La multi ani, de 8 Martie!

Oiunde ma duc si orice as face astazi, gandul ma poarta spre buna mea mama! Si gandul ca astazi nu pot ajunge la ea, fiindca am de indeplinit obligatii social-comunitare asumate, ma face sa-i privesc fotografia. O privesc cu dor si razbat prin toate vremurile traite impreuna, caci o fotografie cu mama tine loc de vesnicie! In toate ungherele vietii mele dau de mama…Activa din zori pana-n noapte, daruita, tacuta, nedormita, fericita sau ingrijorata si totusi, neobosita! Exista oare vreun dar in lumea asta pe masura unei mame adevarate? Se poate compensa, materialiceste vorbind, zbuciumul acestor fiinte minunate cu vreun dar pamantesc? Daca-l gaseste cineva, cumva, undeva si mi-e prieten, sa-mi dea si mie adresa… Eu parcurg astazi drumul virtual catre toate femeile lumii, care sunt mame, dar si surori, matusi, prietene cu o bucurie si o reverenta de multumire pentru ca exista, acest lucru ma face sa cred ca „a darui” va dainui si viata va exista intotdeauna! Dar drumul catre mama il parcurg cu un fior ce nu poate fi definit, fiindca este un drum unic, batatorit de vanturi si ploi, inseninat de multe curcubeie si nu pot sa-l parcurg oricum, ci doar cu sufletul! Cu tot sufletul ma gandesc la mama astazi si-n fiecare zi, rugandu-l pe Dumnezeu sa mi-o tina sanatoasa, sa-i mai sarut mana tremuranda si sa-i multumesc pentru tot, ca in fata unei icoane! La multi ani, maicuta mea draga! Sa fii santoasa, sa ma astepti in prag, sa te mai pot imbratisa, sa ma incarc de iubire si caldura, pe care s-o impart apoi tuturor celor din jur, fiindca vremurile pe care le traim i-au facut pe oameni mai reci, mai distanti, mult prea interesati de partea materiala a lucrurilor in detrimentul celor ce tin de spirit si suflet.
Si daca citesti aici si ai sa plangi, iti sarut pana si lacrimile, mama!                                               Tot ce-i frumos si-i doresc celei care mi-a dat viata, doresc tuturor doamnelor cunoscute sau necunoscute care vor citi aici…Sa fiti sanatoase, sa va puteti bucura alaturi de toti cei dragi voua, de tot ce a pus Dumnezeu in toata creatia sa! La multi ani, tuturor!

Va las un dar dulce, foarte simplu, o tarta cu dovleac, de post, fiindca mama mea ne-a invatat sa ne bucuram de lucrurile simple si o astfel de tarta ii voi duce si dansei, maine, in dar!

P1110878P1110932P1110933

Emblematica pentru mine in aceasta zi ramane vechea  melodie cantata de Dan Spataru, Sa stii maicuta mea…

25 thoughts on “La multi ani, de 8 Martie!

  1. Am nețărmuita bucurie și neasemuita plăcere de a-ți ura La mulți ani, cu prilejul minunatei sărbători de 8 Martie! Fie ca florile să te impresoare toată ziua și parfumul lor să te adoarmă duios spre seară!🙂

    1. Multumesc din suflet pentru urari, sa fie o zi speciala pentru toti, fiindca toti am fost nascuti de o mama anume, la care sigur ne gandim in aceasta zi, chiar daca mai este sau nu printre noi!

  2. Ma intristez odata cu tine citind despre pierderea prematura a mamei tale, nici eu nu-l mai am pe tata si stiu cum e sa-ti pierzi un parinte!Dumnezeu sa-i aiba in paza si sa-i odihneasca in pace! Iti multumesc pentru urari, sper ca Bunul Dumnezeu sa te auda si sa o mai tina sanatoasa langa noi, pe mama, care este, asa cum am si sris, ca o icoana si pentru mine. Te imbratisez cu drag in speranta ca -ti pot alina macar pentru o clipa suferinta! La multi ani!

  3. La mulţi ani pentru Mama, care a dat lumii o distinsă Doamnă Gela! Felictări din suflet pentru ambele cu frumoasa sărbătoare. Sănătate şi o veşnică primăvară în suflet.
    Cu mult drag, Maria Botnaru

  4. La mulţi ani, Gela!
    Să ai parte numai de senin în suflet şi numai de bucurii în toate zilele ce vor fi să vină! Fii binecuvântată cu multă sănătate. 🙂

  5. Gela, ce frumos scrii! Ma intristez si ma bucur in acelasi timp. Ma bucur tare mult ca inainte de culcare am dat un rond pe facebook si am vazut postarea ta. Oricum intentionam sa-ti caut cufarul si ma asteptam sa gasesc in el o reteta de mucenici impletiti, la cuptor. Am incercat sa caut, insa nu am gasit. Poate nu merge bara de cautare…

    Peste zece zile merg si eu la mama mea. Si asa un dor frumos mi s-a facut, acum, dupa ce am citit gandurile tale. La multi ani, Gela! Sanatate si emotii de fericire iti doresc!

    Multumesc!

    1. Oana, tu scrii si mai frumos si ma impresionezi de fiecare data! Multumesc!
      Cat despre mucenici, ma tin de traditie,eu ii fac pe cei moldovenesti, fiindca umblu mai usor cu ei, cei muntenesti au zeama…Dar cum de ziua asta eu sunt mereu implicata in multe activitati, ii fac la miezul noptii si abia acum realizez ca era important sa-i am si pe blog! O sa-i postez intr-o zi mai libera, special pentru cei care n-au uitat traditiile romanesti si vor sa le duca mai departe,in timp, dar si in spatiu, peste mari si tari!
      Ma bucur foarte mult ca ajungi in tara, la mama si-mi imaginez imbratisarea voastra plina de dor necuprins si iubire!Sa ai parte de zile minunate alaturi de ai tai si sa-ti adapi radacinile cu seva care sa te hraneasca in departari cu tot ce e frumos!
      Stau la nici doua ore distanta de mers cu automobilul fata de mama ta si tare m-as bucura sa ne intalnim, iti lansez invitatia!

      1. Imi plan ambele variante de mucenici. Mama nu prea imi facea muntenesti, ii mancam mereu prin vecini, primeam de la rude la borcan. In fiecare an gustam zeama dulce cu nuca si scortisoare in fel de fel de variante. Dar cel mai mult imi placeau cei facuti de mama unei prietene foarte bune, vecina din bloc. Bunica mea imi facea in fiecare an mucenici moldovenesti. Pe astia ii prepar si eu chiar in momentul asta. Aluatul a crescut frumos, iar acum Vali pregateste luminile sa facem poze in timp ce-i formam. Abea astept sa-i scot din cuptor.

        Mama mea nu mai sta in Constanta de cativa ani. Locuieste impreuna cu sora mea si nepotelul meu, in Italia. Acolo merg peste o saptamana. Abea astept. Le-am promis ca le fac cozonaci. Sa vad daca ma tin de promisiune😀
        Multumesc de invitatie! Nu stiu ce sanse sunt ca mama sa se mute inapoi in tara, dar nu se stie niciodata. Daca o va face, sigur va avea timp de plimbari.

        Sa ai o saptamana frumoasa ca mucenicii!

  6. Imi cer scuze ca n-am trecut de 8 Martie pe la tine dar,
    ” mai bine mai tarziu decat niciodata ” !🙂
    La multi ani GELA de ZIUA FEMEII
    care zi ar trebui sa fie in fiecare zi !!🙂 🙂

    O primavara plina cu florile preferate !!!🙂 🙂 🙂
    Aliosa.

Lasă un răspuns

