Suc de trandafiri

Caldura mare, mon cher! Si cand soarele zambeste, trandafirul infloreste!🙂 Si nu ma satur sa-l admir, sa-l studiez si sa-l miros, dar dupa cum v-am povestit pe aici, imi place sa-l folosesc si in prepararea unor bunatati, pe care degustatorii nu le uita asa usor…Hmm, cum sa uiti savoarea unei delicatese cu parfum de roze! Asa se intampla si cu sucul acesta pe care il tot prepar, nu o data, ci de mai multe ori pe an, si trebuie sa postez reteta, fiindca mi-o tot cer pritenii! De acum, cine doreste sa-si potolesca setea in aceste zile de foc cu savurosul suc de trandafiri, sa pofteasca in cufar si sa isi salveze reteta! Personajul principal al acestei bauturi parfumate este, bineinteles, EL!

P1130368Ingrediente:

30/35 de trandafiri parfumati                                                                                                     1kg. de miere de albine sau 1 kg de zahar, sau orice indulcitor preferati                                   4-5  lamai mari                                                                                                                                   optional, frunze de lamaita sau menta

Mod de preparare:

Mai itai ne ducem la cules de trandafiri.

 

Picture 123P1140278Nu prea  ne induram,  :(  dar daca ne-am propus, mergem pana la capat!Dupa ce am cules cu grija sa nu ne intepam, se spala petalele trandafirilor si se aseaza intr-un borcan cu capacitatea de 12 litri. Separat se dizolva mierea ( eu numai cu miere pregatesc) in 10 litri de apa si cand se omogenizeaza amestecul, se toarna peste petalele de trandafiri. Se taie lamaile cu tot cu coaja, eu am mai avut si fara coaja, fiindca am folosit coaja rasa la prajituri si se amesteca totul cu o lingura de lemn.

Picture 007

Se pune un capac pentru protejarea de musafiri nepoftiti si se lasa la macerat.

Picture 027Borcanul va sta la soare trei zile, timp in care se tot amesteca cu lingura de lemn in el! De la zi la zi  isi schimba culoarea si intensitatea acesteia va depinde foarte mult de culoarea petalelor folosite.

Picture 004Apoi se mai tine si la umbra doua zile. Petalele de trandafiri isi vor lasa aroma si culoarea in lichidul din borcan si se vor albi. Se gusta din sucul obtinut si cand incepe sa devina putin intepos, se stecoara, se trage la sticle si se bea cu pofta, facand in ciuda arsitei de-afara! E o bautura racoritoare savuroasa!

In momentul servirii, se pot adauga in cofer, frunze de lamaita sau menta, daca aveti si felii de lamaie. Nu e deloc costisitor, se face usor si e atat de sanatos!

P1140342

 

P1140348

Vi-l recomand cu toata inima, convinsa fiind ca imi veti multumi dupa o astfel de cura! Noi suntem la a doua tura deja. Sa va spun si un mic secret: pentru o culoare frumoasa, frecati petalele a doi trandafiri grena cu zeama de lamaie si zahar cu un sfert de ora inainte sa serviti si puneti in sticla de 2 litri zeama lasata de petalele respective si veti obtine o culoare faina!

P1140347Aveti grija, da dependenta!

P1140445Zile racoroase sa aveti si pofta de suc parfumat de trandafiri!

P1140335

 

 

 

 

 

17 thoughts on “Suc de trandafiri

  1. Trandafirii tăi îți oferă multe beneficii! Pe lângă frumusețea și parfumul lor, au fost o materie primă de clasa întâi pentru dulceață și suc. Oare mai pot avea și alte virtuți?!

  2. Da si mama facea aceasta reteta ! Noi ii spuneam trandafirata si cautam trandafirii speciali pentru dulceata ! Multumesc ca mi-ati reamintit de aceasta licoare si implicit de copilarie !

  3. Buna dimineata , Gela !
    Chiar daca in
    ” Gradinita de apartament ”
    http://aliosapopovici.wordpesss.com/
    jos, dreapta, sub ” PAGINI „,
    nu am TRANDAFIRI,
    tot am facut DULCEATA si SIROP dar dupa o alta reteta !!! 🙂 🙂 🙂
    Pe a domniei tale prezentata AICI,
    o voi pune in practica la anul care vine
    de-o sa fie bine, pace si prosperitate ! 🙂
    O saptamana frumoasa ,
    cu TRANDAFIRI parfumati pe masa !!! 🙂 🙂 🙂
    Aliosa.

  4. Aliosa, important este ca ai facut dulceata, stim noi vorba aceea cu bordeele si obiceiuri diferite! Ma bucur daca te-au tentat si retetele mele, stiu ca esti mare gospodar si nu numai. Zile senine, iti doresc si eu!

  5. Iar m-ai facut sa rad, acum am inteles ce sugubat esti!
    Sper ca simpatia are la baza curajul meu de a gati sanatos cu napi, frunze de sfecla rosie, stevie si loboda, lucruri d’astea simple, pe care eu pun mare pret! Iti multumesc pentru atentia acordata blogului!Tine pe aproape, urmeaza cozonaci cu petale de trandafiri made by Gela, nu Eva!:)

Lasă un răspuns

