Cornuri pufoase cu dulceata de cirese

N-am avut timp de framantat cateva zile, fiindca doar conserve am vazut in fata ochilor si am simtit din plin lipsa cornurilor pufoase de la gustarile noastre, asa ca, de indata ce s-a decretat weekend-ul, am trecut la treaba, caci altfel nu se mai putea! Nici n-as fi conceput sa ne asezam si maine dimineata la masa fara pufosenii dulci/sarate! Si acum sa depanam firul retetei!

Ingrediente:

500-550 gr faina

250ml lapte cald

7 gr. (un pliculet) drojdie uscata

2 linguri cu miere de albine, sau 2 linguri de zahar

2 oua

un cub de unt, 25 gr.

o lingurita sare

un borcan de 400 gr. dulceata de cirese, sau orice dulceata aveti, merge si gem

optional, seminte pentru presarat deasupra

 

Mod de preparare:

Aluatul se poate prepara si la masina de paine pe programul de framantare si dospire, asezand in cuva masinii ingredientele in ordinea dictata de instructiunile de folosire. Daca se pregateste manual acest aluat se procedeaza cam asa…                                                    Toate ingredientele uscate, inclusiv drojdia (amestecata bine cu faina) se pun intr-un castron incapator. Untul moale se pune  in laptele caldut si se omogenizeaza. Se face o gropita in mijlocul fainii, se toarna acolo laptele amestecat cu unt, sarea, mierea, un ou intreg si un albus de la al doilea, fiindca galbenusul de la al doilea  ou se pastreaza pentru uns. Se amesteca bine cu o lingura de lemn , la inceput, dupa care se framanta cu mana pana cand aluatul se dezlipeste singur de pe maini. Este foarte simplu si dureaza putin. Se lasa la crescut cam douazeci de minute, dupa care se aduce pe masa de lucru pentru a forma cornurile.Enjoi!

P1190381

Se imparte aluatul acesta in trei parti egale si din fiecare se intinde o foaie cat de cat rotunda. Apoi se taie in patru parti egale, cu taieturi sub forma de raze. Pe partile laterale ale fiecarui sfert( stanga/dreapta) se vor aplica doua taieturi la distanta de un cm. una de cealalta, fara a ajunge cu taietura pana la capete. In mijloc se aseaza o lingura de dulceata. Atentie, daca e dulceata mai curgatoare, scurgeti zeama, pentru ca va incurca si mai bine puneti-o la o limonada, ca e pacat de ea! Fotografia care urmeaza va va lamuri pe  deplin, sper, asupra acestei etape simple de lucru, dar mai greu de explicat.

P1190391

Mai departe se impaturesc marginile astfel:coltul din partea stanga  al fiecarui triunghi se petrece peste dulceata, spre dreapta, iar celalalt invers, spre stanga. Tot fotografiile va vor lamuri mai bine, priviti ce simplu e!

P1190395

P1190396Se aseaza in tava pe hartie de copt, se mai lasa zece minute la crescut, dupa care se ung cu galbenusul de ou amestecat cu o lingurita de ulei si una de lapte. Se presara cu seminte dupa pofta.

P1190406Se vor coace in cuptor preincalzit la 180 de grade, timp de 25-30 de minute. Se scot in momentul in care s-au rumenit frumos, iar papilele nu mai rezista, caci mirosul din cuptor razbate fara mila!

P1190424Gustul e foarte bun, aspectul e cuceritor!

P1190449Pufosenia e de nedescris. Nu e pentru prima data cand le fac, se mentin pufoase si a doua zi, mai mult, niciodata  nu le-am tinut, fiindca nu s-a putut!

P1190570Sunt minunate la dejun,  la gustare, la pachet, la cina, langa un iaurt sau un ceai, atat  pentru cei mici, dar si pentru  cei mari!

P1190558Pofta buna la cornuri dulci, dar aveti grija, nici zilele sa nu fie amare, ci cu soare!🙂

20 thoughts on “Cornuri pufoase cu dulceata de cirese

    1. In fata unor oameni minunati ca voi, nu pot veni oricum, ci doar cu bunatati adevarate, Aliosa!
      Multumesc pentru comentariu si pentru dedicatia muzicala care mi-a placut foarte mult!
      Weekend de vis sa ai si tu!

    1. Ma bucur mult sa aud asta, Irina! Aluatul asta se face foarte usor, fiindca se trece peste faza cu facut maiaua cu drojdia, lasata sa creasca etc. Este motivul pentru care m-am profilat pe folosirea acestui tip de drojdie la aluaturi dospite si sunt incantata de rezultate, o recomand la toata lumea. Eu folosesc drojdia de la Dr. Oetker, pachetelul verde care are imaginea unei paini impletite, ca sa stii si asta.Si merg la fel de bine si cu umplutura sarata si cu cea dulce. Pentru noi sunt universale, la fel ca si parizienele, le umplem cu ce avem prin frigider in momentul respectiv, iar forma, chiar nu are importanta, daca te uiti la fotografia cu tava inainte de cuptor o sa vezi ca am completat randul cu unele mai altfel, mai micute. Iti doresc spor si te rog, daca ai timp sa-mi spui cum ti s-au parut, ca sunt sigura ca iti ies bine! Sa ai spor!
      Weekend placut si linistit iti doresc!

      1. Mare dreptate ai … e cea mai buna drojdie ; si eu o folosesc in masina de paine ptr aluaturile dospite , care mie nu mi-au reusit niciodata , pana am avut-o pe ea , de aceea mi-e atat de draga si am mare grija de ea .

    1. E o bucurie pentru mine doar sa stiu ca gatesti! Daca aflu ca gatesti din retetele mele, apoi ma bucur si mai mult! Si in seara asta am facut altele, frumoase foc si buneee…Daca nu luam tava de pe masa s-o duc, mai faceam si maine!🙂
      Duminica placuta si tie!❤

    1. Cristina, eu de cele mai multe ori procedez asa: jumatate le umplu cu umplutura sarata, jumatate cu umplutura dulce si sunt minunate pentru gustari, baietii vor fi incantati!Si eu te pup!

  1. Sa ai parte de multe bucurii, Gela, asa cum si tu ne incanti cu retetele si imaginile tale. Sa-ti spun pe bune ca eu folosesc demult aceasta reteta pentru multe feluri de umpluturi, precum spui, chiar si cu crenvursti, dar pe mine m-a fericit imaginile cu impletitura. Am incercat-o acum si-i super! Te felicit de fiecare data cand intru si stau de vorba putin. Asta nu inseamna ca nu intru numai cand vorbesc. De multe ori suntem contracronometru … si tu stii FB asta!!! Spor in toate!
    Mina – Valentina (Vali)

    1. Vali, m-am bucurat sa citesc cele scrise de tine! Am o perioada foarte aglomerata si eu, dar urmeaza sa postez si alte modele de impletit cornuri. Asa mult ma bucur cand vad ca nu postez in zadar si ceea ce dau mai departe e de folos! Numai bine iti doresc si eu, cu drag!

Lasă un răspuns

