Tarta cu ciuperci

A fost de-ajuns o reuniune profesionala, pentru a cauta prilej sa pregatesc o tarta, pe care s-o servesc in compania colegilor. Mi-am ales ingrediente simple, ca intotdeauna si am purces la treaba, fiindca mai aveam de pregatit si-un referat si nu era cazul sa ma complic prea mult in bucatarie. Ce-a iesit dupa o ora, veti vedea indata, mai intai s-aliniem componentele participante la minunata experienta culinara pe are am avut-o astazi!

Ingrediente:

Pentru aluat, daca doriti sa fie home made:

I pentru aluatul cu drojdie:   
500 de grame de faina
300 ml apa
40 ml ulei
1 lingurita de sare
1 lingura de zahar
25 grame de drojdie proaspata                                                                                                        II pentru compozitia ce fragezeste aluatul                                                                                   125 grame  margarina sau unt 80%
70  grame  faina                                                                                                                              Daca nu doriti sa-l pregatiti in casa, folositi 400 gr. aluat de foietaj

Pentru umplutura:   

500 gr. ciuperci                                                                                                                              100 gr. branza de oi                                                                                                                         50 gr. cavcaval                                                                                                                                    4 oua mari + unul pentru uns                                                                                                           o lingura de smantana                                                                                                                        5 fire de ceapa verde, sau un fir de praz                                                                                         5 fire de patrunjel verde                                                                                                                   1/4 lingurita piper                                                                                                                              o lingura de ulei de masline                                                                                                     cimbru sau oregano, dupa gust                                                                                                    optional: rondele de praz, fulgi de migdale, cascaval- pentru ornat

Mod de pregatire:

Daca doriti aluat home made, il pregatiti exact ca pe acesta. Apoi intindeti o foaie groasa de 4-5 mm. a carei suprafata trebuie sa depaseasca cu 2 cm. suprafata fundului tavii, pentru a ramane ridicata foaia si pe peretii tavii de copt. Daca folositi aluat de foietaj, e gata intins, doar decupati dupa forma tavii. Pentru umplutura se pregatesc mai intai ciupercile. Se curata, se spala se taie in bucati potrivit de mari. Se pun la calit cu lingura de ulei intr-o cratita teflonata, pana se mai evapora apa din ele, nu trebuie sa fie patrunse de tot, fiindca urmeaza si programul de sauna la cuptor!🙂 Se lasa la racit. Apoi se bat ouale cu o furculita, se rade si se pune branza. Se aduaga in continuare ceapa verde sau prazul, tocate dupa cum ne lasa inima, patrunjelul asisderea. Se sareaza si condimenteaza. Se aseaza aluatul in tava, pe hartie de copt, pe care o sifonam bine inainte, pentru a se mula perfect pe forma. Am vazut procedeul acesta la Adi Hadean si l-am aplicat cu succes, prilej de a-i  multumi pentru pont! Neaparat sa fie foaia ridicata pe peretii tavii! Se toarna compozitia in tava, se niveleaza, abia acum am furat si un cadru, eram in mare viteza…

P1120205Deasupra se rade cascavalul, eu am pus si un micut grilaj, fiindca ramane aluatul decupat de pe marginea cercului. Si fiindca aveam pe masa pachetul cu fulgi de migdale  am presarat cativa deasupra tartei si apoi am pus rondelele unui fir subtirel de praz, crescut la umbra unuia mai mare!🙂

P1120208 Se da la cuptor pentru o jumatate de ora, la 180 de grade, cuptor preincalzit. Se scoate si se consuma calda sau rece. N-am reusit sa pozez tarta in intregime, doar  sectiuni, dupa taiere.

P1120219E foarte gustoasa si satioasa, minunata pentru pachet.

P1120220Se poate consuma ca si aperitiv, dar pentru noi e si o cina minunata, langa o salata de sezon…

P1120230

P1120229Pentru mine, pentru familie exista toate motivatiile pentru repetarea experientei si reteta o scriu si pentru cei care au gustat-o si au placut-o. Nu i-as gasi niciun cusur, oricat as cauta! Poate doar pe acela ca e terminabila…🙂

P1120237Indiferent cum o sucesti, tot o doresti!

P1120243

P1120249Si daca ti-o doresti cu-adevarat, o fauresti! Pofta buna!

 

 

9 thoughts on “Tarta cu ciuperci

    1. Ti-o dedic de ziua ta! Daca as fi stiut cu cateva minute mai devreme, scriam in postare, asa ca eu dau tarta, tu ramane sa vii cu sampania si sigur se strang toti prietenii nostri virtuali!

  1. Interesanta, apetisanta, iti face parca cu ” ochiul ” s-o pregatesti si-apoi, s-o mananci
    afara, pe o terasa plina cu flori, ascutand o muzica de petrecere in compania celor dragi ! 🙂
    Am preluat-o prin „copy-paste”, am scos-o la imprimanta si-abia astept sa-i simt gustul !! 🙂 🙂
    Multumesc pentru reteta !
    Weekend placut !
    Aliosa.

    1. Aliosa, tu stii ca eu retetele le dau mai departe, cu placere! Daca o sa le si pregatiti, apare si un strop de bucurie si sentimentul ca nu le scriu in zadar. Nu-ti spun cate surprize am, cand ma recunoaste lumea prin diverse locuri si-mi zice ca gateste dupa retetele mele, chiar daca nu vine sa spuna aici cum ies preparatele…
      Weekend cu soare iti doresc si eu!

      1. Buna dimineata, Gela !
        Stiu ca dai retetele ” cu placere mai departe ”
        dar eu iti multumesc de fiecare data in numele meu
        dar si al celor care ” nu au timp” sa-ti multumeasca ! 🙂

        Weekend placut intregii FAMILII !!! 🙂 🙂 🙂
        Cu respect,
        Aliosa.

Lasă un răspuns

