Zarzavat pentru ciorbe, la borcan (tocatura)

Am „conservarit” o groaza in ultima vreme, fiindca arsita grabeste  si forteaza coacerea si maturizarea legumelor si zarzavaturilor de prin gradina si imi doresc sa le postez pe cat mai multe, fiindca sunt intrebata pe diverse cai, ce mai pregatesc eu pentru iarna din rosii, in special si am decis sa le scriu  si aici pe masura ce le prepar, sa fie la vedere pentru toti doritorii. Astazi va prezint aceast amestec minunat pentru ciorbe, in special, format din rosii, ardei, morcov si verdeata.

Ingrediente:

4 kg. de rosii

1 kg. de ardei gras rosu/ verde, sau de care aveti

1 legatura de patrunjel verde

1 legatura de leustean verde

1/2 kg. morcov

5 linguri de sare grunjoasa, pentru muraturi

Borcane,  capace noi

Mod de preparare:

Se spala bine rosiile, se inlatura cotorul si se taie ca pentru ciorba. Se spala si se curata de seminte ardeiul, se taie julien. Morcovul se spala, se curata, se rade pe razatoarea de mere. Verdeata se toaca marunt.

P1180114Se adauga sarea.

P1180115Se amesteca bine compozitia. Se lasa vasul acoperit 10 minute sa-si lase rosiile zeama.

P1180120Se aseaza cu lingura mai mare in borcane, avand grija sa se ia si zeama ,altfel riscati sa va ramana la final, daca nu o distribuiti aproximativ egal in toate borcanele.

P1180125Se infileteaza capacul borcanelor si se sterilizeaza borcanele intr-un vas mare cu apa pe fundul caruia se pun carpe, prosoape, pentru a nu se sparge borcanele ( Bain Marie). Borcanele se sterilizeaza timp de 30 de minute din momentul in care apa din baie incepe sa clocoteasca. Se lasa sa se raceasca in apa in care au fiert, sau se scot si se aseaza cu capacul in jos, pe o planseta, acoperindu-se cu paturi pana se racesc de buna voie si nesilite de nimeni!  :)    A doua zi le facem  o sedinta foto si apoi le ascudem in camara, ca tare bune sunt la iarna! Eu nu concep sa intru in iarna fara 100 de astfel de borcane, parol!

P1180195Se fac repede si sunt foarte, foarte bune, nu le ratati, veti avea la iarna mancare cu gust de acasa, nu de Turcia sau Spania!🙂

P1180199

P1180202

Daca  veti preagati conserva asta, veti avea un mare castig la gustul mancarii si un plus de sanatate, spor la toate!

15 thoughts on “Zarzavat pentru ciorbe, la borcan (tocatura)

  1. Şi eu fac cam în acelaşi mod, numai că eu nu mai cântăresc ingredientele… îşi spune cuvântul experienţa! Mai fac diverse sosuri din roşii ca bază şi alte legume în funcţie de ce am prin grădină la momentul respectiv. Ca regulă de bază pentru sosuri este decojirea şi scurgerea unei cât mai mari cantităţi de zeamă de roşii, după care le înăbuş într-un vas cu puţin ulei . Legumele pe care le adug sunt în prealabil înmuiate tot prin înăbuşire separat, dar fără grăsime.

    1. Nici eu nu le cantaresc de regula, Aura, dar acum, dupa ce le-am pregatit de prelucrare, am facut si operatiunea ” cantarire” fiindca lumea care nu le are in gradina vrea sa stie cat si cum sa cumpere si m-am sacrificat!🙂
      Asta este o reteta atat de simpla, dar pentru tinerele gospodine, de exemplu fiica mea, e important sa stie si cantitatile si nu le-am refuzat dorinta. Eu fac de cinci ori operatiunea asta pana imi asigur stocul, dar pentru cine sta la bloc, sa sterilizezi pe aragaz…Nici nu vreau sa ma gandesc prea mult cat de rau si greau trebuie sa fie!

