Peste fript la gratar, cu garnitura de ciuperci si sarbatoarea Bunei Vestiri

Zi de mare sarbatoare la crestini astazi, Blagovestenia, sau Buna Vestire, care ne aminteste ca in această zi Fecioara Maria a fost vestită de Arhanghelul Gavriil că Îl va naşte pe Fiul lui Dumnezeu. Sărbătorită în fiecare an în perioada Postului Mare, Buna Vestire este una dintre sărbătorile pentru care Biserica acordă dezlegare la peşte. De Buna Vestire are loc şi primul cântec al cucului, prin care se anunţă venirea primăverii, zi cunoscută în calendarul popular si ca Ziua Cucului, motive suficiente de bucurie si o clipa de ragaz in familia noastra! Toate acestea au condus la motivatia unui gratar cu peste prins pe Dunare. Reteta este simpla de tot…Asadar, daca aveti cativa pesti proaspeti, nu conteaza de care, puteti face si voi ca noi… Dupa ce-i eviscerati, spalati, scurgeti, sarati si condimentati oleaca, eu le-am pus condimentele in burta, asezati-i pe gratar( dupa ce trece iuteala jarului) si-i frigeti uite-asa!🙂

P1120156

Faceti loc pe gratar si pentru cateva ciupercute champignon, sau de care aveti prin preajma, noi pe astea le-am gasit mai proaspete la magazinul din colt! In timp ce gratarul sfaraie, curatati si pisati cativa catei de usturoi intr-un castronel mai adunat. Frecati apoi pasta de usturoi obtinuta cu putina saregrunjoasa si o lingura de ulei extravirgin de masline, ca la maioneza si apoi zdrobiti cateva rosii coapte pe gratar, nu ne abatem de la gratar astazi, orice-ar fi!  :)  Taiati marunt cateva fire de patrunjel proaspat, chiar si cateva codite de usturoi verde si gata garnitura pestelui!

P1120148Ramane sa ne ocupam de mamaliga si o facem dupa cum ne este obiceiul, eu am pregatit-o la cuptor, fiindca ma presa timpul si trebuia sa pazesc gratarul cu stiuci, bibani si morunasi…Iaca pozna, ca e gata!

P1120145Acestea fiind terminate, nu prea mai este timp de asteptare, le aliniem pentru startul final, ca mirosul gratarului ne-a cam mutat nasul din loc!

P1120162P1120152Intre timp s-a adus si-un vin alb, Tamaioasa Romaneasca din 2007 si lucrurile au decurs ca la o zi de sarbatoare. Eu m-am delectat cu un biban, pentru inceput si mi-a placut…

P1120163Mai departe, fiind zi de sarbatoare s-au adus si preparate dulci la masa. O coronita imprimavarata facuta dupa reteta aluatului de la briosele mele de post si trigoane de post umplute cu dovleac aromat cu scortisoara, pe care le-am pozat si-n soare, ieri cand le-am facut, dar si astazi, cand le-am dus la masa, fiindca sunt prea bune, prea ca odinioara… 🙂

P1120119P1120143P1120097

P1120139Si-as incaleca pe-o sa, sa termin povestea-asa: sa fiti binecuvantati si mereu bine vestiti, sa va bucurati de toate sarbatorile pe care le traiti!

 

 

14 thoughts on “Peste fript la gratar, cu garnitura de ciuperci si sarbatoarea Bunei Vestiri

  1. Buna dimineata !
    De as putea sa dau viata imaginilor postate ,
    nu as pleca pana nu as ” devora ” toate bunatatlie gatite ! 🙂
    Cu asemenea bucate pe masa,
    sunt convins ca ati petrecut o BUNA VESTIRE minunata !! 🙂 🙂
    Imi cer scuze ca nu am trecut ieri pe aici ….,
    caci v-as fi facut aceleasi frumoase urari ca si domnia ta pe
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2014/03/24/
    Acum insa, impreuna cu felicitarile pentru minunatiile de mai sus,
    postez o parte din „MARETIA NATURII”
    de unde ne vin toate ……………, inclusiv PESTELE
    gatit de BUNA VESTIRE !!! 🙂 🙂 🙂

    O zi cu soare !
    Cu stima,
    Aliosa.

