Dulceata de pepene galben,mar verde si scortisoara

Picture 736Nu stiu cum e la altii, dar pe mine cand ma bantuie o combinatie de fructe sau ingrediente, apoi trebuie sa o incerc daca vreau sa dorm noaptea si sa nu am vise parfumate!🙂 Si se facu ca intr-o dimineata imi vine sotul bosumflat de la livada…Batuse vantul si cazusera din pomi o groaza de mere verzi si-l chinuia intrebarea” Ce-o sa facem cu ele, ca-s imature? Atunci mi-a zburat fluturasul direct la combinatia visata si in mai putin de jumatate de ora aveam pe masa cele necesare prepararii dulcetii din vis.

Ingrediente:

2 kg. miez de pepene galben(curatat de samburei)

2,5 kg. zahar tos

1 kg. mere verzi

1/2 litru apa plata

1 baton de scortisoara

Mod de preparare:

M-am bazat in experimentul de fata pe faptul ca marul contine multa pectina si voi obtine o consistenta gelatinoasa a dulcetii si la final nu mi-a venit a crede cat de frumos avea sa arate! Dar sa incepem cu etapele manoperei. Se curata pepenii, se cantareste miezul si apoi se taie in cuburi. Eu le-am lasat mai mari, de 3 cm.  fiindca am dorit sa nu se terciuasca bucatile in timpul procesarii.  Merele se curata de coaja si se rad. Se pune la fiert apa cu zaharul si cand incepe sa clocoteasca se adauga merele si batonul de scoartisoara, eu am pus si 1/2 lingurita scortisoara rasa, fiindca aveam doar putina scoarta, voi puneti dupa gust.  Cand a clocotot bine acest amestec si merele s-au terciut, iar siropul se ingroasa simtitor se adauga si bucatile de pepene galben. Eu am avut doi pepeni, unul cu miezul mai portocaliu, unul mai albicios, spre verde chiar, dar foarte aromati si dulci.

P1080248Se fierbe la foc moderat( eu la foc de lemne, ca bunica) si se amesteca foarte incet, cu mare grija sa nu se sfaramiteze bucatile de pepene, marul s-a facut piure deja si incheaga de minune dulceata. Se face testul picaturii si se urmareste daca nu se mai intinde picatura pe farfurie, atunci dulceata fiind gata. Aici depinde si cata cantitate faceti, eu am facut cantitate dubla, ca sa stiu de ce ma afum,🙂 pe aragaz, normal, se va pregati o cantitate mai mica. Dar oricat de nexperimentat ai fi, se vede clar cand este gata dulceata, fiindca se tine de lingura, aceasta din urma si sa vrea, nu scapa de ea, priviti-o!

P1080281  Atat a trebuit ca visul meu parfumat sa se indeplineasca. Si experimentul a fost atat de usor, iar rezultatul uimitor! Aspect placut, savoare indescriptibila, incat nu te induri sa o mai pui in borcane, :)  dar trebuie! Borcanele trebuie sa fie bine spalate, uscate si sterilizate in cuptor 1/2 ora. Se pune fierbinte in borcane si apoi acestea se impaturesc in paturi groase pana a doua zi cand poate fi depozitata, dar nu inainte de a fi savurata. Combinatia dintre marul acru si pepenele foarte dulce, aromat cu scortisoara este de nedescris, eu v-am zis!

P1080343     Picture 727 Picture 755    Va recomand   reverentios sa faceti cu incredere aceasta delicatesa, cat mai este timp sa gasiti pepeni galbeni romanesti, eu am preparat-o in doua randuri deja, arata intr-un mare fel pe tarte, in clatite, in torturi si simplu, pe o felie de paine. Visul meu, dupa cum vedeti, e destinat indulcirii persoanelor  de prin preajma si cine nu si-ar dori sa intalneasca persoane dulci  prin tot locul!🙂

Pofta buna!

7 thoughts on “Dulceata de pepene galben,mar verde si scortisoara

    1. Mihai, in primul rand, bun venit, la citit retete si alte povesti din cufarul cu bucurii! Si ma bucur la fel de mult pentru ca valorifici, ca si mine, ceea ce ai in „ograda”, e mare lucru! Dulceata stiu cat e de buna si abia astept sa-ti fac o vizita, „bunicelule”.🙂 Bun venit in blogosfera, e o lume minunata, plina de povesti frumoase, de cele mai multe ori.Ai vazut, cufarul e deschis si cheile aruncate, esti binevenit ori de ate ori doresti experiente culinare noi cu ingrediente bio.

Lasă un răspuns

