Placinta cu stevie la tigaie

P1120074

De cum da coltul lierbii, vad numai verde in fata ochilor! Si in farfurii tot numai verde as pune , daca ar fi numai dupa mine! Jumatatea mea e pentru carne, sa fie cat cuprinde! :)  Pentru armonie, ma straduiesc sa impac si capra si varza…Azi e randul verzei, deci sa fie ceva verde, stevie, de exemplu! Reteta initiala, vazuta la Meryem pe facebook era cu spanac, dar placinta asta a fost cu putin cantec…Meryem ne-a postat pe facebook niste fotografii si-a promis reteta…Eu am pregatit spanacul in asteptarea retetei si l-am uitat in punga de plastic, fara sa-l pun in frigider! 😦 In momentul in care a venit reteta, spanacul se ingalbenise in punga si cum n-am avut cum sa-l „resuscitez” 🙂 asa de mare a fost pofta si dorinta de a manca o placinta  cu mare continut de „verde, incat am fugit in gradina si-am cules un buchet bun de stevie…

P1120051Dar sa vedem lista completa a ingredientelor folosite la placinta mea primavaratica!

Ingrediente:

 pentru aluat

100 ml. lapte dulce                                                                                                                        300 gr. faina
0 lingura de ulei
un praf de sare

pentru umplutura

150 gr. branza                                                                                                                                   un manunchi mare de stevie,reteta initiala era cu spanac
50 gr. unt sau margarina pentru uns tigaia
cateva fire ce ceapa verde sau doua fire de praz
patrunjel sau alta verdeata preferata                                                                                          cateva fire de usturoi verde
piper

Mod de preparare:

Se pregateste mai intai aluatul. E atat de simplu! Din amestecul tuturor ingredientelor se pregateste un aluat moale, usor de intins. Aici am de facut niste precizari. Calitatea fainii este discutabila intotdeauna, intrucat chiar si atunci cand este de acelasi tip, conteaza locul in care a fost depozitata, materialul pungii in care este ambalata si umiditatea este diferita, la fel grasimea din laptele folosit. De aceea este bine sa nu puneti de la inceput toata cantitatea de faina, opriti doua-trei linguri si vedeti cum se prezinta aluatul. Adaugati, dupa caz cate putina, pana obtineti un aluat „molcut” asa cum ne-a spus si Meryem.

Picture 2133Picture 2144

Se lasa aluatul la odihnit si se pregateste umplutura. Se toaca marisor stevia, sau spanacul, depinde cum vreti sa fie! Branza se marunteste cu o furculita, se taie patrunjelul si ceapa verde, eu am pus doar partea verde de la praz si cateva fire de usturoi verde. Se asezoneaza cu piper dupa gust.

P1120041

Se pregateste tigaia in care se va coace placinta, prin ungerea din abundenta cu unt sau margarina. Se imparte aluatul in doua parti aproximativ egale, ca doar  nu l-am cantarit! 🙂

P1120033

Din fiecare parte se va intinde o foaie subtirica. Nu va fie teama, aluatul este elastic si nu se rupe la intins! Si o ruptura micuta nu se pune…La unul dintre capete, cat mai pe margine, se aseaza umplutura cu lingura, exact asa ca in fotografie, ca  este mai explicita!

P1120044

Se ruleaza o data si putin, doar cat sa fie petrecut ruloul si sa nu curga umplutura si se taie ruloul astfel obtinut.Am lasat capatul desfacut putin, special pentru a se vedea in fotografie cat se ruleaza. Se aseaza ruloul astfel obtinut in tigaia bine unsa.

P1120045Eu m-am gandit ca este ideal sa folosesc o tigaie gen Dry Cooker, deoarece se distribuie mai bine caldura si pe orificiul din mijlocul tigaii, dar este foarte buna orice tigaie teflonata.

P1120049

Se aseaza tigaia pe foc moderat si se pazeste strasnic, sa nu se arda. Intre timp se tin papilele in frau, fiindca incepe sa miroasa a verde; verdele steviei in combinatie cu praz, usturoi si patrunjel, mmm, ce ziceti de asta? Se intoarce cu un platou sau capac si se coace si pe partea cealalta. Am fost tare dornici sa o degustam si nu am lasata-o, asa cum procedam de obicei cu placintele, nici macar sa-si traga un pic sufletul…Pur si simplu am hartanit-o cand era inca  fierbinte, ca prea imprastia un iz de nou si curiozitate si arome nedescriptibile prin toate ungherele bucatariei!

P1120053

E suculenta, plina de seva steviei!Aveti grija ca dispare cat ai zice „peste” prima runda coapta… Dar merita sacrificiul!

P1120071Se intinde si partea a doua  de aluat, se umple si se coace asisderea ca si prima. De data asta am facut rulouri mai scurte, pentru a fi luate la pachet si le-am copt in tigai cu diametru mai mic, voi le puteti coace pe toate intr-o singura tigaie, asezandu-le concentric, sub forma de melc. Gustul e acelasi, adica unul bun, cu iz  proaspat, de primavara!

