂

Picture 149Motivul principal pentru care le repet si nu ma plictisesc, este de departe pufosenia, dati clik pe poza si va veti convinge singuri…Pufosenia se pastreaza foarte bine si a doua zi, ca mai multe niciodata nu rezista!Picture 130E atat de placut sa le manci si sa dai de botul de branza, mmm! Abia astept sa iasa si ceapa verde de acasa! Pana atunci le savurez langa o cana cu lapte sau ceai. Am si pentru voi, poftiti!Picture 150Va mai pun o poza si apoi plec  sa fac chifle! Mi s-a facut o pofta scriind aici…                    Pofta buna, sigur aveti la ce! 🙂

Picture 161

P.S.

Dedic aceasta postare lui Any, buna mea prietena alaturi de care impartasesc virtual tainele  artei culinare. Desi am afisat demult banerul giveaway-ului sau, am asteptat sa fac paine calda, fiindca Any e buna,calda si placuta asa cum e si  painea aburinda abia scoasa din cuptor.

Cu aceasta postare particip la Giveaway-ul organizat de La cucina di Any  http://lacucinadiany.blogspot.it/2013/01/primul-meu-giveaway-il-mio-primo.html

6 gânduri despre „Chifle pufoase cu branza

    1. Am vazut ca ai afisat bannerul de la giveaway-ul meu. Ce surpriza placuta, ca pana acum numai blogurile italiene au avut curaj sa participe :))).
      Ca sa fie totul complet, tre’ sa faci tot ce-am scris la regulament, apoi vii frumos si-mi lasi linkul ca sa te pun in lista! Abia astept si ma bucu tare mult ca vrei sa participi!

      1. Gata, Any, am finalizat operatiunea giveaway!
        Intarzierea s-a datorat faptului ca nu am am fost multumita de faptul ca banerul s-a afisat la subsol si speram sa-l pun mai la vedere. Succes!

    2. Sunt foarte fragede si fragezimea se mentine cateva zile,Any, asta ma incanta cel mai mult la ele.
      Le-am facut si cu ceapa si masline si cu praz, sunt la fel de faine, cred ca am pus si pe forum candva…

Lasă un răspuns

