Placinte cu dulceata de visine

Cand e omul ocupat si are pofta de ceva bun, n-are decat sa procedeze ca mine si o sa fie incantat! Recurge la o reteta cunoscuta, fiindca incercarile unei retete noi necesita mai mult studiu, o reinventeaza si daca produsul final e intr-atat de satisfacator incat sa-l dea mai departe, face ca mine, spune in gura mare toti pasii parcursi pana la savurarea unor placinte dulci atat de minunate, precum cele de ne incantara pe noi astazi!

Fac mentiunea ca reteta de baza este cea a cozonacului aperitiv de aici: https://cufarulcubucurii.wordpress.com/2014/02/12/cozonac-aperitiv/

Ingrediente:

 

Pentru aluat:

420 ml lapte cald, eu am avut integral                                                                                               3 cani (250 ml.) cu faina, dar sa aveti si de rezerva
un ou mare
8 linguri ulei de masline
2 linguri de smantana, eu am avut integrala
42 gr. drojdie proaspata
3 linguri de zahar
o lingurita de sare

Pentru umplutura:

un borcan de 380 de gr. dulceata de visine

Pentru uns:

un galbenus de ou si o lingurita de lapte,

Optional, seminte de mac

Aluatul se pregateste conform instructiunilor de la reteta asta: https://cufarulcubucurii.wordpress.com/2014/02/12/cozonac-aperitiv/

Dupa ce a crescut  suficient, se intind discuri cu diametrul de aproximativ 10 cm.peste care se aseaza o lingura de dulceata de visine. Metionez ca eu am luat cu lingura doar boabele din borcan, pentru a preintampina eventualele scurgeri de sirop din perimetrul placintelor, siropul dulcetii folosindu-l cu succes la o limonada care sa ne mai alunge fierbintelile de pe langa cuptor, in timpul coacerii.🙂

P1190246Se petrece apoi jumatate de foaie prin suprapunere, peste jumatatea unde s-au asezat, cu predilectie bobitele de visine si se preseaza usor.

P1190251Se aseaza in tava pregatita cu hartie de copt si se ung cu galbenusul de ou amestcat cu lapte. Se presara  cu mac, optional, sau cu orice alte seminte, dupa plac!

P1190252

Se vor coace in cuptor preincalzit la 180 de grade, aproximativ o jumatate de ora. Dupa copt nu mai e vreme de cuvinte, furam o sedinta foto pana se racoresc putin…Le sta bine laolalta, care mai de care mai frumoasa…

P1190279
Privite de sus, parca-s si mai si…

P1190280Se pregateste marea degustare si va spun pe cuvant de pionier, ca e o degustare care-si merita sensul. Aluatul asta fraged si visinele alea, woww, priviti sectiunea!

P1190284Si nu mai stati pe ganduri, incantati-va, ca meritati un rasfat ca asta, sunt sigura!

P1190293

P1190291Pofta buna la placinte  cu dulceata de visine si nu uitati, precum la placinte, tot inainte!

 

10 thoughts on “Placinte cu dulceata de visine

  1. Dulceața de vișine, încorporată în plăcinte, e foarte bună și, mai ales, sănătoasă. Știu că are multe vitamine, precum cele din grupul B, C și E, dar și multe minerale. De aceea o prefer celei de cireșe. Mersi pentru delicatesă!🙂

    1. Fac dulceturi de toate cele, ai vazut doar, dar de departe, dulceata asta e preferata mea! Dar nu s-o mananc asa, cu lingura sau lingurita, ci in placinte, cum bine ai semnalat, Petru si in cornuri, pe torturi…Mi-am amintit de toate astea si deja ma autotorturez…Multumesc de vizita si comentariu, Petru!

  2. Uh, asa pofta ce mi-ati facut acum!!!😀 Partea cea mai buna e ca exact dulceata de asta ma asteapta in dulap, luata de la mama de acasa, in vara, caci se numara si printre preferatele mele dintotdeauna🙂 Notez reteta si ma delectez si eu zilele astea!

      1. Le-am facut, sunt mi-nu-na-te!!! Le-au placut tuturor celor care au degustat si au cerut si alte runde! Multumesc frumos, placintele astea vor face istorie in bucataria mea mult timp de acum acolo😀

      2. Ma bucur mult, Loryloo, eu le-am repetat de atunci inca de doua ori si la fel, au fost aplaudate la scena deschisa!🙂 O sa postez in weeekend reteta reinventata, cu dulceata de cirese umplute de data asta, ca asa s-a nimerit si alt design, care a facut furori!

      3. Si noi le adoram cu nutella, sunt minunate si asa si se topesc in gura!
        In seara asta postez si reteta cealalta si iti garantez ca vei da lumea pe spate si cu gustul si cu designul, ca de umplut,le umpli cu de toate! Si daca reduci la doar o lingura cantitatea de zahar, le poti pune umplutura sarata si-s tot faine! Eu de multe ori le fac jumi/juma si ce ramane de seara, e binevenit la micul dejun!

Lasă un răspuns