    1. Aliosa,
      Ma bucur nespus ca ai trecut azi pe aici, pentru mine sintagma”Niciodata nu-i tarziu” este foarte valabila, fiindca eu sunt un bloger foarte ocupat primavara si ajung intotdeauna cu intarziere la noutatile pe care voi le postati, dar ajung cu drag, atunci cand pot si asta este important pentru mine, sa va citesc, fiindca m-am obisnuit cu casutele voastre virtuale si parca as fi azi in vizita la tine, maine la Petru, poimaine la Aura, raspoimaine o iau pe la „potecuta” si tot asa… parac-am fi la o sueta continua si eu vin din cand in cand si cu bunatati ca de la bunica…🙂
      Clipul tau e minunat si vesel, asa cum a fost si ziua mea de azi si da, s-a implinit urarea ta, azi am avut soare, caci ieri am facut gratarul pe nori si mi-a fost urat si sa fotografiez gratareala propriu -zisape intunericeala aia…Sanatate multa si molipsire de la veselia naturii, ca-i faina!
      Cu aceeasi stima,
      Gela

      1. Si pentru mine este valabila sintagma
        ” Mai bine mai tarziu decat niciodata ” ! 🙂
        Nu vreau sa spuna lumea virtuala ca te copiez dar,
        si eu sunt foarte ocupat nu numai primavara ci in fiecare zi …………:) 😦 🙄
        Din aceasta cauza, NU POT PUBLICA ZILNIC ca alti bloggeri articole ,
        NU POT TRECE ZILNIC pe la blogurile prietene
        si de aceea, raspund uneori la comentarii cu intarziere
        sau trec mai rar pe la prietene si prieteni virtuali .
        Indiferent cand vei trece pe la mine, vei fi la fel de bine primita si tratata ( virtual bineinteles ) iar vizita mea pe blogul domniei tale,
        ma bucura si -mi da pofta de mancare !!! 🙂 🙂 🙂
        Avand in vedre timpul scurt avut la dispozitie,
        desi ti-am raspuns pe indelete la comentariul tau facut la ultimul articol postat,
        iti ofer intr-o limba latina ,inca o oportunitate de a afla mai multe despre
        CHEMTRAILS ( darele mortii ) :

        Fie ca ziua de azi sa fie una cu soare si caldura-n inima-ti mult generoasa !
        Cu stima si respect,
        Aliosa.

    1. Petru, te rog sa ma crezi ca sunt o pacatoasa…Am tinut trei saptamani de post, dupa care am renuntat si am introdus in alimentatie laptele si ouale, fiindca am mult de lucru la serviciu, apoi cand vin acasa incep schimbul doi in gradina, fiindca imi place sa mi le fac eu singura si la schimbul trei bucatareli, si alte treburi ce tin de intretinerea casei…Nu pot face fata acestui tumult mancand numai de post, sa ma ierte Dumnezeu, am slabit rau si pana la Paste cam asta va fi ritmul; asa ca am ales sa fiu sanatoasa, chiar daca asa, mai pacatoasa…Cat despre vin, ca sa-ti spun drept,l-au gustat sotul si un amic, eu am baut bere cu lamaie!🙂
      Ma bucur ca ai trecut si azi pe aici si-ti doresc zile cu soare!

      1. Dacă e vorba doar de mâncare, și eu sunt păcătos. Dar nu cred că asta contează cel mai mult, ci faptele și vorbele rele pe care le facem și, respectiv, le rostim. Chiar și popii susțin această teorie!

      2. Exact asa este, stiu…Dar eu am vrut sa ma jertfesc putin, abtinandu-ma si de la mancare si n-am reusit, cu parere de rau o spun…Ma voi revansa cu faptele bune, sper!

    1. Multumim, am avut mare pofta si mai avem si azi, dar se pare ca urmatorul gratar va fi tocmai de Florii! Poate sa devansez un pic, urmeaza sa filmez pentru KanalD la emisiunea”Tara-n bucate” un preparat cu peste, conform traditiilor locale si in cazul asta, s-ar putea sa fie mai devreme, dar inca nu e stabilit ce si cum…
      Cat despre mamaliga, daca te uiti si la alte retete cu peste de pe blog, o sa mai vezi si alte forme…II sta bine oricum si ne place mult, nu mi-ar fi rusine sa spun ca suntem mamaligari, 🙂 fiindca mancam asa ceva cel putin de doua ori pe saptamana!

      1. :))) iubesc mamaliga, am crescut cu ea si nu as da-o nici pe o halca de carne :))
        Chiar azi dimineata am mancat cu niste racituri🙂
        Oricum bafta multa cu emisiunea!

  2. Gela, am vazut azi postarea ta, am inghitit in sec de multe ori, apoi a trebuit sa plec, asa ca iata-ma aici din nou ca sa te felicit pentru bucatele preparate. Permite-mi sa-ti spun ca la tine intotdeauna e sarbatoare, tot ce pui pe masa e minunat, facut cu multa dragoste. Te imbratisez cu drag.

    1. Sarbatorile sunt si mai frumoase cand ai in preajma oameni buni si dragi si bucuria mea de a-i intalni, chiar si virtual, e fara margini! Intorc imbratisarile pline de dor, zicandu-ti sa te pregatesti, ca vin Floriile si sotul are nume de floare, deci o sa punem iarasi de gratar!🙂

    1. O asa victorie merita un tort special si promit sa-l pregatesc, Aliosa, cu dedicatie! 🙂 Toate torturile ar fi potrivite, dar zic sa facem unul anume, sa-i motivam in continuare, sa castige!!

Lasă un răspuns

