Salata de scrumbie sarata „shuba”

I se mai spune si scrumbie in shuba, deoarece este o salata in straturi care constituie pentru peste un fel de haina groasa, ce trebuie sa-i tina de cald 🙂  pe parcursul orelor cat trebuie sa stea la rece cu scopul imprietenirii gusturilor ingredientelor care o compun. Este una din salatele mele preferate, nelipsita de pe masa noastra la sarbatori si aniversari, mai ales a mea! 🙂  Dar asta se intampla doar fiindca aceasta salata este delicioasa si foarte aspectuoasa, haideti sa ne convingem!

Ingrediente:

o scrumbie mare sarata                                                                                                                                    4 cartofi medii
3 morcovi medii
3 oua medii
o sfecla rosie de 400 gr.
300 gr. maioneza                                                                                                                               o ceapa rosie mare
piper, patrunjel verde
optional:castraveti murati, masline, gogosar murat, un morcov, pentru ornat

Picture 259

Mod de preparare:

Se fierb in oale separate  morcovii, cartofii in coaja, ouale (se fierb tari)  sfecla. Scrumbia se curata de pe oase , i se inlatura pe cat posibil pielita si apoi se taie cubulete. Se pregateste maioneza. Intre timp s-au racit si legumele fierte si ouale. Se curata de coaja si se rad pe razatoarea pentru mere. Din acest moment, doar piperul mai trebuie rasnit, fiindca se poate incepe asamblarea salatei.Pentru aceasta avem nevoie de un platou mai adanc, sau chiar o tava cu marginile de cel putin 2 cm inaltime, pentru construirea straturilor care se aseaza in urmatoarea ordine:

1.Strat de scrumbie
2 Strat de ceapa rosie
3. Strat de cartofi
4. Strat de morcovi
5. Strat de oua

Intre straturi se pun cate doua linguri de maioneza.                                      Apoi se repeta straturile 1, 2, 3 si la final se pune un singur strat de sfecla rosie, va fi un strat mai gros care e pe post de shuba. Se unge cu maioneza si se da forma dorita, va arat fotografii diverse pentru exemplificare. Se orneaza conform imaginatiei si se tine la rece 10-12 ore inainte de servire

Picture 260 Picture 261Picture 262Picture 263Picture 266Picture 269Picture 285Picture 294O sa va arat si alte fotografii in care salata a fost asamblata in tava, este foarte bine si asa, avand chiar avantajul de a  se depozita mai usor. Ramane ca fiecere doritor al salatei sa evalueze situatia la fata locului si sa o asambleze cum si unde doreste.

Picture 633Picture 627 Picture 632 Picture 657Nu cred ca mai este nevoie de comentarii referitoare la aspect, iar gustul este unul cuceritor, care va va atrage de la prima degustare.  As avea curajul sa afirm ca este dragoste la prima vedere, fara sa-mi fie teama ca iubitorii salatelor( mai ales cele cu scrumbie sarata) ma vor contrazice! Sa aveti pofta la salate si la de toate, dragilor, cu promisiunea va voi reveni cu o noua salata, cea cu rodie care apare in penultima fotografie alaturi de salata „shuba” ca o varianta cu pui, pentru cei ce nu iubesc pestele. Si o ultima sectiune fotografiata pe masa, nicidecum in cadrul unei sedinte foto speciale, pe care ar fi meritat-o cu prisosinta, la cat e de frumoasa, 🙂 dar pentru care nu a fost timp…Priviti cat de apetisante sunt straturile!

Picture 320Pofta buna!

8 thoughts on “Salata de scrumbie sarata „shuba”

    1. Vai, ce bine arata! Mereu m-ai incantat cu coloritul preparatelor tale si stiu ca sunt culori naturale, bravo Gela, tare as vrea sa-i simt gustul acstei salate. Sanatate si putere de munca in 2014 sa ne incanti cu toate bucuriile tale dosite in acest cufar minunat!

    2. Noi o adoram! Am scris-o aici special la rugamintea cuiva care a mancat la mine si m-a intrebat foarte mirata cum de nu este pe blog! i-am spus ca multe preparate din care a gustat pe la noi nu sunt,fiindca asa e-n viata, nu poti sa le ai pe toate si mie imi lipseste timpul cel mai si cel mai mult! Any, ma bucur foarte mult ca nu m-ai pierdut! Ganduri frumoase si urari de bine si din partea mea!

  1. Am facut si eu deunazi una 🙂 dar neavand scrumbie de Dunare, am folosit hering afumat.
    Buna aceasta salata. eu mai pun ( de la mine putere 🙂 ) cateva nuci prin stratul de sfecla rosie . oricum e tare buna

    1. Am pus si eu nuci o singura data si mi-a placut foarte mult;dar nu are cine sa le curete repede atunci cand fac salata! 🙂 O matusa de-a mea pune si mazare si tot buna; acum, depinde de gust si obisnuinta culinara, cred si de inventivitate, trebuie sa avem curajul de a incerca!

    1. Bunica mea materna era basarabeanca si probabil o adusese in „bagajul culinar” de la vecinii de acolo. 🙂 Am gasit-o apoi si in cartea ” Ne intampinam oaspetii” a rusoaicei Oxanei Uzun. Pentru noi a devenit de mult „de-a casei” si nu mai conteaza, dupa parerea mea de unde se trage, ci doar ca ne place! 🙂
      Multumesc de vizitele in cufar, te mai astept!

Lasă un răspuns

