Ardei copti in otet pentru iarna

E vremea framantarilor pentru umplerea camarilor cu fel de fel de conserve. Stiu ca varianta cea mai simpla este depozitarea legumelor in stare neprocesata in congelator, am apelat si eu la serviciile lazii frigorifice, dar, tot nu-mi ajunge spatiul sa pastrez ce si cat as vrea din vitaminele legumelor atat de frumoase, carora le-a mers asa de bine in vara asta! Asa ca, apelez de fiecare data la caietul cu retete culese de-a lungul anilor  ba de- acasa,  ba de ici,ba de colo si care si-au dovedit valabilitatea in timp, constituind pentru mine adevarate valori culinare. Una dintre retete este exact aceasta, dupa care am conservat ardei copt pentru atunci cand iarna-i grea si comertul ne ofera legume crescute pe solurile sintetice din afara, pe care eu nu le vreau in farfuria mea! Pentru acest motiv ne apucam de treaba, uitati ce frumusete de ardei am cules din gradina proprie!

P1090724

Ingrediente:

12 kg ardei gras sau kapia                                                                                                                  1 l. si 1/2 l. otet
1-2  linguri sare grunjoasa
2 aspirine
o capatana mare de usturoi

Mod de preparare:

Se spala si se usuca ardeii, apoi se coc pe disc, pe tabla, in cuptor, unde poate fiecare…La inceput o sa vi se para multi, dar dupa ce-i coaceti si apoi ii curatati de pielite, aproape ca se reduce volumul la mai mult de jumatate, asa-i cu ardeiul copt, mult a fost, putin a ramas, dar nu saracim, din contra, suntem bogati avand asa ceva de pastrat pentru iarna care va veni!

P1090727Dupa ce s-au scurs ardeii curatati suficient de bine intr-o strecuratoare, se incepe asezarea lor in borcane de care doreste fiecare, in functie de modul in care stie ca-i va va folosi. Eu am ales sa-i depozitez in borcane de 800 ml. Se aseaza cu grija, fara a-i indesa, incap 10-12 ardei copti intr-un borcan, poate varia si acest lucru in functie de marimea ardeilor, desigur. Printre ardei se strecoara catei de usturoi, eu am pus cu generozitate, fiecare va pune dupa plac.

P1090729Dupa ce ati terminat de asezat ardeii in borcane, se pregateste otetul astfel: se piseaza o aspirina si se dizova intr-un litru de otet, se pune o lingura plina cu sare la un litru de lichid si dupa ce s-a omogenizat totul se toarna in fiecare borcan lichidul respectiv.Dintr-un  litru de lichid eu am completat patru borcane. Aproximativ o cana (250 ml.) de lichid intra la un borcan. Se bate putin borcanul, sa intre otetul prin toate golurile si apoi se infileteaza/capseaza capacul.

P1090754Asa fiind pregatite borcanele, se eticheteaza si sunt gata de depozitat in camara, nu se mai sterilizeaza la Bain Marie. Cand il veti scoate din borcan, la iarna, doar un firicel de ulei de masline va trebui sa mai puneti deasupra ardeilor si salata de ardei copti va fi gata. Etichetati, daca aveti timp, se gasesc mai usor printre alte comori din camara!

P1090766Pentru mine e un mod de relaxare etichetarea si pregatirea pentru depozitare, recunosc faptul ca nu e chiar placut sa-i coc, eu fac acest lucru la disc sub care arde foc de lemne de esenta tare, dar, de fiecare data cand coacem ardeiul, pregatim o saramura de peste cu ardei copti, sa le facem safteua din prima si uitam de dogoare, ca dupa toate astea merge un tulburel!🙂

P1090684Exact asa cum arata ardeii copti in farfuria de acum, vor arata si la iarna cand veti dori sa mancati salata de ardei copti, indiferent daca o veti dori langa peste, asa ca aici, sau oricum altfel!

P1090688Daca nu aveti suficient spatiu frigorific, recurgeti cu incredere la acest mod de a pastra peste iarna ardeiul copt si va veti bucura, ca si mine, de fiecare data cand veti desface un borcan.

P1090770P1090771P1090773P1090776Indiferent daca va place sau nu acest mod de a conserva ardeiul copt, eu va doresc tuturor spor la conservarit!

P1090769P1090790

14 thoughts on “Ardei copti in otet pentru iarna

  1. Gela draga mea, ce dor mi-a fost de tine si de retetele tale ca la mama acasa!!!!!
    Ptiu ptiu, ia uite ce recolta ai acolo de ardei grasi! Ca sunteti oameni gospodari stiam, ca esti o gospodina desavarsita o stiam si pe asta si nu te dezminti! Bravo Gela, eu gust din toate ca doar ia uite ce saramura de peste ai pus pe masa. O nebunie curata!

    1. Any, as putea incepe cu aceeasi fraza, sentimentul e reciproc si tu mi-ai lipsit enorm! La un moment dat, ma gandeam ca esti in Romania, tare as fi vrut sa treci si pe la mine, sa facem o saramura impreuna din pestii prinsi de Vio.

    1. Ramo, nu e aceeasi chestie ca la ardeii iuti…Nu merge sa-i pastrezi pentru iarna fara aspirina, crede-ma! Trebuie sterilizati, daca vrei fara aspirina si atunci se mai inmoaie ardeii, asa ca eu ii prefer cu aspirina, sau congelati dupa ce ii curat!

Lasă un răspuns

