Dovlecei invizibili

Da, e sezonul lor, al dovleceilor si se pot face asa de multe preparate cu dumnealor, incat eu nici nu mai contabilizez retetele incercate in timp, toate bune si foarte bune, dar nepostate pe blog, din pacate, fiindca vara, cu binecuvantarile ei din gradini imi ocupa tot timpul…Cum reteta aceasta se face usor si repede, am hotarat sa o pregatesc pentru un picnic si sa particip cu ea la „Campania de sarbatoare” initiata de Vera, a carei gazda este luna aceasta Aura http://http://bucatariaurei.blogspot.it/2014/06/campanie-de-sarbatoare.html. Acestea fiind zise, aduc ingredientele si ma apuc de treaba, fiindca ne este pofta de ceva bun cu dovlecei! Sa nu uit un amanunt important, sursa retetei este siteul Arta Culinara.

Ingrediente:

4 dovlecei mici, cam 700 gr.                                                                                                               2 oua
70 gr faina
10 gr praf de copt
100 ml lapte
20 gr unt topit
sofran(eu am pus si curry)
sare, piper, dupa gust                                                                                                                      optional :30 gr. cascaval ras, sau parmigiano (eu am pus)

Mod de preparare:

Dovleceii se spala, se curata de coaja doar partial, sa ramana zebrati, sau cu dungi de coaja pe verticala, fiindca nu am poze cu faza asta, trebuie sa mai ramana si cate-o dunguta cu coaja, deci…Se feliaza foarte subtiri, daca aveti o „mandolina”- razatoare cu lame, e ideal, maxim 2 mm. sa aiba grosimea rondelei! Se topeste untul. Se mixeaza ouale cu sare si se amesteca apoi cu untul. Se cerne faina cu praful de copt.

Picture 689Laptele se aromatizeaza cu praful de curry si se adauga sofranul. Se toarna laptele peste compozitia de oua, se omogenizeaza amestecul.

Picture 693Se adauga faina si iarasi se amesteca pana la omogenizare. Se pune sare, piper, dupa gust.

Picture 704Este randul dovleceilor sa intre in scena, se introduc in compozitia obtinuta cu mare grija, sa nu se sfarame rondelele.

Picture 717Asta a fost tot! Se pregateste o tava cu hartie de copt, diametrul 32 cm. a avut a mea. Se toarna compozitia, iata consistenta ei!

Picture 723Se niveleaza totul, eu am presarat putin praf de curry, fiindca ne place mult asa si se rade cascavalul. Se bate putin tava de masa, pentru o uniformizare perfecta. Se introduce la cuptor preincalzit, 180 de grade, pentru aproximativ o jumatate de ora.

Picture 730Dupa o jumatate de ora compozitia noastra e deja vedeta, e gatita, e cocheta!🙂

Picture 765Alta imagine, cu tava nr. doi, fiindca ne pregatim de o iesire la iarba verde si suntem  multi . De data asta a iesit o idee mai subtire, datorita faptului ca tava are suprafata mai mare.

Picture 733Arata bine, miroase grozav si are un gust fain, fie cald, fie rece…Este ca un sufleu!Imi pare rau ca n-am putut face pozele afara, ma devorau tantarii! 😦

Picture 798

Picture 800Se taie frumos si se poate manca dimineata, seara la cina, dar si ca gustare. La picnic e vedeta, ce mai!  :)  Ziceti, daca n-am dreptate!

Picture 870Picture 872

Picture 898
Suntem gata de picnic si de parada organizata de Aura Carolina, va dorim pofta buna la dovleceii invizibili!

Picture 886

 

 

16 thoughts on “Dovlecei invizibili

    1. Buna Petru! Dupa ce ca aproape disparusem eu in ceata, acum apar cu dovlecei invizibili…Totul a fost strategic…🙂 Ia sa vad eu daca totusi ii vede lumea, chiar daca ii fac invizibili!🙂 Si ma bucur ca i-ati vazut! Disparusem din cauza problemelor tehnice; o cadere de tensiune, ca traim in Romania si mari probleme la Pc, pierdut informatii si multe amintiri dragi…Incerc sa imi revin, doar cu ajutorul prietenilor voi reusi! Abia astept sa cutreier pe cararile voastre! Iau cu mine si niste dovlecei!🙂

  1. Sâmbătă și duminică e ziua orășelului meu. Dacă ai reuși să vii la un grătar și o bere rece, plus niște muzică bună cu Andra (și alți interpreți), ar fi fenomenal pentru amândoi! Eu voi fi la restaurantul „Chilii”, unde voi încerca să-mi păstrez titlul de campion la șah.

Lasă un răspuns

