Tarta cu mere, nuci si prune uscate, de post

In perioada aceasta cu putine fructe autohtone, imi place sa fac tarte cu mere romanesti, pe care le combin cu fructe uscate, daca se poate tot din cele romanesti, asa ca nucile si prunele imi sunt la indemana intotdeauna, desi nu zic „nu” nici cand e vorba de smochine, curmale, sau goji! Sa vedeti ce repede se face tarta asta, fiindca este pregatita cu aluat cumparat de foietaj, 😦 trebuia sa fie de post neaparat!

Ingrediente:

500 gr. foietaj                                                                                                                                 700 gr. mere                                                                                                                                          200 gr. prune uscate                                                                                                                     200 gr. miez de nuca                                                                                                                      150 gr. zahar, plus, sau minus, dupa gust                                                                                         o lingurita scortisoara                                                                                                                optional: o lingura de miere pentru uns

Mod de preparare:

Se da drumul la cuptor si se seteaza la 180 de grade. Se curata merele de coaja, se rad si se calesc impreuna cu scortisoara si zaharul, pana se evapora sucul lasat. Se lasa sa se raceasca. Intre timp se toaca miezul de nuca si prunele uscate. Se intinde aluatul de foietaj, dezghetat in prealabil in frigider. Se taie in functie de forma de copt, tinandu-se cont sa se lase o rezerva de 2 cm. de jur imprejur, pentru a fi ridicat aluatul si pe peretii tavii, nu doar pe fundul acesteia. Se trece la montarea tartei. Se captuseste forma cu hartie de copt si se aseaza foaia de aluat astfel incat sa fie aluat si pe peretii tavii, dupa cum am zis. Se presara  o mana de miez de nuca pe suprafata de pe fundul  foii.

Picture 057Apoi se aseaza  straturi subtiri de mere, peste care se aseaza prunele tocate.

Picture 058Deasupra tartei se poate face un grilaj, din resturile ramase de la decuparea aluatului, sau daca vreti sa fiti in trend, decupati niste floricele si infloriti putin tarta, ca doar e primavara!🙂

Picture 059Se mai presara nuca printre floricele si din acest moment tarta este gata de introdus la cuptorul preincalzit. Se coace aproximativ 25/30 de minute, la 180 grade, pana se rumenesc frumos  motivele decorative. Se scoate din cuptor si se ung cu miere de albine motivele decorative, pentru luciu! Parerea mea este ca arata mai mult decat apetisant!

Picture 101Va mai prezint una, altfel ornata, la care apar in plus si cateva zmeurici ramase de la o bavareza.

Picture 178Picture 182Are un gust foarte bun, se taie frumos si primeste laude dupa prima inghititura a degustatorilor. Isi merita si faima si banii, dar mai ales, fanii! 🙂

Picture 217Picture 229O primavara minunata, cu tarte dulci si parfumate sa aveti, dragi cititori!

Picture 173Pofta buna!

 

 

 

15 thoughts on “Tarta cu mere, nuci si prune uscate, de post

  1. Buna dimineata, Gela !

    Gand la gand cu bucurie
    Daca-i ” tarta ” , TARTA fie ! 🙂
    Am trecut sa-ti dau binete
    Acum la ceas de dimineata
    Si-am gasit o frumusete
    De prajitura delicioasa ! ! 🙂 🙂
    Cum in casa am de toate
    Chiar si pungi cu ” foietaj”
    O sa fac atatea ” TARTE”
    Dupa ” ochi” ,nu la gramaj !!! 🙂 🙂 🙂
    Sa ai o zi luminoasa
    Cu o ” TARTA ” grandioasa
    Un pahar cu vin pe masa
    Intr-o companie-aleasa !!!! 🙂 🙂 🙂 🙂
    Aliosa.

    1. Aliosa,
      Tu ai mereu cuvinte alese vis a vis de bucatele mele si eu iti multumesc frumos pentru tot, dar mai ales pentru frazele versificate si urarile care ma binedispun si se adeveresc aproape de fiecare data! Sa ai spor la facut tarta, daca zici ca ai pus de gand si zilele sa-ti fie frumoase precum vorbele in care iti imbraci gandurile!

  2. Buna ziua! Nu stiam eu ce mare talent se ascunde printre blogurile astea.🙂 Ma bucur ca v-am descoperit( daca nu ati fi avut bunavointa sa-mi vizitati paginuta, ar mai fi durat ceva vreme, deci cu atat mai mult va multumesc). Am ceva de lucru pana cercetez toate minunile de retete dar voi izbandi. Aaaa, cand e vorba de tarte, prajiturici, tortulete sau orice fel de desert cu mere, eu sunt pierduta definitiv si castigata iremediabil.🙂 O seara minunata va doresc!

    1. Bucuria descoperirii a fost reciproca, numai ca eu am fost intr-un mare galop si am reactionat in mare graba!🙂 Ziceam sa profit de vacanta de 1 Mai si sa mai zburd prin blogosfera si apoi sa ma manifest plenar🙂, dar mi-ai luat-o inainte, nu e rau! Multumesc de vizita, daca prin cufar se ascund si ” minuni” care-ti atrag atentia, ma bucur si mai tare si te mai astept…Am o groaza de minuni in tolba, dar nu am timp sa le impartasesc asa cum ar trebui…Va doresc la randul meu vacanta placuta de 1 Mai !

      1. Din pacate, eu nu am liber de 1Mai dar nu-i bai. Despre minunile pe care le ascundeti prin tolba nu am nici o indoiala si abia astept sa ni le dezvaluiti. Va doresc o mini-vacanta de 1 Mai insorita si plina de veselie!

Lasă un răspuns

