Zarzavat pentru iarna cu rosii, dovlecei si ardei

Greu de gasit  calea cea mai scurta pentru introducerea in atmosfera temei  de facto  a acestei postari cand faci dimineata „rondul de roua” al gradinii, clatindu-ti ochii cu variatiunea de culori si forme ce apar de dupa tufele de ici, de colo si de peste tot…

P1070902 P1070903 P1080171P1070916P1070908Fara sa vrei te gandesti la o poveste culinara,  care devine povestea zilei si te apuci sa o regizezi cum te pricepi mai bine. Cred ca v-ati dat seama care vor fi personajele povestii de astazi, vi le aduc in prim plan dupa ce le-am imbaiat in prealabil.🙂

Picture 513Sa le enumar, totusi…

rosii bine coapte
ardei kapia rosu si verde, ardei gras
leustean, frunze de telina, patrunjel, toate verzi
dovlecei
sare grunjoasa

Dupa cum vedeti, nu am dat cantitati exacte, nu este necesar acest lucru fiindca depinde foarte mult de numarul borcanelor pe care vreti sa le umpleti si nu aveti nevoie de cantitati batute in cuie; cat aveti, atata pregatiti si veti fi oricum fericiti pentru ca la iarna veti simti in mancarea pe care o veti pregati gustul de acasa si nu lipsa gustului din legumele turcesti, spaniole sau mai stiu eu de pe ce taramuri.

Mod de preparare:

Nimic mai simplu, pregatiti mai intai borcane de 700/800 ml si capacele aferente. Apoi taiati legumele exact asa cum  le taiati de obicei, eu le-am taiat  mai grob, fiindca se mentine mai bine continutul de vitamine fiind taiate asa.

Picture 519Culoarea si savoarea acestei conserve o va da rosia, vedeta verii! Asezati in borcane dovlecei alternand cu rosii, apoi, printre acestea ardei si verdeata de care doriti. Indesati, astfel incat rosiile sa-si lase zeama. Presarati printre ele sare dupa gust. Eu am facut borcane numai cu leustean, altele cu patrunjel, altele cu frunze de telina, sau combinand verdeturile, nu trebuie sa fie ceva batut in cuie…Iata cum arata borcanul meu plin!

Picture 524Se pune capacul si se capseaza/infileteaza, depinde ce fel de borcane folositi si gata. Procedam astfel cu toate borcanele pe care le umplem si apoi sterilizam la Bain Marie timp de douazeci de minute din momentul inceperii fierberii apei din vasul in care asezati borcanele.

Picture 534Se lasa borcanele sa se raceasca in apa in care au fiert, dupa care se depoziteaza in locuri racoroase si intunecoase, dar bine aerisite, pivnitele sunt ideale, eu ma consider o fericita pentru ca o am!🙂

Si acum, parada borcanelor gata fierte, pregatite de bagat in pivnita…

Picture 571Picture 568Picture 274Picture 288 Picture 301Picture 321Nu intamplator am folosit cuvantul parada, fiindca voi participa cu aceasta reteta la parada din luna august a Provocarii „Dulce Romanie” initiata de Mihaela, gazduita in aceasta luna de catre blogul Dianei (ce are ca vedeta rosia sau arome de vacanta/ arome de vara). Pregatind conserve de acest fel veti face din rosiile autohtone chiar si vedetele iernii, iar mancarurile pregatite vor avea gustul inegalabil „de acasa”. Dar, pana atunci, va doresc o vara plina de savoare si culoare!

P.S. Luminita, Miruna, va rog sa ma iertati pentru ca am raspuns rugamintii voastre de a posta reteta asa de tarziu, sunt prea ocupata cu conservele…🙂

11 thoughts on “Zarzavat pentru iarna cu rosii, dovlecei si ardei

  1. Multumesc, gela in weekendul ce urmeaza merg si eu la mama sa pregatesc acest minunat zarzavat pentru iarna cu rosii din gradina chiar daca rosiile noastre nu-s asa de fotogenice ca ale tale tot o sa fac :)Abia astept sa vad ce mai depozitezi in cufar si eu sa vin sa rascolesc.

    1. Azi am depozitat salau, ca se cerea,🙂 dar de maine incolo voi mai posta din conservele facute. Spor la conservarit, rosiile de gradina sunt fotogenice de la sine, nu pot sa cred altceva, abia astept sa vad cu ce te lauzi …

    1. Sunt sigura ca asa va fi parada si fiindca am avut timp, am mai facut ceva, minunat zic eu, rosiile sunt de vina🙂 dar n-am avut inca timp de redactare, poate azi…Si la tine, sa stii ca ma agandesc foarte des!🙂 Ai un blog minunat!

  2. In sfarsit, am si eu acces la blogul tau! Asta din cauza participarii la aceasta provocare. Vroiam sa-ti spun ca dupa multa vreme, in care am pus mai mult la congelator legume, anul asta din motive de lipsa de spatiu si invazie de legume din gradina am fost nevoita sa mai conserv unele din ele. Asa am ramas cu gandul la reteta asta a ta pe care trebuie sa o folosesc neaparat. Avand si cam multe rosii cherry, am pus in borcane, bine spalate, am pus o crenguta mica de maghiran proaspat din gradina, 1 lingurita sare de muraturi neiodata, 1 lingurita de zahar si apa pana la gura. Apoi le-am fiert la bain-marie 50 de minute si le-am lasat la racit in vasul de fierbere. Si alea bune, mai am cateva idei si gata camara plina.

    1. Elena, ma bucur ca ai ajuns sa cotrobai prin sertarele mele.Exact din considerentele spatiului frigorific am ajuns la conservarea legumelor in diverse moduri, tot e mai sanatos decat sa cumpar din acelea crescute pe soluri sintetice.Imi pare rau doar pentru faptul ca nu pot sta cu aparatul in mana sa pozez si sa postez toate conservele pe care le fac, voi face asta in timp, in ani…Referitor la felul in care ai conservat tu rosiile, am facut si eu in genul acesta, doar ca am complett borcanul cu suc proaspat de rosii, avand multe, asa cum ai spus si tu.E cea mai buna metoda de a manca sanatos si gustos iarna, dupa parerea mea.De acum inainte nu mai ratez nicio provocare, acolo am ocazia sa cunosc oameni minunati si sa invat lucruri noi, sa-mi clatesc ochii cu arta pasionatilor de arta culinara, bucuria de a ne fi intalnit e reciproca.

Lasă un răspuns

