Chifle dulci cu dovleac

Am decretat saptamana aceasta ca fiind saptamana dovleacului si am ales ca in prima zi a saptamanii sa pregatesc aceste chifle dulci cu forma si savoare de dovleac. M-am gandit si la scortisoara, desigur…Si indata va spun ce mi-a mai trebuit pana in momentul in care le-am savurat cu adevarat, caci timp de povesti nu-i! 🙂

P1200255

Ingrediente:

Pentru aluat:

500 gr. faina

250 ml lapte acru, iaurt gras, sana

150 ml. ulei

11 gr. drojdie uscata

o lingurita sare

un ou

o lingura zahar

Pentru umplutura:

400 gr. dovleac curatat

4 linguri zahar

25 gr. unt, un cub

un varf de cutit scortisoara

Un ou pentru uns si cativa mieji de nuca pentru codite

 Mod de preparare:

Mai intai se pregateste umplutura de dovleac. Se rade dovleacul si se caleste cu un cub de unt si cele patru linguri de zahar, pana se evapora apa. Se lasa la racit. Apoi se trece la prepararea aluatului.Se amesteca laptele acru cu uleiul si se incalzec foarte putin pe foc moderat, maxim 30 de grade sa aiba la final! Intr-un vas incapator, se amesteca faina cu drojdia uscata, se face un crater in care se toarna compozitia de lapte acru si ulei. Se adauga apoi zaharul, oul, sarea si se framanta la gramada fara niciun stres, va asigur eu, dupa ce am facut acest lucru de zeci de ori, ca aluatul acesta este nepretentios si iese de fiecare data fara efort! Daca vi se pare prea moale, mai adaugati maxim doua linguri de faina, asta in cazul in care aveti faina prea pretentioasa, a mea e foarte cumsecade si iese la fix! :)  Dupa framantare, se lasa la crescut intr-un loc caldut timp de 30/35 de minute. Se imparte apoi aluatul in bile mai mici, mai mari( depinde cat de mari doriti sa iasa). Se aplatizeaza fiecare bot de aluat cu podul palmelor, dandu-i-se o forma cat de cat rotunda si in fiecare disc format se aseaza o lingura de dovleac, se inchide cercul dandu-se forma de sfera si se aseaza direct in tava, pe hartie de copt, cu partea unde s-au strans marginile aluatului in jos.  Se lasa la crescut inca 15 minute si apoi se ciupesc cu o foarfeca pe margine, pentru a crea forma de dovleac. Se apasa in centru cu degetul mic si i se pune o bucata de nuca drept codita, se pensuleaza cu ou batut si gata, la cuptor 35 de minute! La cateva minute dupa ce le-am bagat in cuptor mirosea imbietor in casa si am stat numai cu ochii pe ceas, asteptand sa se coaca mai repede! Si s-au copt…

P1200234

Se poate cresta mai mult, dar eu nu m-am riscat, fiindca mi-era teama ca va curge mandrete de umplutura dovlecoasa!🙂 Dar dovlecii mei chiar au fost frumosi, parol!

P1200236Aspectul ca aspectul, dar gustul…Gustul e demn de  a-i incerca fara cel mai mic regret!

P1200244Va spun pofta buna, cu promisiunea unei saptamani mai mult decat dovlecoase! 🙂

8 thoughts on “Chifle dulci cu dovleac

  1. M-ai dat gata, Gela ! 🙂
    Cum sunt si doritor dar si pofticios, ti-am „furat ” reteta iar maine
    ( acum nu ca voi viziona meciul de fotbal din Cupa Romaniei, CSM IASI-STEAUA )
    o si pun in practica ! 🙂
    Da-mi voie sa-ti multumesc
    o melodie frumoasa sa-ti daruiesc

    si pe blogu-mi sa te poftesc
    sa vezi pe cine „altoiesc” !!! 🙂 🙂 🙂
    O seara frumoasa cu chifle de dovleac pe masa ! 🙂
    Cu stima,
    Aliosa.

    1. PS !
      Va rog sa adaugati litera ” t” la cuvantul ” prac.ica ” din propozitia : ” o si pun in….”
      Multumesc ! 🙂
      STEAUA Bucuresti chiar daca a jucat cu REZERVELE intarite cu 3 JUNIORI,
      a castigat cu 1-0 meciul cu CSM Iasi din Cupa Romaniei !!! 🙂 🙂 🙂

      Noapte buna va doresc ! 🙂
      Cu respect,
      Aliosa.

  2. Buna dimineata, Gela !
    Am trecut din nou pe la Domnia Ta sa -ti dau BUNA DIMINEATA,
    sa te anunt ca am facut dupa RETETA Domniei Tale
    ” CHIFLE dulci cu DOVLEAC ” 🙂 🙂 🙂
    ( o tava cat cuptorul aragazului de mare care au IESIT foarte bune 🙂 ,
    sa-ti multumesc pentru comentariul facut pe
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2014/10/30/
    sa te invit sa citesti raspunsul dat si,
    sa-ti urez o DUMINICA edenica alaturi de iubitorul tau sot !!! 🙂 🙂 🙂
    Cu stima si respect,
    Aliosa.

  3. Azi m-ați provocat de-a binelea… Deși bucătăria pentru mine e o „mare” pierdere de timp, însuflețită de rețeta aluatului, interesantă și practică, după părerea mea, și de produsul final f. gustos și atractiv, azi voi încerca a crea la bucătărie. Felicitări pentru postare, o voi aduce la cunoștință și consătenilor mei, postând-o la blogul http://www.mariabotnaru.wordpress.com. Cu mult drag!

  4. Buna seara, Gela !
    Multumesc pentru comentariul vs. prestatia penibila de aseara a PENIBILULUI primar de Sibiu ! 🙂
    Crezi Domnia Ta ca acolo unde va merge la ora 20.00 va avea o prestatie mai buna ?🙂
    Eu pronostichez inca de pe acum ca va fi una execrabila ! 🙂
    O seara frumoasa !🙂
    Cu stima,
    Aliosa.

Lasă un răspuns

