Supa de fasole in cupe de paine

P1170026

Poate o sa va dezamagesc, fiindca revin pe blog cu o reteta asa de simpla, supa de fasole, nimic spectaculos si cine nu stie sa fiarba fasole… Dar fasolea asta are in spate asa o poveste frumoasa, incat eu trebuie s-o scriu!Fiul meu este plecat in Suedia, pentru o vreme, cu obligatii de serviciu. Si de la un timp imi tot spunea ca ii e dor de mancarurile de acasa si mai ales de o salata de rosii culese direct de la vrej…Ma trezesc zilele trecute cu un telefon si copilul meu ma intreaba daca am o placinta la cuptor, fiindca e in Aeroportul Otopenit si mai ales, daca pot sa pun fasole la foc, sa fie gata pana ajunge acasa…Am crezut ca e o gluma, fiindca Alex e glumet din fire, dar  pentru a-l crede mi-a spus sa intru pe Facebook pe mesaj privat, fiindca imi posteaza o fotografie datata de pe aeroport…Si asa a fost, mi-a venit baiatul si normal ca i-am facut toate poftele, ca doar un baiat are mama si una fata cucuiata!🙂 Si-am fost acasa toti, ce frumos! Mie, drept sa va spun, nu-mi mai trebuia mancare, dar stiti voi ca romanii se-ntalnesc in jurul mesei si acolo stau de vorba si pun tara la cale…Baiatul meu a vrut numai simplitati, asa se face ca postarea de astazi va va relata despre una dintre ele, supa de fasole in cupe de paine de casa…

P1170026

Ingrediente:                                                                                                                                   4 chifle mari, home made am avut eu

500 gr. fasole uscata                                                                                                                               2 morcovi                                                                                                                                                    1 pastarnac mare                                                                                                                                       3 cepe                                                                                                                                                        2 ardei, unul verde, unul rosu                                                                                                                50 ml. ulei                                                                                                                                                o legatura leustean                                                                                                                                 o legatura mica de patrunjel                                                                                                                   2 rosii                                                                                                                                                        o lingura de bulion                                                                                                                            sare dupa gust si o lingurita de tarhon uscat

 Mod de preparare:

Eu am pregatit mai intai cupele de paine, dar despre asta va voi povesti intr-o postare separata, am facut painicile cu capac, pentru a le da infatisarea unui vas si a le spori incantarea pofticiosilor!

P1160965 Mentionez ca supa de fasole este o mancare de post, daca nu veti unge cu ou painea folosita pe post de cupe…Iata cum am pregatit-o eu…                                                                  Se spala fasolea si se pune la inmuiat in apa rece, se schimba apa din cand in cand. Eu am lasat-o la inmuiat de seara pana dimineata. Se pune la fiert intr-o oala sub presiune, de preferat, pentru scurtarea timpului de fierbere. Cand apa a dat in clocot se mai lasa sa fiarba cinci minute, dupa care se arunca zeama se spala boabele cu apa rece si  apoi se pun la fiert din nou, adaugandu-se atata apa cat sa depaseasca macar cu o palma nivelul boabelor de fasole din vasul de fierbere. Se toaca ceapa, ardeiul, morcovul, pastarnacul dupa cum ne este cheful si obiceiul si se adauga in oala, se pune si uleiul si se lasa sa fiarba pana ce boabele s-au inmuiat suficient de bine pentru a fi mancate. Se gusta din cand in cand si daca a scazut nivelul apei se completeaza cu o cana de apa. Spre final, cand se observa ca boabele dau semne de capitulare si s-au fiert, se potriveste gustul de sare, se adauga tarhonul uscat, bine maruntit si se adauga bulionul si rosiile tocate marunt.Se mai fierbe cateva minute, sa se patrunda rosiile. Cand este gata, se opreste focul si se adauga verdeata tocata. Nu am avut timp de fotografii intermediare, aveam de facut ceva mai important, sa stau de vorba cu ai mei copii, de care, va spun sincer, mi-e intotdeauna foarte dor!Intre timp se scobeste painea, se lasa o margine groasa de aproximativ 8 mm. Se toarna supa de fasole in scobitura, se mai asezoneaza cu verdeata proaspata si se aduce supa la masa cu capacul pus pe chifla…Nimeni nu stie ce se ascunde acolo…Suspans! Intre timp, s-a frecat cu sare o ceapa rosie, i s-a adaugat si putin otet, spre completarea tabloului nascator de pofte…Hm, ce-o fi acolo?