P1120085Nu-mi mai ramane decat sa va spun „pofta buna” si nu uitati, la placinte, inainte! :) Dar mai am sa va destainui ceva…Aceasta reteta va participa la ultima editie a provocarii”Dulce Romanie” care a inceput de la  Mihaela in octombrie 2010 si se termina in bucataria Elenei in martie 2014. Elena a fost atat de generoasa in alegerea temei, incat ne-a lasat libertatea de a alege ce verdeturi dorim si lactate. Rulourile mele intrunesc conditia Elenei si vi le recomand cu toata increderea! In varianta mea, cu stevie, sau in varianta oferita initial, de Meryem, in patratica din Turcia ei, cu spanac! Sunt bune si sanatoase si se fac foarte repede. Nici nu-ti dai seama cand ai rasturnat tigaia si poftesti toata familia la ceva verde!

Sa veti sporT in toate, dar mai ales la placinte, dragii mei cititori!

P1120074Multumesc, Meryem!

 

13 thoughts on “Placinta cu stevie la tigaie

  1. foarte tare🙂
    mare noroc cu natura asta, cand te gandesti ca unii oameni nu au auzit de astfeld e plante
    Oricum eu faceam o astfel de placinta cu ceapa calita🙂 trebuie incerata si varianta asta

    1. Incerc sa ma bucur culinar de toate verdeturile de sezon si simt ca organismului ii prieste, motiv pentru care perseverez! Am in jurul meu persoane care starmba din nas cand ma aud ca gatesc stevie sau urzici, dar si multe persoane care ma roaga sa postez tot ce aud ca gatesc din te miri ce buruiana, comestibila,off course! Fac si eu multe placinte verzi cum spui tu si cu ceapa sau cu verdeata calita, la placinta asta ineditul consta tocmai in faptul ca nu se” prelucreaza” prea mult verdele si-ti ramane sansa de a profita de el din plin…Daca o incerci vreodata, poate-mi dai de veste!

      1. Asa e, sunt multe persoane care au impresia ca sunt numai niste buruieni crescute pe marginea drumului, insa nu e chiar asa, o fi pronind de la mancarea saracului, dar daca ne place, ce sa nu mancam si astazi in ciuda a zeci de preparate. Eu una sunt super nerabdatoare sa plantez cateva seminte de loboda si sa fac un bors cu ele, vai…visez de doi ani la asa ceva. :)) face parte din gustul copilariei mele, insa daca voi face rost de stevie chiar am sa fac o placintuta, orice buruiana e prietena mea🙂
        Daca imi aduc bine aminte, amn mancat sarmale in frunze de stevie si au fost tare bune🙂
        Spor la gatit!

  2. Arată nemaipomenit de bine plăcinta cu stevie şi este atât de apetisantă. Eu nu am mâncat niciodată stevie, Gela, deşi şi eu sunt adepta verdeţurilor şi-a legumelor şi sunt convinsă că plăcintata ta este foarte gustoasă. Trebuie s-o încerc şi eu neapărat.🙂

    1. Nu stiu cum ai rezistat sa nu incerci pana acum, eu ador stevia si spanacul si tot ce e verde, de altfel! Placinta in combinatia aceasta este foarte gustoasa!Se face usor, cateva minute la intinsul foilor si-n rest e o joaca! Iti doresc sa ai spor la placintarit, daca tot vrei sa o faci!🙂

  3. Sunt convinsa ca si cu stevie au fost grozav de bune, chiar daca spanacul era destinat pentru umplutura🙂 Mie imi plac tare mult placintele de genul asta, asa ca servesc cu poifta o bucata de la tine. Pupici!

  4. Multumesc pentru invitatie !
    Imi place ” Placinta cu stevie ” , am preparat-o in fiecare primavara cand apare STEVIA ! 🙂
    Este usor de preparat, este gustoasa si sanatoasa .
    Cum SPANACUL are viata mai lunga decat STEVIA,
    in reteta de mai sus, inlocuiesc STEVIA cu SPANAC ….
    Cu stima,
    Aliosa.

  5. Gela mea draga, cam tırziu am ajuns şi eu pe la tine, ştiu şi-mi cer mii de scuze pentru asta. Şi placinta , dar şi prezentarea sınt de nota 10. Ma bucur din suflet ca ti-a placut ıntr-atıt de mult ıncıt sa participi cu ea la parada, unde ,trebuie sa recunosc, ıi şade tare bine. Te pup şi te ımbratişez cu drag.

    1. Luminita, niciodata nu e tarziu pentru o vizita, mai ales in spatiul virtual, fiindca eu stiu ca treburile de fiecare zi ne limiteaza timpul pentru viata virtuala si e foarte firesc sa fie asa. Vizita ta ma incanta, avem intotdeauna de invatat unii de la altii si eu nu am avut de ascuns faptul ca am invatat sa fac aceste placinte de la tine. Au fost minunate cu stevie si abia astept un mic ragaz pentru a le face si cu spanac, exacat asa cum ne-ai dat tu reteta. Si eu te imbratisez cu mult drag!

Lasă un răspuns

