Rosii uscate marinate in ulei de masline

P1170186

Daca tot ne-a binecuvantat Dumnezeu cu cu aceste minunate roade, am zis sa avem grija de ele ca de lucruri sfinte si pentru a nu lasa arsita sa-si faca de cap, fierbandu-le in cuptorul sau din ce in ce mai incins, le-am cules cu grija si le-am inclus in programul atelierului culinar al acestor zile, pentru a le avea la iarna in preparate culinare sanatoase, cu gust de acasa, fiindca nu-mi place absolut deloc gustul rosiilor cumparate din supermarchet. Astazi am pus la borcane cea de-a doua tura de rosii uscate natural, la soare, uite-asa, sa profit de canicula si sa-i fac in ciuda 🙂    si m-am gandit sa va spun si voua cum am procedat, fiindca sunt costuri mici si poate multi dintre voi ati putea face la fel ca mine! Va spun imediat de ce aveti nevoie…

Ingrediente:

5 kg. de rosii

500 gr. sare grunjoasa, neiodata

500ml.ulei de masline

crengute uscate de cimbru, oregano uscat, busuioc uscat, ce va place

Nota: Cantitatile nu sunt batute in cuie, pot avea un plus, minus…

Mod de preparare:

Se aleg rosii carnoase, sanatoase, se spala, se scurg, se pun la scurs in strecuratoare si apoi se sterg chiar cu servetele absorbante. Se taie mai intai cotorul, cam asa…

P1180132Apoi se taie in patru, in doua ,in trei, depinde de marimea rosiei, eu am ales din gradina patlagele de marime medie. Se aseaza pe o scandura, o planseta, sau mai bine pe o ladita bine spalata si dezinfectata, fiindca le ia aerul din toate partile si se presara sare pe ele, avand grija sa imprastiem prin toate ungherele.

P1160935

P1160930Nu ne mai ramane decat sa le ducem in bataia soarelui, intr-un loc ferit de praf si sa le lasam ziua la soare, noaptea sa le aducem la adapost, pentru a nu le scalda roua si gata, asteptam sa se usuce! Acest lucru dureaza intre cinci si sapte zile, in functie de puterea arsitei. Se va observa foarte bine din fotografii evolutia uscarii, fiindca explicatiile nu-si mai au rostul!

P1180055P1180053Culoarea laditelor difera in fotografii deoarece am avut sase ladite puse la uscat intr-o tura si fotografiile le facem si eu in functie de soare… Cand se constata ca s-au deshidratat suficient, se aseaza in borcane bine uscate, presarand printre ele ce planta aromata uscata va place, eu am facut si cu busuioc uscat si cu cimbru si cu oregano. Se completeaza apoi cu ulei de masline, nu intra mult si iata detalii din borcane…

P1180044

 

P1180039Si cateva fotografii din runda a doua, cea de-a treia runda este in curs de uscare.

P1180210

P1180216P1180212Pe cele din runda a treia le voi pastra nemarinate, in pungi de hartie in loc uscat. Eu le voi folosi la foarte multe cornuri si paini aperitiv in combinatie cu branzeturi, la pizza, ca de exemplu cea de  aici. Dar si la saramura de peste, se frig pe gril sau pe tabla/disc si intregesc foarte bine o saramura de peste. La fel de bine merg si in combinatii cu ciuperci, promit sa postez retete in care le veti vedea intrebuintarile, important e sa le avem la indemana. Nu va spun ce gust are uleiul din borcan, va las sa descoperiti, fiindca e nedescriptibil de bun! Nu-mi ramane decat sa sper ca v-am convins ca ar fi, nu bine, ci nemaipomenit de bine sa le preparati si sa le aveti in casa tot timpul, dragi cititori,dati drumul la uscatorie   :)   si o sa vedeti ce repede merge treaba! Sa aveti spor!

8 thoughts on “Rosii uscate marinate in ulei de masline

  1. De multa vreme mi-am tot dorit si eu sa incerc rosiile uscate la soare dar inca nu am reusit. Poate ma incumet vara asta pana mai sunt zile calduroase🙂

  2. Buna ziua, Gela !
    Imaginile arata superb, borcanele super, reteta simpla si clara,
    generozitatea ta fara limite iar INIMA, o mare altruista ! 🙂
    O sa-ti urmez RETETA dar dupa ce vin de la o inca ANIVERSARE
    ( 42 de ani de la absolvirea Scolii Militare de Ofiteri Activi , 1972, SIBIU )
    si de la o binemeritata cura de sanatate la BALTATEST!🙂
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2012/06/12/
    Multumesc frumos pentru reteta !🙂

    O VARA cat mai placuta ! 🙂
    Cu toata consideratiunea,
    Aliosa.

    1. Multumesc de vizita si comentariul lasat, Aliosa!
      Promit continuarea seriei de conserve pentru iarna, fiindca au inceput sa-mi fosneasca frunzele sub talpi, semn ca vine toamna si camara trebuie incarcata cu bunatatile traditionale , pe care noi le pretuim foarte mult!
      Esti pus pe fapte mari, vad si ma bucur mult pentru tine, astept reportajele!
      Zile pline de satisfactie iti doresc din suflet!

    1. Foarte bine ca m-ai intrebat! Nu trebuie sa sterilizezi, fiindca rosiile au sare si stau foarte bine asa, garantat, daca se foloseste un ulei extravirgin de masline, sau de floarea-soarelui, presat la rece! Eu am facut de dimineata o omleta cu rosii d’astea si mi-am dat sotul pe spate cu ea,🙂 fiindca nu reusea sa desluseasca aromele…Asa de bine se armonizeaza rosiile cu oricare dintre ierburile mentionate in reteta, iar uleiul scurs este minunat la salate. Daca ai spatiu si rosii bio, incumeta-te si incanta-ti papilele! Spor!

Lasă un răspuns

