Tort cu blat de cacao si crema de cocos

Tortul acesta nu are in spate o poveste anume, s-a nascut firesc, dintr-o teribila pofta de ceva dulce care a picat la fix inaintea zilelor de Boboteaza si Sf. Ion. Am hotarat cum sa fie abia dupa ce am inventariat ingredientele ramase de la sarbatori si dupa ce am stabilit mental combinatia de ciocolata  si cocos, am purces la treaba aducand ingredientele pe masa. Vi le prezint pe rand:

Ingrediente pentru blat:

5 oua mari                                                                                                                                            250 gr. zahar
180 gr. faina
50 gr. cacao
2 linguri de ulei
o lingura coaja rasa de lamaie
un varf de cutit de sare

Ingrediente pentru crema de cicolata alba& cocos:

300 ml. lapte dulce                                                                                                                             250 gr. zahar                                                                                                                                         100 gr. frisca batuta                                                                                                                           3 oua medii                                                                                                                                          30 gr. amidon alimentar                                                                                                                      100 gr. unt nesarat                                                                                                                        150 de gr. nuca de  cocos macinata                                                                                                   100 gr. ciocolata alba                                                                                                                           coaja de portocala sau lamaie, vanilie, dupa gust

Ingrediente pentru glazura:

15o gr. zahar
130 gr.  cacao
100 gr. frisca lichida (nebatuta)                                                                                                        90 gr. ciocolata neagra
120 ml. apa
5 gr. gelatina

Mod de preparare:

Se incepe cu prepararea blatului. Se separa albusurile de galbenus. Galbenusurile se freaca cu uleiul si zaharul pana se albesc. Albusul se mixeaza bine cu sarea pana se obtine o spuma batoasa. Faina se cerne  impreuna cu cacaoa de doua ori pentru o mai buna omogenizare si se pune peste galbenusuri. La final se adauga si albusul batut spuma amestecandu-se cu o paleta de jos in sus, nu cu mixerul. Se coace intr-o forma antiaderenta de 26 cm. la cuptor preincalzit, 180 grade, timp de 25 de minute. Se face testul scobitorului si se lasa la racit pe gratar. In timp ce se raceste blatul se pregateste crema dupa indicatiile de aici . Se trece la asamblare. Initial, eu am dorit sa tai blatul doar in doua, dar pe parcurs m-am razgandit, fiindca ar fi iesit prea groase partile si l-am taiat in trei pana la urma, dar au fost cam neuniforme, bine ca nu m-am prezentat cu el la vreun concurs si nici nu mi l-au masurat degustatorii cu sublerul!🙂 Asamblarea este un proces simplu. Se aseaza pe platou o parte de blat peste care se intinde jumatate din crema, se suprapune cu grija a doua parte de blat, se intinde cealalta jumatate de crema si gata, i se punea capacul, partea a treia si greul a trecut, tortul e ca si facut!🙂

Picture 491Se tine tortul la rece si se prepara glazura, pentru a carei preparare am plecat de la reteta Adrianei, dar i-am facut un adaos de ciocolata dupa pofta ce-am poftit. 🙂 Se amesteca zaharul cu cacaua intr-un vas antiaderent, apoi se adauga frisca lichida si apa. Se aseaza vasul la foc mic. Se amesteca tot timpul si din momentul fierberii se lasa sa clocoteasca  7-10 minute. Cand s-a ingrosat si incepe sa luceasca se opreste focul si se adauga ciocolata taiata in bucati mici. Se hidrateaza gelatina cu doua linguri de apa si dupa 7 minute se adauga in compozitia glazurii care s-a mai racorit intre timp, se omogenizeaza totul si se lasa sa se mai racoreasca, dar nu de tot, fiindca trebuie pusa calda pe tort. Se aseaza tortul pe un gratar, care la randul sau sta pe un platou cu diametrul mai mare decat al tortului, pentru a putea sa se recupereze glazura care curge pe marginile tortului. Nu se atinge glazura cu nimic, nu se intinde cu cutitul, ci se toarna in mijlocul tortului si se lasa sa curga in valuri.🙂 Se intareste foarte repede, dupa care se orneaza dupa imaginatie, timp disponibil si in conformitate cu ocazia pentru care este facut. Eu am avut ornamente ramase de la Anul Nou (flori) si le-am utilizat cu gandul  sa infloreasca in sufletele noastre, ale voastre florile bucuriei si sperantei.

P1100660Impresiile degustatorilor au intrecut asteptarile si viata tortului a fost de numai o zi, din pacate! Sectiunile sunt mai mult decat graitoare! Ma bucur ca nu am insiropat blatul, am cam stat pe ganduri vis-a-vis de acest lucru, dar a fost minunat asa! Un singur lucru mai trebuie facut, sa se tina cutitul in apa fierbinte inainte de a se felia tortul si veti avea niste feliute de revista, eu  va spun sincer ca nu am facut acest lucru si se observa asta in fotografii, nu si la gust, care este unul rafinat, demn de  a fi incercat! Pofta buna!

P1100683P1100690P1100697Sa aveti pofta de viata si spor la tortarit, dragi prieteni!

4 thoughts on “Tort cu blat de cacao si crema de cocos

  1. Mai ales ca-i facut la libera imaginatie!
    Si ce bine ca blogul nu e in abandonare,c-ar fi mare pacat.Chiar daca eu mereu ma minunez cum de gasesc,posesoarele de blog culinar,atata timp si de gatit si de fotografiat, nu mai spun si de editat,micsorat pozse etc.Asta pe langa alte activitati absolut necesare.
    Un an nou si bun,cu multe bucurii de la Ellani!

    1. Nici nu se pune problema de abandonare a blogului, e copilul meu de suflet, dar am avut o toamna asa de aglomerata, cu evenimente nefaste…Exact asa cum spui,Ellani, ai nevoie de timp si de o anumita stare de spirit pentru a putea fi prezent peste tot si in toate.Nici nu-ti poti inchipui cata bucurie mi-a facut prezenta ta aici, Ellani! un a bun si tie, cu tot ce iti doresti!

Lasă un răspuns

