Turte pentru sandwich sau salate

Bunica nu le spunea  turte pentru sandwich, le zicea pur si simplu „turte” si ce bune erau si ce mult mi-ar placea sa mai fie bunica, sa ma mai astepte cu „turnul” de turte calde, infasurate in prosoapele de  bumbac brodate cu borangic! Nu stiu de ce, inca de aseara mi-a staruit in minte ideea turtelor si de dimineata, parca asteptam sa miroasa a turte calde in bucatarie! N-am stat deloc pe ganduri, am adus faina la caldura si nu m-am lasat pana nu a mirosit a turte in toata casa! Vreti sa miroasa si la voi?

Ingrediente:

500 gr. faina + 100 gr. pentru infainat planseta

o cana de apa calda (250 ml.)
un cub de 25 gr. drojdie proaspata
o lingurita de sare
o lingura rasa de zaha

3 linguri de ulei de masline
Mod de preparare:

Eu nu am masurat niciodata faina pana acum, am preparat exact asa cum am furat meseria de la bunica. Intr-un castron incapator se pune faina cernuta, tinuta la cald anterior prepararii. In centrul fainii se face o gropita. Drojdia se freaca cu zaharul intr-un castronel micut pana se va lichefia. Se toarna jumatate din cantitatea de apa calduta peste ea, se amesteca apoi si cu doua linguri de faina si acest maglavais obtinut se toarna in gropita facuta in faina. Se presara cu mana  putina faina deasupra drojdiei si se acopera cu un prosop, lasandu-se la crescut, intr-un loc destul de cald, ferit de curent, aproximativ 15 minute. Se va observa ca aceasta maia va crapa si va face bolboci. Cand isi va dubla volumul se incepe framantatul cu o lingura de lemn, la inceput, apoi cu mana.  Se toarna peste maia restul de apa, uleiul si sarea si se framanta pana se obtine un aluat molcut, care seamana foarte bine cu aluatul de paine! Retineti, este foarte posibil sa fie nevoie sa mai adaugati faina, asta nu se poate sti nicioadata, fiindca depinde de foarte multi factori, chiar si de configuratia astrelor! 🙂  Se acopera cu un prosp moale si se lasa la crescut, la cald, aproximativ 30 de minute, pana se dubleaza volumul si aluatul este foarte pufos. Apoi aluatul  se imparte in bilute, depinde cat de mari doriti sa iasa turtele acum, mie imi ies cam 8 foi subtiri dintr-o compozitie, daca le doriti mai groase, se fac 6. Eu am aici o compozitie si jumatate.

Picture 163Eu le-am planuit pe acestea pentru salate si trebuie sa fie mai subtiri. Se ia fiecare biluta de coca, se intinde cu sucitorul un disc  gros cam de 4 mm. si se lasa la crescut inca 10 minute. Daca vreti sa le dati alta forma decat cea rotunda, nu e niciun bai, lasati-va imaginatia sa zburde. Eu le-am facut rotunde astazi, dar le-am facut si patrate altadata…

Picture 167Se mai perfecteaza forma rotunda cu ruleta de taiat saratele, pentru a avea cat de cat o unitate de masura, daca le faceti pentru expozitie in fata degustatorilor!  🙂  Dupa ce au mai crescut putin, se coc fie in cuptor, eu o singura data le-am facut asa si mi-a luat timp mult, fie intr-o tigaie teflonata pusa pe flacara aragazului. Nu se unge tigaia! Se aseaza turta in tigaie, se lasa pana devine aurie si face basici mari. Se intoarce pe partea cealalta cu o paleta si se procedeza la fel, cand se basica si se aureste se ia din tigaie. Aveti grija, se ard foarte repede de la a treia incolo, fiindca se incinge tigaia! Nu va spun cat de frumos poate sa miroasa in casa, nu, trebuie, musai, sa simtiti asta pe pielea voastra si sa intelegeti de ce nu le pot uita, desi bunica nu mai este de zeci de ani!  😦                                                              Iata-le, au prins culoare si s-au basicat!

P1100926Una cate una s-au aliniat…

P1100934Intr-o jumatate de ora le-am terminat de copt, nu mi se pare mult deloc!

P1100932 Servim turtele, apoi,  dupa cum au fost programate; reci, la faurirea unui tort aperitiv, calde, cu un pahar cu iaurt sau lapte, unse cu dulceata, sau infasurate sub forma de cornet, pentru a pune in ele crema cu branza ori salate. Sunt bune cu de toate. Daca le folositi ca baza pentru sandwich, nu uitati sa le faceti mai groase, le intindeti de 7 mm. grosime, astfel ca la final sa iasa cam de un cm. cu cat mai  cresc!                                                                          Poftiti la o salata infasurata in turta noastra cea de toate zilele! Va asigur ca e minunata!

P1100989Spor la turtarit” si s-aveti pofta, va doresc!

6 thoughts on “Turte pentru sandwich sau salate

Lasă un răspuns

