Crap la cuptor pe pat de capere si zarzavat din borcan

Este un titlu lung, dar cum toate ingredientele isi au rostul lor in obtinerea gustului final, n-am vrut sa tai nimic. Intrucat a inceput postul si vom astepta cu nerabdare zilele in care se mananca peste in acest post lung, m-am gandit sa postez aceasta reteta, deoarece in curand se va bate crapul de Dunare si vom avea posibilitatea sa mancam crap romanesc.Ineditul acestei incercari culinare care-mi apartine in exclusivitate, consta in folosirea zarzavatului din conserva home-made( rosii, ardei, dovlecel din gradina proprie) ca pe o varianta mult mai sanatoasa, dupa parerea mea, la varianta folosirii zarzavatului din marchet. Acestea fiind spuse sa trecem la treaba…

Ingrediente:

1 kg. bucati de crap                                                                                                                         100 gr. capere sarate
o conserva de rosii cu zarzavat
4 catei mari de usturoi
o ceapa rosie mare
boabe de piper, 2 foi de dafin, crengute de cimbru
150 ml. vin alb
4 linguri de ulei de masline
patrunjel verde

Mod de preparare:

Se portioneaza crapul in bucati potrivite. Se spala caperele de sare, ba, ar fi bine sa se tina la desarat vreo ora, daca va amintiti de acest lucru inainte de inceperea prepararii. Se aseaza intr-o tava caperele, usturoiul taiat, foile de dafin, crengutele de cimbru si peste ele se aseaza bucatile de peste. O sa va dezamagesc cu fotografiile, dar astea au fost conditiile, cu baterii pe terminate.

P1100719P1100722Deasupra se toarna compozitia conservei ce contine: rosii, ardei si dovlecel, poate sa aiba ceva in plus conserva, sau in minus, poate fi si numai de rosii in bulion, sau in suc de rosii, eu am facut si numai cu rosii si tot bun!

P1100723Deasupra se aseaza rondele de ceapa, se toarna vinul si uleiul, fara sare, fiindca au caperele destula si se introduce tava la cuptor, 200 de grade, o jumatate de ora. Cand se scoate tava din cuptor trebuie sa arate cam asa…

P1100726Se serveste cu mamaliga si cu multa, foarte multa pofta, o varianata de prezentare a fost pentru mine asa, poza direct de pe masa…

P1100736Aveti grija, sa fie suficienta mamaliga, se mananca asa cu o pofta!🙂

P1100732O prezentare dintr-un alt film, acelasi preparat, v-am spus ca-i bun si l-am repetat, ce sa fac…

DSCN0079Are un gust combinataia asta, de sa tot mananci!🙂

DSCN0074Daca stau sa ma gandesc bine si la raportul calitate/pret suntem avantajati la preparatul asta, sau cel putin asa gandesc eu ca si dunareanca!🙂

DSCN0086 Nu va mai spun decat pofta buna!

 

6 thoughts on “Crap la cuptor pe pat de capere si zarzavat din borcan

    1. Daca nu aveti unde sa pescuiti sa fluierati destul de tare, incat sa va aud! 🙂 Poate pescuim impreuna ! Reteta e simpla de tot, aruncam totul la cuptor si gata…La fel si pescuitul, aruncam navodul ( specialitatea sotului) dar depinde daca se agata crapul…Si reteta merge si cu alt peste romanesc, dar sa aiba ceva carne pe el…Cu multa placere am dat-o mai departe, sa fie de folos!

    1. Petru, crede-ma ca nu am avut timp sa ma uit pe calendarul ortodox, dar de Florii musai trebuie sa se manance peste, deci de doua ori!🙂 Eu nu voi manca deloc produse din carne in post, dar peste da si o sa mai vin cu niste retete simple…Iti multumesc pentru ca adulmeci savorile din bucataria mea, unde se gateste sanatos, nu pompos!🙂

Lasă un răspuns