P1160984Se descifreaza enigma, putin cate putin…

P1160988Si-apoi nu se mai aud decat bisuri si cereri de inca o portie…

P1170037Copiii au mancat cu pofta, in special Alex! Va dati seama cum poate rascoli dorul de acasa pana si simpla vedere a unei fotografii cu simplitati, postata de mama pe Facebook?🙂 Si ce inseamna sa-ti vina fiul cateva zile in mijlocul verii, cand tu stiai sigur ca nu va ajunge decat in mijlocul iernii, sa -ti spuna, cand il intrebi ce vrea bun, ca vrea fasole ca la mama acasa? Acum ati inteles de ce am postat fasolea asta, sper! Si cata cale a facut baiatul meu pentru a manca acasa, impreuna cu cei dragi, o mancare simpla, facuta de mama…. Acum, cand redactez postarea, baiatul mamei e in avion, spre Suedia…Inca ii simt parfumul prin incaperile casei si deja imi este dor de el! Sper sa ajunga sanatos si sa stie ca-l asteptam mereu acasa cu drag si dor… Mult DOR! Si simplitati, ca la mama acasa!                                             Pofta buna la o fasolica de genul celei povestite de mine astazi si mai ales pofta de lucruri simple, sa aveti dragii mei, fiindca, daca veti sti sa cautati unde trebuie,veti vedea ca in miezul acestor lucruri simple,  se gasesc, de fapt, mari bucurii! Care bucurii vi le doresc din inima, tuturor, dragii mei cititori!

 

 

17 thoughts on “Supa de fasole in cupe de paine

  1. Aș zice că tot ce-i simplu e și bun, dar, totuși, mie nu mi se pare o mâncare chiar așa de simplă, mai ales că eu n-am mâncat niciodată supa de fasole în cupe de pâine. Sunt sigur că e un deliciu pentru ochi și gură!🙂

    1. Petru, fasolea servita in cupele de paine capata un aer festiv, dar tot simpla este si asa cum ai spus, un deliciu! Eu am servit pentru prima data asa ceva la Bran si mi-a placut ideea. De atunci numai asa servim fasolea, dar eu prepar fasole doar de patru/cinci ori pe an si nu e un deranj mare, consider ca se merita, asa cum s-a meritat acum, cu varf si indesat, cand a venit baiatul mamei!🙂
      Si da, tot ce e simplu e bun! Multumesc pentru vizita si comentariu! Astept intalnirea ta cu Aliosa si povestea de dupa…Numai bine, Petru!

  2. Buna dimineata, Gela !
    Bine ai revenit in blogosfera ! 🙂
    Imagini frumoase, Reteta Cunoscuta si tare Gustoasa ! 🙂
    O stiu de la BUNA mea MAMA ( Dumnezeu s-o odihneasca in Pace ) 🙂
    dar, cu urmatoarele precizari :
    – in loc de TARHON, folosesc CIMBRU proaspat din :
    ” GRADINITA de BALCON”🙂
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2014/07/10/
    – nu am pus niciodata SUPA in CUPE de PAINE 🙂
    Cand imi vor veni acasa FATA si BAIATUL cu Familiile lor,
    o sa prepar si eu Reteta Domniei Tale !🙂
    Weekend placut !
    Cu consideratie,
    Aliosa.
    PS !
    M-as bucura daca ai citi raspunsul meu la comentariul postat de domnia ta pe :
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2014/07/28/

    1. Aliosa, ti-am vazut gradina cu mirodenii si arata minunat, o sa spun si acolo…Fasolea asta e veche de cand lumea, dar servind-o in cupele de paine are un aer festiv, asa cum a fost si masa noastra de reintregire a familiei.Te rog sa prepari o data si fasole condimentata cu tarhon si ai sa vezi diferenta, eu o iubesc oricum, indiferent de condimentele folosit! Ai sa-ti impresionezi placut copiii , daca le servesti o fasole simpla in cupe de paine si abia astept sa vad reactiile…Am citit si comentariul tau si deja ti-am raspuns acolo…Numai bine iti doresc!

  3. Cea mai buna a fost, as mai manca un pic, dar ce sa mai zic, mai bine nu ma mai gandesc ca imi fac iar pofta si acush ma urc in avion!🙂

Lasă un răspuns

