Pulpa de porc la cuptor cu sos de legume

Am avut weekend racorit, cu ploaie si nori! Vreme rea, dar prielnica unui meniu pe baza de carne de porc. Asa ca, n-am stat pe ganduri si-am scos din lada o bucata  de carne „adevarata” pe care am lasat-o sa se dezghete in frigider si apoi, imprietenita cu cateva legume, am pregatit o friptura de ne-a mers la suflet. Sa vedeti cat de usor a fost s-o pregatesc…

Ingrediente:

1 kg. pulpa de porc                                                                                                                               o cana de vin alb (250  ml.)                                                                                                            50 ml. ulei de masline                                                                                                                        5 catei de usturoi
3 rosii medii
2 ardei grasi rosii
o ceapa mare                                                                                                                                       2 morcovi medii
sare, piper, oregano, dupa gust crengute verzi de cimbru

Mod de preparare:

Se portioneaza si se bate carnea cu ciocanelul de snitele, nu foarte tare, eu le-am lasat mai groase, cam de un cm. Se aseaza intr-o tava antiaderenta, pfiu, ale mele toate erau ocupate cu cate ceva, fiindca in acelasi timp conservaream…Dar m-a salvat un tuci de la bunica, anticul antiaderent! :)  Am asezat in cratita bucatile de carne, pe langa ele cateii de usturoi taiati in doua pe lung, ardeiul taiat fasii, morcovii taiati rondele.

P1100111Se presara sare, piper, oregano, se distribuie crengute de cimbru. Deasupra se aseaza rosiile taiate rondele, pentru a tine carnea frageda.

P1100113Printre rosii se adauga si bucatile de ceapa si gata, turnam uleiul, vinul si dam tava la cuptor pentru 40 de minute. Dupa ce scoatem din cuptor, mixam cu mixerul vertical  legumele impreuna cu sosul din tava.

P1100116 P1100118Friptura e gata, urmeaza doar sa o serviti, fiindca mirosul din bucatarie nu va mai da pace! Noi am servit-o cu cartofi natur, umpluti cu morcov si salata de rucola proaspat culeasa, voi puteti alege garnitura care va convine, daca nu va place alegerea noastra.

P1100125Totul este compatibil in reteta aceasta si papilele noastre fericite. Si nici macar nu trebuie sa stam prea mult in bucatarie, pofta buna!

P1100141

Lasă un răspuns

