Prajitura in doua culori, cu cacao si nuci

Picture 930

Trebuia sa o postez demult, fiindca este veche in retetarul meu si place tuturor, numai ca iar aduc in discutie dusmanul meu de netagaduit, timpul. Dar astazi daca nu am timp, imi fac de dragul cuiva!🙂 Ati devenit curiosi… Neaparat vreau sa particip la provocarea”Dulce Romanie”  a lunii martie organizata de Paula Gafitescu pe blogul sau. Stiu ca nu este o reteta spectaculoasa, dar cum ador simplitatea venita din orice, ma incapatanez sa cred ca e o prajitura ce poate sta pe masa la cafea, la cina cu prietenii, la sindrofiile copiilor si la multe alte ocazii, motiv pentru care  merita incercata, de ce nu transformata si data mai departe. Ultima data am pregatit-o pentru indulcirea doamnelor, la ziua de 8 Martie, exact asa cum si-a dorit Paula, sa celebreze prin provocarea sa femeia. Iata ingredientele de care avem nevoie pentru reusita ei.

375 gr. faina375 gr. zahar
6 linguri apa fiarta
6 linguri ulei cald                                                                                                                                  6 oua mari                                                                                                                                             3 linguri cacao neagra                                                                                                                           100 gr. nuca macinata grosier                                                                                                         20 ml.eseta de rom                                                                                                                             coaja unei lamai mici                                                                                                                        semintele dintr-o pastaie de vanilie, sau 2 pliculete, daca nu aveti pastaie                                40 gr. picatele de ciocolata                                                                                                            optional, pentru glazura, 100 gr. ciocolata cu lapte si o lingurita de ulei

Mod de preparare:

Se bat ouale intregi cu zaharul intr-un castron metalic, introdus cu fundul intr-un vas cu apa fiarta, metoda mea (mostenire de familie) de a obtine blat pufos! Cand zaharul s-a dizolvat se aduaga ueliul cald si apa fiarta in doua transe, cate trei odata, apoi se continua mixarea trei minute, dupa care se adauga si restul de apa si ulei si se mixeaza pana la obtinerea unei creme de oua. Se adauga si coaja de lamaie, se incorporeaza. Aceasta este consistenta compozitiei de oua obtinuta la acest stadiu.

Picture 243In acest moment se va turna si faina in ploaie, se amesteca usor cu o paleta, de jos in sus pana la incorporarea definitiva. Compozitia devine mai densa si mai alba.

Picture 256

Aceasta compozitie se imparte in doua. E timpul sa intre in scena si ingredientele provocarii, nucile si cacaoa.

Picture 257Intr-unul din cele doua vase se aduga cacaoa si nuca, se omogenizeaza, in celalalt ramane culoarea natur.

Picture 258Se pregateste o tava mare cu hartie de copt si se incepe turnarea in straturi distincte a celor doua compozitii  pentru a obtine o alternanta estetica  a celor doua culori ale blatului.

Picture 260Se poate presara nuca intre straturi ( eu am pus destula in blatul de cacao si nu am mai pus),  iar deasupra  se imprastie uniform picatelele de ciocolata.

Picture 261Se coace la cuptor preincalzit la  temperatura de 170 de gr. timp de 20/25 de minute. Se face testul scobitorului si daca acesta iese curat din blat inseamna ca este coapta. Se glazureaza, daca se doreste asta, eu am glazurat-o pentru a-i da un aer festiv, doar am pregatit-o de ziua doamnelor care trebuie musai sa fie dulci! Ciocolata se topeste la BM. si amestcata cu o lingurita de ulei  se intinde calda peste prajitura. Se taie rece in formele dorite.Picture 922

E gustoasa foc!

Picture 925Picture 946Arata bine, asta este concluzia tuturor!

Picture 927Picture 940

Se face usor si ai la ea spor!

Picture 952Cand n-o mai ai, sigur ti  se face dor! Se poate transforma, printr-o usoara insiropare si adaugarea unui mot de frisca, sau crema de mascarpone, intr-o prajitura festiva. Am facut-o si asa si a tronat de multe ori, de-a lungul anilor, pe mesele noastre.

Picture 943Cand spui de la inceput nuci , cacao, cred ca te gandesti involuntar la ceva neaparat bun si savuros, asa ca alte comentarii sunt de prisos, multumesc, Paula, pentru ca te-ai gandit la cele mai simple  si ingenioase ingrediente pentru un dulce de succes!

14 thoughts on “Prajitura in doua culori, cu cacao si nuci

    1. Am sarit peste atatea parade din lipsa de timp, dar pe aceasta n-am ratat-o tocmai pentru ingredientele astea „forte” si ma bucur ca am reusit. As vrea sa pot sa merg mai des la parade,pentru ca tare-mi place cu ce defileaza lumea!🙂

  1. D-na Gela…m-ati provocat cu provocat cu prajitura asta…dar …sincer nu am inteles…cum turnam in tava compozitia!…imi doresc tare mult sa o fac copilului….
    Va multumesc anticipat …ptr lamuriri!!…si ptr prajitura asta care trebuie sa fie o minunatie!!

    Cu drag,
    Mariana

  2. Mariana, uite cum faci: torni cu o lingura mai mare, alternativ, o lingura de compozitie alba, in mijlocul tavii, apoi peste ea, exact in mijloc o lingura de compozitie cu cacao, apoi iarasi o lingura de compozitie alba si tot asa alternezi pana termini cele doua compozitii…Ele se imprastie uniform in tava exact asa cum se vede in fotografia a cincea, in straturi concentrice alb/ cafenii .Eu fac si cu blat de afine, alternez culorile alb cu rosu si iese un efect cromatic superb.Imi pare rau ca nu ti-am dat nr. de telefon cand ne-am intalnit, dar il are Paula de la coafor si daca vrei sa ma suni, nu ezita, iti raspund cu drag…Sunt sigura ca vei reusi si o sa-ti incanti iarasi baiatul, spor iti doresc!

Lasă un răspuns

