Fudulii de cocos la tigaie

Astazi mi-a venit asa un chef sa ma fudulesc si eu cu ceva… Asta, dupa ce am transat ultimii cocosi din ograda osanditi sa sfarseasca in cratita, fiindca erau prea multi in haremul gainilor si intretineau o permanenta stare de razboi incat sareau fulgii-n sapte zari cand ti-era lumea mai draga! Si dupa ce i-am transat eu cu pricepere si iscusinta, as zice, ca doar am ajuns la cifra rotunda de treizeci de sacrificati numai pe 2013, am asezat bucatelele pe caprarii  si am ramas cu castronul asta pe masa si cu o foame de vedeam stele verzi!

Picture 190Cateii de usturoi si crengutele de cimbru imi ramasesera de la friptura de aseara, le-am asezat langa fuduliile din castron si imediat am stiut cu ce am sa ma fudulesc azi in fata voastra…nu ma joc deloc cu vorbele, deja v-am prezentat ingredientele, sa le recapitulam si sa incepem lista ingredientelor:

250 gr. fudulii de cocos, pot fi si de curcan                                                                                     2 catei mari de usturoi                                                                                                                 piper proaspat macinat                                                                                                                       2 crengute de cimbru sau cimbru macinat                                                                                  1/4 lingurita oreagano uscat                                                                                                             2 linguri ulei de masline                                                                                                                      3 linguri de vin alb                                                                                                                           sare dupa gust

Mod de preparare:

Se spala cu grija fuduliile pentru a ramane impielitate, mie asa imi place sa le gatesc, in cofragul de la mama natura!🙂 Se toaca usturoiul dupa cum doriti, eu l-am taiat grob, fiindca nu conteaza asta la gustul final. Apoi se aseaza intr-o tigaie fuduliile, uleiul, sarea, miroseniile, se stropesc  cu vin si se da focul mic. Se acopera cratita cu capac. Dupa cateva minute se intorc usor pe cealalta parte. In total dureaza maxim 15 minute toata tarasenia si apoi aveti cu ce va fuduli, credeti-ma!🙂

Dovada ca eu am avut cu ce…Picture 116Nu v-am spus nimic despre mirosul (ce te scotea din somnul poftelor)  existent in bucatarie pe tot parcursul procesului de prelucrare termica, trebuie sa-l simtiti mai bine! Ce deliciu am savurat, greu de descris…

Picture 121Daca mi-a placut? La nebunie!

Picture 152Le-am servit cu garnitura de topinambur copt in coaja doar 10 minute, la cuptor, atat cat sa se inmoaie putin si salata de sfecla rosie cu vinegreta de ulei EV. de masline si otet balsamic. Nu a fost pentru prima data cand am mancat asa ceva, alea de curcan sunt si mai si, dar acum am avut ocazia sa va vorbesc despre ele si asta e prea putin spus, zau ca trebuie sa te tii fudul dupa ce ai mancat asa ceva! 🙂

Picture 154Nu ratati ocazia daca le aveti prin preajma, fuduliti-va!🙂 Pofta buna!

Picture 141

7 thoughts on “Fudulii de cocos la tigaie

    1. As fi vrut eu atatia curcani!
      Dar, recunosc, am unul si bun!
      La gust nu e nicio diferenta, te poti fuduli la fel daca mananci de oricare.🙂
      Important e sa ai curaj sa incerci, multa vreme am avut retineri, dar de cand le-am aflat gustul, nu le-as mai imparti cu nimeni! :))))))))))))))))))))))))))))))))))
      Doar virtual, cu voi!

      1. Popi de curcan am facut, inclusiv pane. Singurul inconvenient, ca scad prea mult si sunt destul de piparate la pret. Eu cucosi nu am😦

      2. Daca ar fi sa cumpar, cred ca niciodata nu as face asta, dar daca am avut asa multi anul asta, ne-am lafait si mai urmeaza…Noi de d’astia nu ne plictisim!🙂

Lasă un răspuns

