Florii cu scrumbii si bucurii

As fi vrut Florii cu soare, dar, n-a fost sa fie! Dar au fost cu bucurie si ne-a fost cald!   🙂    Cand cineva din famile are nume de floare, sigur e caldura si armonie in jur si multa veselie si uita lumea de nori! La noi chiar asa a fost, pentru ca sotul meu are numele unei flori de primavara, asa ca, ziua a inceput cu urari si s-o sfarsi cand o fi sa fie, poate la miezul noptii, poate mai tarziu…Pregatirile pentru aceasta zi au inceput insa mai demult, cand pescarul meu de suflet a plecat pe frig si ploaie sa aduca pestele, ce nu trebuia sa lipseasca de pe masa de Florii, conform traditiei! Iata-l pe domnul meu in ipostaza de pescar amator…

IMG_0078IMG_0095IMG_0099IMG_0100IMG_0073Scrumbia adusa acasa de baftosul pescar, a fost repede pregatita pentru „marea intalnire” din ziua de Florii.

Picture 477Si-am dat drumul la gratare, ca trebuia!  :)  Asa se fac gratarele la noi cand suntem multi!

Picture 483Picture 489

frigarui2Picture 493Picture 520De gratare au raspuns, ce-i drept, baietii, dar nici noi, fetele n-am stat pe ganduri…Am preparat un cozonac de post umplut cu mere, caruia i-am dat forma de floare, ca sa fim in tema.

P1120479Nu-mi imaginam, cand l-am programat, ca va iesi asa o minune de cozonac, o sa-l repet, ca-i tare bun, promit sa va povestesc intr-o postare viitoare si cum l-am facut, e grozav de apetisant, parol!

P1120496

Am pregatit o tarta sarata cu verzi si uscate, :)  care a avut rolul de decor al mesei si a avut un succes nebun ideea mea, si despre asta va voi povesti, in postarile viitoare, e de mare efect!

P1120572P1120591Tortul l-am pregatit tinand cont de doua lucruri: gusturile sarbatoritului, care adora crema chantilly si tema principala a mesei, florile, l-am decorat cu flori de mar.

P1120542Au fost trei feluri de blaturi, blat cu sirop de afine, blat cu cacao si blat pandispan, care au dat o nota coloristica deosebita, iar gustul a fost minunat! Am si o sectiune furata pe repede-nainte!🙂

P1120629

P1120641Amanuntele cu restul componenetelor mesei sunt neesentiale si chiar a fost prea mult…Important este ca ne-am incalzit, chiar daca nu a fost soare, ne-am bucurat impreuna, am ras si-am cantat, iar sarbatoritul a fost intr-o dispozitie de zile mari!La multi ani, dragul meu, la multi dragi prieteni cu nume de floare sau apartinatori ai acestora, sa va infloresca bucuriile vietii si sa fiti mereu veseli ca la sarbatori!

Vin Floriile cu soare…O dedicatie pentru voi toti!

 

 

17 thoughts on “Florii cu scrumbii si bucurii

  1. La multi ani sotului tau, Gela draga! Ce minunatii ai preparat, nu stiu unde sa insist mai mult cu privirea! Super gratar de peste ati facut, tortul minunat, ca si restul bucatelor! Felicitari draga mea, ca de obicei esti la inaltime si e si inutil sa-ti spun ca as manca din toate, ca toate-s pe gustul meu. Te pup!!!!

    1. Any, ma bucur ca esti cu sufletul alaturi de noi la toate sarbatorile.Sotul meu iti saruta mana si-ti multumeste mult pentru urari.Va dorim sa aveti sarbatori pascale cu liniste si bucurii.

  2. La multi ani sotului, pentru sarbatorirea onomasticii!! Pozele sunt minunate, chiar sunt rupte din inima naturii. Parca m-am plimbat si eu un pic pe acolo cu voi in barcuta pe canal, pe sub copaci. Vai ce frumos trebuie sa fie sa pescuiesti pe acolo! Poza gratarului parca a venit la pachet cu miros de scrumbie si mi-a trezit o pofta groaznica, chiar daca si eu am mancat peste azi, dar tot nu e ca cel prins de pescar in ograda lui. Tortul cred ca a fost o nebunie! Noi nici n-am avut desert, dar a fost pestele destul. Multa sanatate si mult peste in navod! Abea astept sa vad povestite in imagini pregatirile pentru Pasti! Te pup!

    1. Sotul meu e incantat sa afle ca atatea doamne si domnisoare i-au facut urari virtuale si transmite sarutari de maini! Mi-a spus sa-ti transmit ca oricand vii in Romania esti asteptata la o scrumbie,bineinteles la pachet cu fumul ce scoate papilelel din minti! Va dorim sarbatori frumoase si va imbratisam din chiscul barcii!🙂

    1. Multumim pentru felicitari, Petru!
      De cand m-am casatorit cu domnul meu, nu am mancat niciodata peste cumparat de la cherhana, ci doar peste prins de el. A crescut pe malul apei, casa parintilor sai este situata chiar langa apa, asa ca a deprins pescuitul din fragede pruncie, dar nu prea mai are timp sa-l practice asa de mult precum ar vrea!

  3. La multi ani si de FLORII si de Ziua Sotului ! 🙂
    Pescar dibaci si norocos, bucatareasa priceputa = bucate excelente !! 🙂 🙂
    Din partea domniei tale, stimata GELA,
    pentru sotul norocos :

    O saptamana dupa gustul domniilor voastre !!! 🙂 🙂 🙂
    Cu stima si respect,
    Aliosa.

Lasă un răspuns

