Peste (somn) prajit cu sos de usturoi si lamaie

P1190575

Dragi imi sunt duminicile in familie si ma straduiesc sa fac tot ce este posibil ca ele sa fie cu adevarat zile de sarbatoare pentru cei din jurul meu si nu numai! Pana si mesele sunt putin altfel intr-o astfel de zi, fiindca in timpul saptamanii, mult prea preocupati fiind sa ne atingem obiectivele propuse spre realizare la job sau acasa, mai mancam si pe fuga, recunosc, dar mancam bine!🙂 Asa se face ca astazi am gatit „la cerere” meniu pe baza de peste, care presupunea o ciorba acra de somn si peste prajit ca la mama acasa ( dat prin malai) cu sos de usturoi si multa lamaie. Despre ciorba de peste v-am povestit cum se face pe la noi in postarea asta si exact asa am facut-o si a fost buna rau!  https://cufarulcubucurii.wordpress.com/2012/05/17/ciorba-din-peste-de-dunare/

Astazi vreau sa va impartasesc modul cum am pregatit felul doi de la pranzul nostru duminical, pestele prajit cus sosul de usturoi si lamaie, care este un deliciu…

Ingrediente: (4 portii)

4 bucati de peste( somn sau crap,1 kg.)

1 capatana mare de usturoi

1 lamaie mare

2 linguri de malai

1 lingura de faina

5 linguri de ulei pentru sos, plus pentru prajit pestele

sare dupa gust

Pentru ornat:o jumatate de lamaie, patrunjel verde, ardei iute bulgaresc, cateva capere…sau ce ati vrea voi sa folositi la aranjarea platoului.

Mod de preparare:

N-am facut fotografii intermediare, intrucat acumulatorii erau pusi la incarcat, am poze doar din momentul cand acestia au fost disponibili fotografierii, dar nici nu sunt operatii care sa necesite neparat vizualizarea explicatiilor, eu asa cred! Se incepe prin portionarea pestelui, in cazul in care nu l-ati cumparat deja portionat. Al meu a fost prins si portionat  de pescarul meu de suflet! :)  Se sareaza cu un praf de sare, se tavaleste fiecare bucata printr-un amestec de malai si faina si se prajeste bine pe ambele parti. Pentru sos se curata usturoiul, se piseaza in mojar, sau dupa ce metoda doriti si apoi se adauga o jumatate de lingurita de sare, se freaca bine cu lingura de lemn, ca la maioneza. Apoi se incepe adaugarea uleiului, lingura cu lingura, frecandu-se tot ca  la maioneza; din acest moment am  o fotografie in care se observa consistenta sosului inainte de adaugarea sucului de lamaie.

 

P1190575Dupa ce s-a incorporat uleiul se stoarce lamaia si se adauga toata zeama, amestecandu-se bine pentru omogenizare. Veti vedea la degustare ce sos delicios aveti in castronas si va fi tare greu sa asteptati pana se face mamaliga, fiindca, dupa parerea mea, este ideal sa serviti pestele astfel pregatit cu mamaliga. Daca s-a facut si mamaliga, ne apucam de plating, doar e duminica si avem mai mult timp sa aranjam platoul, dandu-i un aspect de sarbatoare, sperand sa cucerim inimile degustatorilor, fiindca papilele,  va spun eu, o vor lua razna, sigur! Voila!

P1190590

Sosul acesta e atat de cremos! Prin frecarea usturoiului s-a scos tot ce e mai bun din el si alaturi de lamaie innebuneste papilele de-a dreptul!

P1190598

P1190596

P1190606

Bun si usor de facut, dupa cum v-am spus, de catre toti placut, un astfel de preparat cu peste de Dunare poate constitui oricand un fel principal pentru un pranz in familie sau cu prietenii! Sa vedeti ce incepe sa-mi sune telefonul dupa postarea asta…Da, da, prietenii stiu de ce!🙂 Sa nu uitam nici de instalatie, sa punem la rece un vin alb dintre cele mai bune, caci va merge de minune cu pestele prajit asezonat cu sosul de usturoi si lamaie si neaparat cu mamaligaaa!

P1190580Pofta buna sa aveti si duminici faine, in familie, sau cu prietenii!

 

 

4 thoughts on “Peste (somn) prajit cu sos de usturoi si lamaie

    1. Noi am avut vin alb si-a mers de minune, ca trebuia curatata instalatia dupa usturoiul acela! :)Multumesc pentru urari si mai ales pentru gandul antrenant! O saptamana de vis sa ai si tu, plina de povesti!

  1. Cred ca sunt multe variante pentru sosul de usturoi…Mie toate pe care le-am incercat mi-au placut, ador usturoiul! Doar cateodata amestec faina cu malaiul la prajirea pestelui, asa facea soacra mea si sotul doreste uneori sa-i pregatesc pestele la fel ca mama sa si eu nu pot sa-l refuz!Prezentarea a fost una de duminica, fiindca nu am timp intr-o zi de rand sa ma ocup si de plating…Multumesc si azi pentru ca nu m-ai ocoli in plimbarea ta virtuala!

Lasă un răspuns

