Placinta cu capsune

P1140443

 

Sezonul capsunelor e inca in toi, chiar daca ciresele au inceput sa le faca neloiala concurenta!🙂 Am avut asa de multe capsune, in ciuda ploilor din ultimul timp, care le fac una cu pamantul, dandu-mi indeletniciri nu tocmai placute, de a le aseza paie pe dedesubt, ceea ce echivaleaza cu genoflexiuni la greu, dar, cum nimic pe lumea asta nu se face stand cu mainile in san si nu e asta cel mai greu lucru de facut, de dragul alimentatiei sanatoase, treaca de la mine…Sa va spun mai repede cum puteti face o placinta minunata cu capsune, din care sa se reverse rauri apetisante, iar mirosurile slobozite prin bucatarie sa va zapaceasca pur si simplu simturile!

P1140441

O sa fac o trimitere  la reteta mea de placinta cu visine postata aici,  http://https://cufarulcubucurii.wordpress.com/2013/06/17/placinta-cu-visine/ pentru ca prepararea placintei cu capsune implica doar inlocuirea visinelor de pe lista de ingrediente, cu aceeasi cantitate de capsune si placinta de sezon e gata! O sa rescriu lista ingredientelor pentru a fi aici, la indemana si pasii va rog sa ii luati de la reteta indicata, fiindca am ochii foarte obositi si nu pot sa stau prea mult la calculator, iar prietenele vor reteta, deci, vine!

Ingrediente:

500 gr. aluat de foietaj                                                                                                                     600 gr. capsune
20 gr. amidon alimentar
130 gr. zahar tos
un ou pentru uns                                                                                                                                 o lingura de gris                                                                                                                          optional: alune macinate grosier, sau orice alte seminte doriti

Mod de preparare:   

De data asta am facut placinta impletita, fiindca am vrut sa iasa sosul de capsune prin toti porii! Iata cum arata sosul imediat dupa ce l-am dat jos de pe foc…

P1140383Iata si placinta in tava. Da, e pusa pe diagonala fiindca am vrut sa fie incomensurabila!🙂

P1140388Si cum arata ea in sectiune direct la locul faptei, fiindca rabdarea papilelor a fost asa de tare pusa la incercare cat timp placinta a stat la cuptor si-a imprastiat savori prin toate ungherele casei, incat nu se mai putea astepta!

P1140391Oglinda in nocturna, prin gura poftele-mi curg rau…

P1140400Gata, ne-am pus si mot!

P1140408Nici macar nu ai cum sa exprimi impresii, parca fotografiile ar putea grai mai mult! Ne asezam confortabil intr-o barcuta si plecam catre pofticiosi…

P1140416E nor, dar la butucul nostru, toate au un farmec aparte! Dar mai ales placinta cu capsune, alaturi de un cofer de suc proaspat de trandafiri!

P1140444Sa aveti pofta la placinta si viata sa va curga-n valuri limpezi, cu aroma de bucurie, dragi cititori!

P1140443

 

 

 

7 thoughts on “Placinta cu capsune

    1. Petru, chiar imi pare rau ca nu-ti pot teleporta o placinta direct de la butucul nostru! Ce sa-ti spun, fiul meu e momentan in Suedia si a vazut fotografiiile pe Facebook!😦 S-a lasat cu grele doruri culinare!🙂🙂 L-am alinat spunandu-i ca am pus la congelator destule capsune si de indata ce ajunge acasa, punem de placinte!

  1. Gela, mie imi ramane coca necoapta cand pun fructe cu zeama Si eu pun gris, dar totusi straturile cocii care vin in contact cu zeama ramane necoapta. La tine la fel? E vreun remediu?

    1. Elena, eu n-am patit asa, dar p’astea mai siropoase eu le coc pe treapta a doua a cuptorului, dupa preincalzirea de cel putin un sfert de ora. Si eu intotdeauna intind foietajul pe masa infainata inainte de a-i pune umplutura si automat se mai subtiaza, uite ar fi trebuit, poate, sa scriu si asta pe blog, chiar voi edita.Este important sa lasi umplutura sa se raceasca bine inainte. A mai patit o colega la fel ca tine, era suparata ca nu i-a iesit ca a mea, dar a recunoscut ca a pus umplutura de capsune calduta pe foaie si pe urma, cand a repetat-o i-a iesit fain! Si dupa cum am scris, eu am facut-o asa, impletita, tocmai pentru a rasufla si a mai pierde din umiditate pe timpul coacerii. O poti face si cu foi de placinta, pui trei una peste alta, dar le ungi pe fiecare si apoi asamblezi, eu am facut asa, la umplutura cu prune cand aveam o urgenta si n-am gasit foietaj la magazinul din colt, ci foi de placinta! Sper sa gasesti baiul si sa te bucuri, ca si noi de savoarea minunata a acestui gen da placinta…Eu o fac maine in zori pentru a i-o trimite fiicei mele, pentru ca pofteste cand vede pe aici…🙂

    1. Ca sa vezi, Melanie, suntem mancatori de opere de arta!🙂 🙂 :))))))))))))))))))))))))))
      Fug la un cheesecake, tot cu capsune, fiindca am facut de toate, dar d’asta nu am facutin sezonul acesta si gata, se termina capsunele noastre, incepem campania „ciresiada”!🙂

  2. La placinta asta visez si noaptea! ❤ am timpul asa cum sti dar apreciez absolut toate bunataturile pe care le faci tu.<3 chiar daca nu ajung sa intru pe blog sa iti scriu intotdeauna.🙂 🙂❤

Lasă un răspuns

