Chifle umplute cu praz si pui

Conform obiceiurilor culinare ale casei, nu prea se cumpara mezeluri in familia noastra. Incercam sa ne descurcam, atat cat e posibil, cu produse proprii, chiar si la micul dejun, fiindca vrem sa stim ce mancam. Foarte rar se intampla sa cumpar mezeluri, dar fac in schimb fel de fel de chifle, pe care le umplu cu piept de pui amestecat cu verdeturi alese in functie de sezon si pofta si nu in ultimul rand, in functie si de alte ingrediente, care sa completeze armonios „echipa” ce acompaniaza chifla, astfel incat, la final sa se lase cu siruri de „mmm-uri” si „bis-uri” din partea papilelor, care se inghesuie la degustat inca de cand chiflele ies din dogoarea cuptorului, de nu li se lasa, cateodata, nici macar timpul necesar a-si trage sufletul inaintea obstescului sfarsit din timpul ospatului! O persoana care mai gusta din cand in cand din cornurile si chiflele mele, m-a intrebat foarte mirata, de ce e asa saracie pe blog la postarile din capitolul acesta si nu am stiut ce sa-i raspund, pe loc…Ar fi acelasi raspuns pentru care nu am multe, foarte multe preparate  socotite „de-ale casei” pe blog: vinovat, desigur, Maria Sa, Timpul! Fiind zi de weekend, aloc o frantura de vreme acestei postari, din dorinta de a-i da posibilitatea Nicoletei sa aiba una din retetele mele de chifle, pentru a-si ferici familia cu aceste minunate painici la mic dejun, picnic sau cina.

Ingrediente:

Pentru aluat:

500 gr. faina + 50 gr. infainat planseta                                                                                       250 ml. lapte dulce
7 gr. drojdie uscata sau 25 gr. drojdie proaspata
1 lingurita zahar
1 lingurita sare
3 linguri ulei de masline
1 ou pentru uns
optional:  seminte pentru pus deasupra

Pentru umplutura:

250 gr. piept de pui fiert                                                                                                                     1 fir de praz
1/2 lingurita piper
1/2 lingurita oregano
1/4 lingurita sare
2 linguri de ulei

Mod de preparare:

Exista posibilitatea prepararii aluatului la masina de paine, eu asa l-am facut. Se adauga ingredientele in cuva, in functie de instructiunile masinii pe care o detineti si se seteaza pe programul de framantare. La mine dureaza acest program 1 h. si 20 minute. Daca nu aveti masina se procedeaza astfel:                                                                                                         1.Se incalzeste putin laptele;
2. Se amesteca laptele cu drojdia si 2 linguri de faina, lasandu-se 10 minute sa se activeze drojdia;
3.Intr-un castron incapator se pune faina si se face o mica gropita in mijloc;
4. In „craterul” format in faina se toarna drojdia, care a facut bulbuci, intre timp si e gata sa erupa din vasul in care a fost pusa „la crescut”.
5. Se adauga sarea, uleiul si zaharul si se framanta un aluat potrivit de tare;
6. Coca obtinuta se acopera cu un prosop moale si se lasa la crescut intr-un loc destul de cald, ferit de curenti, timp de 35 de minute.                                                                                     In timp ce va creste aluatul, se pregateste umplutura. Se taie prazul rondele si se pune la calit in  cele 2 linguri de ulei, nu mai mult de doua minute din momentul in care incepe sa sfaraie. Se adauga miroseniile si la urma pieptul de pui taiat cubulete mici. Se toarna amestecul obtinut intr-o strecuratoare cu gauri mari pentru scurgerea uleiului si gata, se pot umple painicile cu acest delicios amestec
Indiferent cum preparam coca, dupa ce a crescut suficient, o impartim in 8, 10 sau 12 bilute ( in functie de cat de mari doriti sa fie chiflele).

Picture 376 Picture 494Se aplatizeaza fiecare biluta si se intinde peste ea compozitie cu pui si praz, cam doua linguri am pus eu la fiecare. Se strange si i se da forma de chifla, chiar si de corn alungit, depinde cum doreste fiecare. Imi pare rau ca am ratat fotografiile cu aceste etape de lucru, dar e usor de inteles si de executat si fara poze! Chiflele gata formate se aseaza direct in tava in care urmeaza sa fie coapte, pe hartie de copt. Se mai lasa la crescut 20 de minute, in loc suficient de cald, altfel dureaza mai mult pana cresc! In acest timp se aprinde cuptorul si se seteaza la 180 de grade. Cand chiflele au crescut suficient, se ung cu ou batut si se presara cu seminte de care doriti. Eu am pus seminte de in si susan, fiindca din astea am avut la indemana de aceasta data. Se introduce tava in cuptorul preincalzit la 180 de grade timp de 25-30 de minute. Daca se fac chifle mai mici, se lasa 25 minute, daca se fac chifle mai mari, asa ca acestea pe care le-am facut eu acum, se lasa 30 de minute. Am reusit, cat au stat la cuptor, sa incarc putin acumulatorii, iata-le, sunt proaspat scoase de la sauna, dar, cam la intuneric!🙂

DSCN0149Am reusit sa pun in cosulet sase bucati, doua au disparut instant! S-au rupt in doua, asa ca-n fotografie si  cu mare, mare pofta s-au savurat! 🙂

DSCN0272

Sa va spun cum procedez eu cand ma grabesc  foarte tare si nu am timp sa formez chifle: aplatizez tot aluatul cu varful degetelor pana  iese o foaie de un cm. grosime,  intind deasupra compozitia  cu pui si rulez, ca la orice rulada. Va iesi o paine aperitiv la fel de gustoasa, care se taie felii  ca si o paine normala, e de mare efect si asa, am fotografie si cu acest model, care a facut parte din alt film, priviti ce painica aratoasa!

Picture 505Indiferent ce forma le veti da in final, sunt foarte gustoase, pufoase si satioase. Sunt minunate pentru pachetul copiilor, dar la fel de bune la pinic, la mic dejun, langa un pahar de lapte cald, sau la cina, cu iaurt. Si cred ca voi o sa le mai gasiti multe intrebuintari, fiindca merita sa le aveti pe masa in diverse ocazii. Noi le adoram si umplutura o diversificam in functie de pofte si ce avem prin frigider” pentru reciclat”.  :)   Noua ne plac si la noi in casa tot timpul se fac!

DSCN0247DSCN0256 DSCN0261P1100881S-aveti spor la facut painici, pentru voi sau pentru-ai mici!🙂 Pofta buna!

2 thoughts on “Chifle umplute cu praz si pui

    1. Pai, e primavara, stam cu ferestrele deschise larg sa intre soarele…Si prazul e in gradina, nici nu l-am mai scos, luam de acolo cat ne trebuie. Macar veselie sa fie, daca zapada, yoc!🙂

Lasă un răspuns

