Friptura de vita la cuptor

Mi-era tare dor de-o friptura de vita si cum aveam prin preajma, pe langa carne si o groaza de legume proaspat culese, fara sa stau pe ganduri mi-am adus pe masa de lucru ingredientele din care doream sa-mi iasa o friptura delicioasa. Iata lista ingredientelor:

1,4 kg carne de vita (pulpa)                                                                                                                 2 cepe mici, rosii                                                                                                                                  5 catei de usturoi                                                                                                                              300 gr.  rosii cherry, sau de care aveti, dar mai mici                                                                    2 ardei grasi, nu foarte mari                                                                                                              3 morcovi mici                                                                                                                                  50 ml.  ulei de masline, sau de care aveti                                                                                          200 ml vin alb                                                                                                                                  piper, oregano, crengute de cimbru verde                                                                                     sare, dupa gust

Mod de preparare:

Se taie carnea in bucati de 6 mm. grosime, iar ca si marime, fiecare e liber sa aleaga dupa cum ii place, astfel incat sa iasa  portii acceptabile de friptura. Eu nu am batut carnea ca pentru snitel, pentru ca am dorit sa isi pastreze sucul propriu in care sa musteasca in cuptor alaturi de celelalte ingrediente. Se aseaza bucatile de carne in tava mare a aragazului. Printre ele se strecoara legumele taiate dupa pofta ce-o poftiti, eu le-am taiat julien, iar rosiile cherry le-am lasat intregi, celelalte jumatati. Se rasneste piper, se presara oregano, sare, se adauga crengute de cimbru verde. La final se adauga uleiul, vinul si daca mai este nevoie, se completeaza  cu putina apa, astfel incat sa va asigurati ca va fi suficient lichid, care sa tina carnea frageda. Se da tava la cuptorul preincalzit la 180 de grade pe gratarul din mijloc. Se va verifica din cand in cand. La final, cand carnea era bine patrunsa, friptura din tava mea arata cam asa…

P1080049In timp ce carnea era la cuptor eu am pregatit ca si garnitura un piure din cartofi noi si salata de varza cu morcov. Am servit-o cu nesat impreuna cu musafiri si toata lumea a fost incantata, corul de mmm-uri a functionat tot timpul.  :)Eu cred ca a meritat toate laudele, fripturica noastra, fiindca nu a ramas nimic in platouri si nu au fost tocmai micute portiile, parol!

P1080068Dar cel mai bine va veti convinge singuri, daca veti incerca vreodata savoarea acestei fripturi. Cantitatile vi le puteti ajusta dupa tebuinta, nu e nimic batut in cuie…

P1080076P1080080P1080062Aveti grija si de instalatie, ca sa functioneze ii trebuie udatura de calitate buna! :)Pofta buna!

6 thoughts on “Friptura de vita la cuptor

  1. Ca intotdeauna, fripturile tale ma dau pe spate Gela!Poate ne povestesti si ce-ai mai conservarit, am vazut ca ai postat pe Fb.fotografii cu niste borcane care arata intr-un mare fel.

    1. Pentru ca-ti place fripturica asta, ma bucur mult…este motivul pentru care dau mai departe. Si promit sa incerc sa scriu si retele conservelor zilele astea, am mai avut si alte soloicitari si trebuie musai sa le onorez. Multumiri tuturor admiratorilor care scriu sau doar citesc aici.

Lasă un răspuns

