Paste cu sos picant de ciuperci ( de post)

Vin  cu postarea unei retete „tasty” sa va dau un semn al existentei mele, mai prezente ca oricand in tot si toate, mai putin pe blog, deci, fiti atenti, public, asadar subzist! :)  Ar trebui sa ma certati, fiindca n-am venit sa va aduc flori si aveam atat de multe, o gradina intreaga…Pana sa ma hotarasc, a cazut bruma si s-au topit inainte de a le savura indeajuns frumusetea, de parfumul zambilelor nici nu mai zic! Vin cu niste paste pregatite simplu, ca doar e perioada de post si pe urma, sigur o sa va aduc eu si flori, fiindca imi sunteti dragi!

Ingrediente:

500 gr. paste                                                                                                                                         500 gr. ciuperci                                                                                                                                     50 ml. ulei                                                                                                                                            5 linguri sos picant de rosii                                                                                                                4 catei de usturoi                                                                                                                                 o ceapa alba, sau rosie                                                                                                                        sare, piper, cimbru, dupa gust                                                                                                       cateva fire de patrunjel verde, sau frunze de telina

Mod de preparare:

Se curata ciupercile si se lasa la scurs intr-o strecuratare. Apoi se taie in bucati mai mici, sau mai mari, dupa cum vi-i pofta!

P1120166Se curata si se spala ceapa, se toaca solzisori. Usturoiul se curata, se spala se toaca marunt. Se pune ceapa la sotat, apoi usturoiul si dupa doua minute adaugam si ciupercile. Le saram, condimentam si le lasam sa fiarba la foc mic pana se evapora apa. Apoi adaugam sosul de rosii ( ketchup picant home made am folosit eu) si iar lasam sa fiarba pana se imprietenesc aromele, dupa care stingem focul.

P1120176In timp ce pregatim sosul cu ciuperci, se aseaza pe un alt ochi al aragazului si oala in care fierb pastele, nu mai scriu indicatii, se procedeaza conform instructiunilor de pe pachet, atentie, insa, sa nu le fierbeti prea tare! Cand pastele sunt gata, se aseaza pe farfurie si se garnisesc cu sosul de ciuperci si verdeata. Veti fi incantati de o astfel de cina, parol!

P1120188Daca nu aveti sos de rosii, le putei face cu rosii in bulion, sau, pur si simplu cu rosii proaspete, tocate marunt, tot bune sunt!

P1120195Nu e prea mult de lucru, nici de povestit, doar de savurat, s-aveti pofta!

P1120199

10 thoughts on “Paste cu sos picant de ciuperci ( de post)

    1. Ciupercile sunt cel mai bun inlocuitor al carnii pentru mine, Petru! POti sa faci din ele o varietate de mancaruri si toate-s minunate. Si timpul de preparare e scurt,ce mai, traiasca ciupercile!

  1. mie imi plac la nebunie pastele, fac cu ce gasesc prin frigider, iar mama are impresia ca nu am ce manca :))) trebuie incercata si reteta dvs🙂

      1. ;)) asta e problema cu carnivorii, si cand le dai o portie zdravana de paste de post, nu le vine sa creada😛

  2. O reteta foarte buna, am preparat-o si eu de foarte, foarte multe ori ,
    numai ca, nu am folosit niciodata ” ketchup ” …………………..
    ci SOS PICANT din PULPA proaspata de ROSII ROMANESTI ,
    sos facut toamna ….dupa gustul meu ! 🙂
    Cu stima,
    Aliosa.

    1. Ha, ha, na, ca mi-ai zis-o
      Desi sosu-i ca si-al tau,
      Tot din rosii romanesti,
      Dar, de dragul trendului,
      L-am rebotezat si eu!🙂
      C-o fi ketchup, c-o fi sos,
      Nu mai are niciun rost,
      Orisicum o vom intoarce,
      Pastele gustoase-au fost!🙂 :))))))))))))))))

Lasă un răspuns

