Saleuri cu bacon si cascaval

P1110593Le incadram fara rezerve in categoria”crantanele” si va declar sus si tare ca nu prea stam fara ele…De unde vin si unde ma duc, fur una si apoi fug! Le fac din aluat preparat in casa, cand timpul imi permite sa mai si framant, sau din foietaj cumparat, cand sunt aglomerata, de nu mai am nici timp de mancat. Sa va spun repede cum le-am facut pe acestea, fiindca nu le fac mereu la fel, depinde de ce anume exista depozitat prin frigider, sau la fel de mult, daca trebuie ceva reciclat, pe ultima suta de metri cu termenul garantat, spre a scapa de aruncat, deci, sa trecem la preparat, fiindca ne asteapta provocarea”Dulce Romanie” initiata de Mihaela in 2010 si gazduita in editia din luna februarie 2014, de catre stefy, avand ca ingredient de baza foietajul si cum sa lipseasca, domnule, tocmai saleurile de la o astfel de provocare!🙂

Ingrediente:

400 gr. aluat de foietaj                                                                                                                         200 gr. bacon feliat subtire
50 gr. cascaval
un ou pentru uns
optional: seminte de mac, susan, in

Mod de preparare:

Se dezgheata foietajul in frigider, asta-i regula de aur a reusitei unui preparat cu foietaj! Se intinde pe planseta usor infainata bucata de foietaj. Se taie in fasii late de 2 cm. si lungi dupa cum poftiti. Se ung cu ou, se presara cascaval ras si apoi se aseaza cate o bucata de bacon pe fiecare fasie de foietaj.

P1110515Se rasucesc precum o funie si dupa ce si-au capatat forma finala, se ung pe partea de deasupra cu restul de ou si se presara cu seminte de care doriti, la noi este mare cerere de asa ceva, la orice coacem!🙂

P1110517Sunt gata de introdus la cuptorul preincalzit la 180 de grade, unde vor face sauna cam 20 de minute. Cand se scot se depoziteaza cu grija, fiindca sunt fragile, eu le asez in cosulete, in pozitie verticala, daca se poate…

P1110596Priviti si spuneti adevarul, va fac cu ochiul, asa-i? Eu stiu asta, pentru ca noua ne fac, desi ne-am cunoscut demult, de vreo doi ani!🙂

P1110555

Avand in vedere ca se fac atat de usor, nu uitati de ele si cand va pregatiti de musafiri, vor fi o incantare pentru toti si-o baza pentru un pahar de vorba, de bere, de vin, mai pun niste poze, fiindca nu pot sa ma abtin!🙂
Picture 442

P1110579Picture 445

Picture 427

Sa aveti spor la pregatit saleuri si noroc de musafiri, dragi cititori, atunci sunt sigura ca veti avea si bucurii, pofta buna!

6 thoughts on “Saleuri cu bacon si cascaval

    1. Multumesc pentru urare, Poliana! Sa fie si la tine numai bine, astept vestile de la barza!🙂 Cat despre aperitivele cu aluat de foietaj, numai de bine…Sunt salvarea mea in perioade de criza si am variante cate vreau, le-am facut si cu ardei gras rosu si putina branza, cu ce a dat Domnul si tot bune! Exact asa cum am spus eu, „rontaieli” care ne-aduna impreuna, prieteni, rude, vecini…

Lasă un răspuns

