Strudel cu mere

Stiu ca m-ati dat la „disparuti” si de aceea am tinut neaparat sa vin cu ceva dulce, sa va indulcesc si sa va fac sa-mi uitati absentele, ba chiar sa va rog sa mi le si motivati, fiindca asa e-n tenis, pardon, invatamant, cateodata, cand nu ai manuale dupa care sa predai cumsecuvine o lectie, suplinesti lipsa manualului cu tot ce poti si uiti de tine si de-ai tai, la gandul ca nu trebuie sa ratezi startul unei generatii de treizeci de copii din cauza incompetentei unor oameni, care si-au pus palarii mult mai mari decat cicumferinta capului lor! Iertati-mi divagatia, dar inainte sa ma indulcesc, mi-am varsat si eu amarul, ca apoi sa simt cu adevarat savoarea unui strudel cu mere din livada mea…Gata, am intrat in bucatarie, mi-am pus sortul si-am uitat pentru moment de toate cele, mi-e gandul doar la strudel!🙂

Ingrediente:

Mentionez ca eu am preparat strudelul din aluat home-made, se poate face si cu foietaj, daca nu va place sa preparati si sa  intindeti foi.

Pentru aluat:

Ingrediente pentru foi:
400 /450 gr.  faina de patiserie
2 galbenusuri mari
½ lingurita sare
100 ml apa minerala carbogazoasa
125 ml iaurt gras

Pentru impachetat( uns foile pentru fragezire):

175 grame de unt (sau margarina )
30  gr. faina

Pentru umplutura:

1,5 kg. mere

150 gr. zahar

30 gr. unt

o lingurita scortisoara

optional: cativa mieji de nuca

zahar pentru pudrat

Mod de preparare:

Daca veti folosi aluat facut in casa, ca mine, preparati mai intai aluatul si puneti-l la rece. Aluatul se face respectand pasii retetei de aici: https://cufarulcubucurii.wordpress.com/2012/03/27/aluat-fraged-foietaj-pentru-diverse-produse-patisere/

Merele se rad cu tot cu coaja, fiindca e foarte sanatoasa. Intr-o tigaie cu fundul gros se caramelizeaza usor, doar pana s-a facut aramiu, zaharul. Se adauga apoi merele, nucile, daca le aveti si vreti :)  si cubul de unt. Se lasa pe foc pana se evapora lichidul, apoi se lasa sa se raceasca. Cand toate acestea s-au terminat, se asambleaza strudelul.Se intinde foaie dreptunghiulara subtire, de 2/3 mm si la unul din capetele de pe lungime, se franjureaza pe distanta de 10 cm, dupa cum se va vedea in fotografie. Peste foaie se distribuie compozitie cu mere calite. Se ruleaza strans.

P1200027Ruloul obtinut se poate taia in doua, pentru a lucra mai comod cu el si a-l transfera cu usurinta in tava de copt, sau se poate invarti sub forma de melc, sau i se da forma de cerc…Eu am incercat toate variantele si toate sunt bune…

P1200064Se coace la cuptor preincalzit la 180 de grade, timp de 25/30 minute, pana se rumeneste bine. Se pudreaza cald cu zahar farin. O varianta e gata deja…

P1200028Strudelul acesta are o textura interioara si exterioara ce te indeamna sa musti la prima vedere, parol!

P1200030

P1200041O fotografie facuta mai la amiaza…

P1200094Nu vreau sa va descriu mai mult gustul de mar si scortisoara, pofta buna! Si zile dulci de toamna, va doresc!

 

 

 

 

 

16 thoughts on “Strudel cu mere

    1. Am avut o zi foarte obositoare, dar , zau, am ras cu pofta gandindu-ma la extrasele tale cu aroma de mar si scortisoara! 🙂
      Weekend frumos, sa ai si tu, imi era dor de tine!❤
      ! Eu cred ca placintaresc non-stop, fiindca-i timp urat si ploua, asa ca, pregateste-te de o noua avalansa de placinte! Vine una sarata la rand!🙂

      1. Uff, sa ma odihnesc…Am avut un accident casnic si in bucataria mea e ca la razboi…Pereti afumati!Si asta dupa ce facusem toate pregatirile pentru o filmare cu o reteta traznet!
        Dar noi suntem sanatosi si le-om duce si p’astea!Si dac-o fi sa fie, om si filma!🙂

      2. Vai de mine, sper că nu a pățit nimeni vreo rănire! Pereții se rezolvă cu o zugrăveală, două, trei, ustensilele și aparatura se cumpără dar bucătăreasă genială nu se mai găsește! Da’…cam cât de genială era rețeta aia buclucașă? 😀 O zi plăcută vă doresc!

    1. Cu siguranta vei observa diferenta si pe urma, tot sa spargi la nuci!🙂
      Dar cred ca si inspiratia ta va creste proportional, iar povestile pe care o sa ni le „torni” vor avea savori nebanuite, le asteptam!

  1. Buna seara, Gela !
    Excelenta RETETA !! 🙂 🙂
    Eu nu te-am dat ” disparuta ”
    chiar daca ai lipsit putin
    din casa-ti virtuala aromata
    cu strudele de mere si vin cu-aroma de pelin !🙂
    Weekend placut !🙂

    Cu stima,
    Aliosa.

    1. Aliosa, chiar am facut vin pelin anul asta si in weekend voi prepara placinta sarata, asa ca, te las sa te gandesti la consecinte!🙂
      Abia astept sa vin la o descriere de candidat, ca am ramas in urma cu informatiile…🙂
      Spor la scris si weekend placut si tie!
      Multumesc pentru dedicatie, e minunata!

  2. Geluta draga, bine-ai revenit!
    N-am stiut ca lucrezi in invatamant, ce norocosi sunt copiii aceia sa te aiba in preajma lor, cu blandetea ta si cu bunatatea ta!
    Strudelul cred ca-i o minune, chiar ca te imbie imediat sa te infrupti din el. Mere cu nuci, o combinatie execlenta, imi place si mie, eu pun fructe uscate la torturile cu mere.
    In ceea ce priveste merele cu tot cu coaja, da, ai dreptate tu. Eu nu prea le pun cu coaja ca nu stiu cu ce-s stropite, tratate, etc. Acum de curand am dat de un producator, la piata, are niste mere extraordinare, mici, ei pe alea le mananc si eu cu tot cu coaja.
    Te imbratisez cu drag, o duminica placuta iti doresc!

    1. Any, prezenta ta imi produce de fiecare data o mare bucurie.Si ce mult m-as bucura sa mancam impreuna un strudel facut cu mere din livada mea, ca de-aia am curaj sa le pun cu tot cu coaja!Te imbratisez si eu,multumindu-ti pentru vorbele frumoase. O saptamana usoara si rodnica iti doresc!

Lasă un răspuns

