Tarta cu foietaj si mere coapte

P1110546

Cand am facut tarta asta cu mere coapte, parfumate cu  petale dulci de trandafiri aveam doar o pofta de ceva dulce nesofisticat, foarte aromat si cat mai natural, daca se putea! M-am uitat prin jur si am descoperit repede ingredientele pe care aveam sa le folosesc, fiindca nu aveam niciun chef sa ies la cumparaturi. M-am apucat de treaba, fara sovaiala si iata ce a iesit!

P1110546Apoi am aflat de Provocarea”Dulce Romanie” initiata de Mihaela in 2010, gazduita in luna februarie de stefyharnicutza si mi-am impus ruperea unui crampei din timpul meu, tot mai imputinat pe zi ce trece, pentru postarea retetei si participarea la provocare, fiindca unul dintre ingredientele provocarii era chiar foietajul. Acestea fiind spuse, va provoc la o incercare in bucatarie, pentru a carei reusita va trebuie lucruri simple, veti vedea.

Ingrediente:

400 gr. aluat de foietaj                                                                                                                        20 de mere micute, romanesti, pot fi si mai putine
petale dulci de trandafiri sau dulceata de trandafiri
100 gr. miez de  nuci
100 gr. unt

pentru crema:                                                                                                                                     500 ml lapte                                                                                                                                          3 galbenusuri                                                                                                                                         150 gr zahar                                                                                                                                   100 gr amidon                                                                                                                                      180 gr. ciocolata alba                                                                                                                            100 gr. unt                                                                                                                                         vanilie si coaja de lamaie                                                                                                              optional, pentru culoare, sirop de afine sau  cateva afine

Mod de preparare:

Se curata merele de coaja si cotor, se scobesc si li se scoate casuta samburilor. Se umple orificiul format cu petale de trandafiri, daca m-ati ascultat si ati pregatitit si voi, dupa reteta mea, daca nu, se poate folosi orice dulceata aveti. Se pun merele astfel pregatite intr-o cratita cu fundul gros,vechiul tuci e preferatul meu la operatiunea asta. Se pun 100 gr. unt. si se da cratita la cuptor pentru o jumatate de ora. Cand s-au copt merele, se iau cu spumiera asa calde, se aseaza cu grija pe un platou (sunt fragile) si se lasa sa se raceasca in voie.

P1110504Intre timp pregatim baza tartei din foietajul dezghetat la frigider. Se intinde foaia pe o hartie de copt decupata in functie de marimea tavii in care se va coace, a mea a fost de 26 cm. Se va tine cont ca foaia sa fie mai mare ca fundul tavii, sa se ridice aluatul si pe peretii ei. Se inteapa foaia cu furculita din loc in loc, altfel se va umfla, nu neglijati aspectul acesta!

P1110510Se coace la cuptor preincalzit la 170 de grade timp de 15 minute. Intre timp se pregateste crema. Se pune laptele la fiert impreuna cu coaja de lamaie. Intr-un alt vas, se amesteca galbenusurile cu zaharul si vanilia pana devine cremos, adaugam apoi amidonul dat prin sita si dizolvat in cateva linguri de lapte luat din cei 500 de ml. Inainte ca laptele sa dea in fiert se adauga compozitia cu galbenusuri si amidon si se amesteca energic pentru a nu se forma cocoloase. Cand pufuie ca mamaliga, crema este fiarta si se opreste focul. Se adauga ciocolata rupta in bucati foarte mici, se amesteca bine, apoi se adauga untul si se omogenizeaza. Daca doriti sa o colorati, faceti si acest lucru, altfel crema va avea o culoare galbuie, destul de placuta. Se lasa la racit, dar nu de tot, crema se intinde pe tarta cand este calduta. Eu am colorat-o cu afine, sunt  disperata dupa culoarea lor, dar si cu sfecla rosie iese frumoasa culoarea.

P1110522

P1110545Deasupra cremei se aseaza merele coapte, dupa bunul plac si ordinea dorita si apoi se presara nuca taiata grosier, dupa ce a fost tinuta cateva minute la cuptor, se poate si fara ea, de gustibus…Sigur o sa fiti incantati de rezultat, noi asa am fost si am grabit momentul degustarii, fiindca se raspandise in toata casa un miros de nedescris…

Picture 451Nu stiu daca va puteti imagina ce inseamna combinatia gustului de mar copt cu aroma trandafirului si nuca prajita…E un gust divin!

P1110633 P1110653 Sper ca sectiunile vor confirma ceea ce v-am povestit, e o tarta grozava, pe care o s-o fac ori de cate ori voi dori un rasfat dulce desavarsit. Iata si un mar umplut sectionat, mmm!

P1110642

P1110683Va doresc pofta la tarta cu foietaj si mere coapte, cu dor de ea, acum cand nu mai e, la ceas tarziu, de noapte! 🙂

12 thoughts on “Tarta cu foietaj si mere coapte

    1. Intotdeauna ma prinde noaptea, Petru, bine ca se mareste ziua si imi infloreste speranta sa fac sie eu fotografii la soare, ca mai mult blituite le-am facut in ultimul timp, dar asta nu schimba cu nimic gustul preparatelor, fiindca sunt facute cu mult drag pentru familia mea. Stiu multe femei pentru care gatitul e o corvoada, pentru mine e relax total, arta, armonie si savoare…Reteta e usor de facut si-s merita toti banii! 🙂

Lasă un răspuns