  2. multumesc, Gela! hai ca-mi ploua-n ceru’ gurii!🙂 pregatirea si borcanele seamana leit cu cele pe care le facea maman(RIP)…
    * * *
    salutari toulousene si multumiri pentru popsurile-ti amicale la locu’ meu de joaca…❤

    1. Multumesc si eu de vizita, cu bucuria trezirii amintirilor dragi si ale gustului de acasa…Mie mi se face dor de locul tau de joaca si sa-l ignor, nu mai pot!🙂
      Salutari dunarene si de la noi, dintr-o arsita molesitoare la culme, care nu se mai sfarseste , desi e jumatatea lui august!

  3. Buna ziua, Gela !
    Dupa aceeasi RETETA pregatesc si eu ” zarzavaturile pentru CIORBE ” ! 🙂
    In PLUS adaug doar cativa ARDEI IUTI din
    ” GRADINITA de BALCON”
    ( vezi dreapta, sub ARHIVA, la PAGINI ) 🙂
    Ce NU am facut pana acum ( dar sigur o voi face de aici inainte 🙂 )
    este ” SEDINTA FOTO” !!! 🙂 🙂 🙂
    ” Iti multumesc”

    pentru IDEE ! 🙂
    O saptamana racoroasa ! 🙂
    Ne vom citi postarile ………………….
    ” Dupa 45 de ani ” !!! 🙂 🙂 🙂
    Cu stima,
    Aliosa.

    1. Abia astept sa vad fotografiile tocaturii tale, Aliosa! Eu sunt sigura ca toata lumea face tocatura asta cam la fel, cu un plus/minus de ingrediente, cantitati…Eu nu pun ardei iute, fiindca nu-i place fiicei mele, asa ca ne punem ardeiul direct la ciorbe, cand mancam doar noi…Din conservele astea eu ii voi da si fiicei, asa ca, pas, dar stiu ca e buna tocatura si cu putina iutica!🙂
      O saptamana racorita sa ai, chef de vorba si de petrecere impreuna cu ai tai colegi. Eu astept cuminte reportajul…
      Iti multumesc pentru frumoasa melodie care-mi place mult!
      Cu consideratie,
      Gela

  4. Postarea asta a batut recordul de vizualizari pe blog…Toata lumea cred ca vrea simplu si bun, d’aia si ma bucur mult, voi posta in continuare conservele mele, va multumesc tuturor pentru accesari!

  5. Buna Gela! Multumesc pentru reteta cu ingrediente cantarite ca eu vreau sa-mi fac doar 10 borcane mari (atatea am). Chiar acum ma duc in piata sa le cumpar (normal, gustul nu va fi ca acela din borcanele tale) si maine le voi pregati de iarna! Spor la treaba in continuare si vei fi sigur sub ochii nostri! Te pup albinuta mea!

    1. Mari, ma bucur mult ca te-ai plimbat in vacanta, eu am reusit sa fac asta doar in reprize mici, fiindca toate bunatatile astea din gradina au nevoie de prezenta noastra pe canicula, dar si rezultatele ne arata ca a meritat! Sunt sigura ca vei reusi intocmai si te vei bucura de rezultatele munciiu tale la iarna.
      Am multe retete de-ale conservelor pregatite pentru postare, dar timpul imi da branci mereu si ma ingenuncheaza, stii ca eu ma iau la tranta cu el, dar tot ma invinge, afurisitul!🙂

    1. Sa ne dea Domnul sanatate, sa ne tinem de drumul nostru, Mari, atat pot sa zic…Fiindca eu stiu ca tot EL ne dramuieste si timpul si reusim sa facem atat cat ingaduie! Reusesc eu sa postez si retetele in timp…Multumesc inca o data, pentru generosul tau comentariu. Abia astept sa-ti vad tocatura!🙂

  6. Ca tare bine zici…, apropo’ de gust …si tari straine…Cat dor mi-a fost odata , (cand bantuiam prin tari straine ) de GUSTUL produselor ori al alimentelor noastre romanesti…! Ce bine e ACASA… !

Lasă un răspuns

