Paine aperitiv „minge de fotbal”

Pentru a nu va lasa sa va puneti prea multe intrebari legate de numele atribuit acestei painici imaginate de mine dintr-un aluat consacrat deja in bucataria mea, am sa va spun ca ea a fost parte a unui cadou daruit unui copil, mare iubitor al balonului rotund, care-mi este foarte drag si pe care am vrut sa-l surprind, nu neaparat cu ceva dulce, asa cum cred ca se astepta, ci cu o paine gustoasa umpluta cu branza de oi, numai buna de mancat alaturi de cateva legume proaspete inainte de a pleca la o partida de fotbal!  🙂

P1170401

 

Ingrediente:

500 gr. faina

250 ml. apa calduta

4 lg. ulei de masline

1 lingurita zahar

7 gr. drojdie uscata( Dr. Oetker am avut eu)

1/2 lingurita sare

100 gr. brnza de oi pentru umplutura

2 linguri de faina pentru infainat planseta

seminte de mac sau in

pentru uns un galbenus de ou + o lingurita de lapte dulce si una de ulei

Mod de preparare:

Se cerne  faina de doua ori, se pune intr-un vas incapator. Deasupra se presara drojdia, imprastiind-o uniform, pe toata suprafata fainii. Se face o gropita in mijlocul fainii, unde se pune zaharul, sarea si uleiul, apoi se toarna apa calduta. Se amesteca mai intai cu o lingura de lemn, apoi, dupa ce se ingroasa, se framanta cu mana pana nu se mai lipeste aluatul de maini. Se lasa la crescut intr-un loc destul de cald, ferit de curenti. Dupa ce si-a dublat volumul se rastoarna aluatul pe planseta de lucru. Se poate pregati fara probleme aluatul si la masina de paine, conform instructiunilor masinii, folosind programul de framantare si dospire.

 

P1170257

 

Se imparte coca in doua bucati aproximativ egale. Din prima bucata se intinde o foaie rotunda cu diametrul de 20 cm. si groasa de un centimetru. Se rade branza in mijlocul ei, apoi se strange intr-o bila, aducandu-se marginile aluatului spre mijloc. Se intoarce bila obtinuta, avand grija sa asezam dedesubt marginile adunate. Din cealalta parte de aluat se intinde iarasi o foaie, la fel ca si cealalta. Se ia un capacel de sticla si se decupeaza cerculete pe toata suprafata foii, asa cum am incercat eu…Fotografiile urmatoare va vor ajuta sa intelegeti si mai bine ce vreau sa spun.

 

P1170285

In continuare se unge cu ulei de masline biluta si se presara cu seminte de in sau mac, sa fie de culoare inchisa semintele.

P1170287

Peste biluta cu seminte se aseaza acum foaia decupata, se strang marginile dedesubt si forma de minge a painii s-a conturat deja, priviti-o!

 

P1170291

Se aseaza in tava cu hartie de copt si se lasa la crescut inca 10 minute, apoi se unge cu galbenus de ou amestecat cu o lingurita de ulei si una de lapte, daca aveti, daca nu, e bun si numai galbenusul! Se coace la cuptor preincalzit timp de aproximativ 40 de minte. Va mai uitati dupa o jumatate de ora si observati  cum s-a rumenit. Cand este coapta si miroase… cum miroase, iti vine s-o manaci, nu alta!Voila, mingiuta-i gata!

 

P1170402

Am fost tare incantata de rezultatul imaginatiei mele de moment ( vedeti ce modesta sunt)  🙂   si dupa sedinta foto am dus-o micutului fotbalist care, a sarit de bucurie precum o minge! Imi pare rau ca nu am avut cu mine si un aparat foto, sa-l fotografiez cu painea-minge in brate, strangand-o la piept si mirosind-o! Si da, am auzit la mmm-uri! Dar painica asta chiar a meritat toata aceasta bucurie, iar voi, dragii mei cititori, meritati sa va impartasesc experienta si reteta, fiindca nu se stie niciodata cand aveti un fotbalist in devenire prin preajma, pe care il puteti surprinde placut cu o minge delicioasa.

 

P1170407

De atunci mi s-a tot cerut reteta si ii multumesc bunului Dumnezeu ca am reusit sa o scriu azi, sper sa fie si altora de folos , nu numai celor care au insistat sa o postez. Pofta buna si daca se poate sa fiti si buni ca painea calda, ar fi minunat!

 

 

12 thoughts on “Paine aperitiv „minge de fotbal”

    1. Nu esti singurul care-mi sugereaza asta, dar mai am de pus in cufar multe lucruri mostenite de acasa si apoi as vrea sa scriu si cartea…Dar asta la pensie, probabil, daca o apuc! Acum reusesc sa scriu aici in putinele momente de relaxare, fiindca avem de intocmit multe documente pentru potofoliul profesional si imi obosesc foarte tare ochii. Apoi toata ziua fise de lucru pentru elevi, au viata mea…Lasa-ma sa parafrazez!
      Soarta noastra fuse cruda asta data,
      Mica mea speranta, fuse daramata,
      Fara nicio carte, fara orizont,
      Am inceput scoala inecati in glod…
      Dar deschideti capul, guvernantilor,
      N-au copiii vina, ei manuale vor!
      Si nu-s ei de vina, ca la licitat,
      Castigara aia, care-au cotizat!
      Noi asa ministru…N-am avut nicicand,
      Un intreg popor sa-l blesteme-n gand,
      Sa-l doara la tenesi, de omul de rand,
      De demisie…N-are niciun gand!

    1. Multumesc frumos pentru vizita si pentru cuvintele frumoase pe care le ai intotdeauna cu tine cand vii pe blogul meu! Painica a fost frumoasa, gustul il stiu, chiar daca nu am gustata-o, fiindca asa cum am spus, reteta aluatului se facea demult, ideea de design a fost clocita proaspat…🙂
      Si eu te imbratisez dintr-o frumoasa zi de toamna romaneasca si trimit catre tine gandul cel bun!❤

  1. Asta e buna de facut pentru nepotelul meu, cand mai vin acasa in vacanta, precis il dau pe spate… si el e topit dupa fotbal! Dar nu e exclus sa o pun in practica si pentru copilul mai mare de langa mine, prietenul, la fel de pasionat… Designul pentru el, semintele de in pentru mine ca tare-mi plac!😀 Felicitari!

  2. Deci a trecut vara şi nu ne-am întâlnit! Nici pe blog în ultima periopada (recunosc din cauza absenţelor mele lungi), dar asta nu mă împiedică să cred că totuşi odată, cumva, undeva, voi gusta din bunătăţile tale, sau tu din ceea ce ştiu să fac şi eu ! Grozavă pâinică, de fapt ca tot ceea ce iese din mintea şi mâinile tale pricepute! Mii de îmbrăţişări!

    1. Regret ca a trecut vara fara sa finalizam o intalnire, dar nu mi-am pierdut speranta, draga prietena! ❤
      Nici eu nu pot fi prezenta mereu in lumea virtuala, fiindca in jurul meu e mereu ceva de facut, fara sa suporte amanare…Iti multumesc pentru vizita si iti promit ca la inatalnirea noastra a fi si paine calda!
      Si eu te imbratisez virtual,cu gandul la ziua cand acest lucru se va petrece live!

  3. Gela esti fantastica, iar painica-i extraordinara. Imi imaginez bucuria pe care ai daruit-o, asa cum numai tu stii s-o faci, cu un suflet mare mare de tot.
    Bine te-am regasit draga mea!

Lasă un răspuns

